andhou Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Heisann, Har tenkt å oppgradere fra pentium 4 630/intel 945 elns chipset til C2D. Problemet er vel egentlig hvilket hovedkort budre jeg velge? Spiller en del, ellers går vel tiden mye til musikk, surfing og all den slags. Vil selvfølgelig ha mest mulig ytelse for pengene, men samtidig ha et hovedkort som kan installeres uten noe krimskrams... Så og en test mellom et intel 975 noe og et nvidia noe brikkesett, der nvidia kortet kom ut med bedre resultat i nesten alle kategorier, og det var nesten "løp og kjøp" Men så - HVIS jeg velger et nvidia (eller hvilket som helst annet en intel som jeg kjører atm) blir jeg da nødt til å gjøre noe endringer i bios elns? Har forstått det slik at hvie man holder seg til samme serie/produsent så er det bare plug&play.. Også til slutt. Ledningene fra frontpanel, påknapp ++ser ut som om den er splittet på en måte, mange små kabler som står i hovedkortet under nederste pci-slot'en mens noen bare står og dingler utenfor. Bør dette by på problemer? Har mekket pc litt før, men til bytting av hovedkort og cpu, er jeg rimelig fersk. Setter pris på alle svar Endret 28. april 2007 av andhou Lenke til kommentar
andhou Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) *BUMP* Ingen? Legger ved et bilde av ledningen fra Frontpanelet: Kommer alle hovedkort med samme typen kontakter, så jeg bare kan plugge de inni som de er? Endret 28. april 2007 av andhou Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 P965 har vel det nyeste brikkesettet til Intel (ICH8R). Ellers så er jo ICH9R rett rundt hjørnet med Bearlake støtte(P35) som overtar etter P965. 3dje alternativ er Nvidia n-force 680i brikkesettet samt x975 med (ICH7R) hvorav X38 overtar til høsten. Selv kjøpte jeg nettopp Asus Commando som har en veldig bra lydel(Lydkort - SupremeFX - 7.1 surround) samt bra specs. Lenke til kommentar
andhou Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Har sett litt i lanseringsguiden, kommer jo nye intelkort P/G33 om en 14 dagers tid - Er disse verdt å vente på? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hei Det var en interessant tråd du har startet her..siden det er sååå mange meninger om hovedkort, men siden intel nettopp har satt ned prisene med 40% på sine prosessorer som jo forløpigt ligger foran AMD, så har jeg bestillt E6700 som er gunstig i pris/ytelse, har iallefall forløpigt tenkt på dette kortet: http://psdata.no/ps.asp?it=131048 Er ikke helt sikker men ASUS er jo skjent for gode og ovesiktige kort.. Har bare ikke vært helt fornøyd med drivere som har ført til ustabilitet på mitt siste hovedkort.. Skal iallefall ikke ha et hovedkort med shipsetvifte, og det bør være lett å overklokke og ha gode drivere, samt lett oppgrader og innstallere. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hei, jeg lurte på det samme som deg, men endte med å bestille dette HK'et Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Tror ikke det er dumt å vente noen dager på P35 brikkesettet. G33 kommer med integrert grafikk. Flere kort som er dukket opp hos netshoppene. Komplett venter Gigabyte kortene ca den 10. mai. Lenke. Asus kortene bør komme samtidig. En liten review av P35 brikkesettet finner du Her Alle hovedkort kommer med slike kontakter, men de varierer litt. Les manual så går det stort sett greit. Lenke til kommentar
andhou Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Takker for svar Jo, tenkte litt og fant ut at det da umulig kommer til å være så vanskelig med de kontaktene, uansett hvis det skulle skjære seg helt har jeg personer jeg kan huke fatt i, og selvsagt HW-Forumet Setter ikke så store krav til klokkeegenskaper, siden jeg mest sannsynlig ikke kommer til å klokke i det hele tatt eller veldig lite. Tenker jeg kommer til å vente noen dager og forhåpentligvis få tak i noen tester ol av p35, prismessig ser det jo veldig bra ut foreløpig, får bare håpe ytelsen er bra og prisen ikke endres Men de HK som vises at de støtter DDR2 667/800/1066 fungerer ikke de med minne av annen frekvens feks 533? Endret 29. april 2007 av andhou Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 De nyere Asus kortene kommer med ez connect plugger.Blir veldig enkelt å koble opp. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Takk, Takk Heisan 80.. Det var virkelig gode nyheter.. Det spørs om jeg ikke skal satse på Bearlake med P35 istedet Da får man jo den nyeste teknologien, og det tar lenger tid før kortet blir foreldet.. Det kommer til å ta ca 6 uker til det kjøpet, og da er det sikkert kommet ut på markedet og kansje kommet noen tester også . Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Minusen med å kjøpe nye brikkesett er at driverne kan ha en del barnesykdomer. Så eg venter alltid 3-6Månder før eg kjøper. PS: Selv har eg 4 av disse hovedkortene http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323504 MSI 975X Platinum PowerUP Ed. De får mye skryt på nettet. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jepp, det var ankepunktet mitt også... Er sjelden Hk'ene er optimale på rev01. De er også noe høyt priset pga av støtten for fremtidige komponenter. Greia er at om man vil ha støtte for både DDR3, PCIXpress2 og Bearlake på et og samme kort så må man vente på X38 brikkesett serien som først dukker opp i 3dje kvartal. Den eneste forskjellen på G35 brikkesettet er vel støtten til Bearlake 45nm prosessorer med 1333mhz FBS? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei igjen . Jeg kommer til å satse på et hovedkort med DDR2 minne fortsatt pga veldig høy pris, og fordi ytelsen ikke har noen effekt enda på DDR3 men om 1 år eller mer vil jeg nok bytte over til ett nyere hovedkort som P38. Jeg tror jeg nok vil kjøpe et ASUS kort fortsatt pga utvidelsesmuligheter/ekstrautstyr, enkel bios osv. de har jo også kommet godt ut i ytelse og stabilitet under test Kommer til å vente litt for å se hva som kommer når det gjelder P35, så i løpet av mai vil jeg nok ha bestemt hvilket kort det blir Lenke til kommentar
andhou Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Da ble det til at jeg bestilte et slikt nå - har ikke bruk for det som ble nevnt og kommer neppe til å oppgradere med det aller første, så når den tid kommer er vel mest sannsynlig dette gammel teknologi også.. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå