Gå til innhold

Samletråd for anbefalninger av bandnavn

saluttknall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hahahaha! Den hjalp, orginalt og kreativt var det også. :)

8489877[/snapback]

Det morsomme er at vokalisten i bandet mitt heter Isak. Han synes ikke det var et passende bandnavn da jeg foreslo det. Og det er det i grunnen ikke, tatt i betraktning musikken vi lager.

Lenke til kommentar

Var det bare meg som ser det ekstremt rasistiske budskapet i navnet Vigrid Metallklubb ? :ø For de som ikke vet er Vigrid en norsk nazist-forening som kjemper for et hvitt og rent Norge, akuratt som Nazistene i Tyskland. Blir som å kalle et band SS- metallklubb. o.l.

Lenke til kommentar
Var det bare meg som ser det ekstremt rasistiske budskapet i navnet Vigrid Metallklubb ? :ø For de som ikke vet er Vigrid en norsk nazist-forening som kjemper for et hvitt og rent Norge, akuratt som Nazistene i Tyskland. Blir som å kalle et band SS- metallklubb. o.l.

8575821[/snapback]

Kan jo hende man ser på det med en liten sarkastisk snert?

Lenke til kommentar

8575821[/snapback]

Kan jo hende man ser på det med en liten sarkastisk snert?

8576109[/snapback]

- Ja, men mange vil også ikke se den humoristiske tolkningen av bandet : p Ville nok ikke vært en veldig god idé å kalle bandet sitt for det, hvertfall hvis man har tengt til å selge plater og sånt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Trenger forslag til bandnavn. Vi spiller hardrock / metal.

Gjerne et relativt kort navn, men åpen for alle forslag.

Om du ikke har et seriøst navneforslag kan du heller la vær å poste.  :)

8976515[/snapback]

Hva synger dere om? Det er vel lurt å ha et bandnavn som faktisk matcher innholdet i tekstene deres. ;) Og Kensingtonlås skal sjekkes!

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

FOr å illustere poenget mitt. La oss si at et metalband er "besatt" av norrøn mytologi og vikingtiden. Da ville det for det bandet være naturlig å hente et navn fra nettopp norrøn mytologi eller vikingehistorie.

På samme måte kan folk som syger fantasy lage seg fantasy-navn, og de som synger om andre ting velge navn som passer til det de synger om. Det er lettere å foreslå navn om man vet dette.

Om man synger generelt om alt fra politikk til geiteofring er det jo like greit å bare finne et slikt random metal-navn. Men det er lov å være litt oppfinnsomme og originale.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det kult når band har navn som stammer fra det de synger om, men vi kommer til å synge om alt og ingenting. Har ingen spesiell "retning" når det gjelder tekstene. Så derfor trenger vi i første omgang et random navn.

Se f.eks på Korn:

Korn = Corn = Mais. Det er jo et håpløst navn, men bandet har gitt ordet en helt ny betydning. Og dermed er det ikke så mange som bryr seg om navnet...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...