Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

problemer med selvtillit

daneriks

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg er nå en 16 år gammel gutt som sliter veldig med selvtilliten. Det går fint så lenge jeg snakker med gutter, men med en gang jenter kommer inn i bildet tør jeg liksom ikke å snakke. Akkuratt som om at jeg er redd for å si hva jeg føler ovenfor jenter (til og med jenter jeg liker veldig godt). Noen som føler det samme? eller er det bare meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler det nok ganske ofte sånn, men det er vel mest med jenter jeg ikke kjenner. Personlig fant jeg ut at det har med tidligere erfaring og gjøre, jeg gikk i en klasse med en del ehh bibmo jenter for og si det rett ut, som ikke ville ha kontakt med andre en 180 høye sterke sportfolk.. Slik at jeg alltid ble avist når jeg prøvde og bare ha en vennlig samtale. Spørr deg selv om dette kan ha hendt med deg ?

Du kan jo prøve i det små med hei, hvordan går det ?

jenter like generelt og snakke om seg selv og det som inntereserer dem? så prøv det ;)

Lenke til kommentar

Noen folk er født med selvtillit, andre må bygge den opp. For noe kommer det av seg selv med tid, for noen kommer det erfaring. Andre ting kan også spille ut.

Jeg følte akkurat det samme når jeg var på din alder(og du er nok langt fra alene), men går bedre nå. Jeg er forsatt veldig sjenert, men jeg greide å snakke med hun som nå er kjæresten min for veldig over et halvt år siden.

Et tips: Du har sikkert hørt dette tusen ganger før, men det funker. Vær deg selv. Noe annet er idiotisk, for du vil vel ha noen som liker DEG? For ås i det sånn. Bare gå igjen verden og ver deg selv så faller til slutt ei for DEG for den du ER. Du trenger ikke snakke med dem på en annen måte enn andre. Bare snakk med dem og si det du føler for. Ikke kom med cheesey linjer eller noe "triks" som du har hørt funker. Bare si det du mener. (Ikke nødvendigvis så direkte alltid.)

Ikke vær så bekymret du, det kommer til å gå bra. :)

Lenke til kommentar

Vet hvordan det er, og tror det har noe med at du er vokst opp i vennegjeng med lite jenter i ja. :p

Var sånn før jeg også, for litt over et år siden :p

Men så ble jeg kjent med en søt og kjekk jente i klassen, som var alt annet en sjenert og hun ble bare kjekkere å kjekkere med meg hver dag på skolen.

Fikk senere vite at hun likte meg, og det fikk meg til å si at jeg likte henne også, var redd som faen ja og tørrte nesten ikke si det.

En dag å to etterpå ville hun ha meg hjem på besøk og det var fra da vi ble skikkelig kjent.

Nå har vi vært sammen lenge, og jeg er ikke redd for å si henne noe, selvtilliten har endret seg mye og jeg er ikke sjenert :D

Det er egentlig ikke noe problem å snakke med andre jenter lenger heller, ikke det samme som å snakke med kjæresten, men før gikk det ikke an :)

Hun endret alt ..

Det jeg ville gjort var å kanskje bli kjent med en jente du liker godt, så bygger selvtilliten seg opp selv og plutslig kan du snakke med alle jenter uten å vær redd for å si noe ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...