runegang2 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hei! Jeg er en gutt på 16 år. Jeg har funnet ut at jeg begynner å legge på meg for tiden, og at jeg kanskje sitter for mye fremfor pcen. Skulle gjerne hatt noen tips til trening for å få en bedre mage med tanke på at jeg har fått bilringer nylig. Jeg spiser kanskje litt for mye microbølgemat, og slike ting. Det jeg gjerne vil ha svar på er: - Hva jeg bør spise, hva jeg bør ha på brødskiven og slikt. - Hvordan jeg skal trene - Noe som gir meg motivasjon, slik at jeg ikke bare setter meg fremfor pcen. Kanskje noe som er gøy trening. Jeg står opp kl halv seks hver morgen for å gjøre meg klar til bussen går. Bussen går først 600 meter fra der jeg bor, og så kjører den ca 4 km før jeg må bytte buss... Derretter er det rundt 11 km til skolen. Lurer på om det er lurt av meg å gjøre noe slikt: Stå opp en time/halvtime før, ikke spise frokost, men smøre godt med niste. Jogge de 4 km (Vet det tar litt under en time å gå de 4 km, og da er det en del oppoverbakker.) spise når jeg kommer til skolen. Er det lurt, eller er det lurt å begynne roligere? Kan vell oppgi vekten min også når jeg først er i gang, den er rundt 93 kg. Vekten vår er kanskje ikke helt rett... Trenger som sagt noe som gjør at jeg har lyst til å trene. Noe som kan være gøy å trene med. Takk for hjelp Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Et lite dilemma, hvordan skal du få dusjet på skolen? du blir vel ganske svett etter 4km eller? sorry for OT Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Et lite dilemma, hvordan skal du få dusjet på skolen? du blir vel ganske svett etter 4km eller? sorry for OT 8471938[/snapback] Hmm, godt poeng... Vanskelig med det ja... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hvis dere har garderober på skolen skal det være en smal sak ... Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Hvis dere har garderober på skolen skal det være en smal sak ... 8472106[/snapback] Garderober har vi, men hvordan de ser ut er en annen sak. Vi kan dessuten ikke bruke de annet enn i gymmtimene. Får ikke lov. Har heller ikke tid om morgenen... Vell.. Får hoppe over den delen da... Men de andre spm. da? Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis dere har garderober på skolen skal det være en smal sak ... 8472106[/snapback] Garderober har vi, men hvordan de ser ut er en annen sak. Vi kan dessuten ikke bruke de annet enn i gymmtimene. Får ikke lov. Har heller ikke tid om morgenen... Vell.. Får hoppe over den delen da... Men de andre spm. da? 8472142[/snapback] Hvis du er redd for å bli lei, og for at treningen skal bli kjedelig så er vel ikke å stå opp tidligere på morgenen for å løpe masse oppoverbakker på tom mage det som jeg forbinder med artig - og ikke minst motivasjonskapende trening. Og hvis jeg var deg, så ville jeg kanskje med det første heller fokusert på å sitte mindre foran dataen og trene mer, enn å i tillegg fokusere på kostholdet i tillegg. Alle de generelle fedmeproblemene vi har i verden kommer ikke av at vi spiser så utrolig mye mer usunt enn tidligere (tenk for eksempel på groteske vikinger som stappet i seg rent flesk på flesk), men at vi har fått en altfor stillesittende hverdag der den fysiske aktiviteten i altfor stor grad uteblir. For all del, tenk gjerne at du skal prøve å spise litt sunnere, kutte litt på godteri - noen småting. Men hvis det er en ting du skal fokusere på så bør det helt klart uten tvil være mer aktivitet. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 En spasertur tidlig på morgenen er bra uansett. Ta og smør deg en goood matpakke til skolen, også spaserer du. Dra hjemmefra tidlig. Så spiser du frokost når du kommer frem, eventuelt første friminutt. Det kan funke, men det blir litt stress uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå