Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skrus seg av etter 1 sec.

Anbefalte innlegg

hei har et utruli te dårli dataproblem jeg håper noen kan hjelpe meg med.

maskina mi klikka så jeg har no skiftet strømforsyning,cpu og hovedkort.

det samme skjer om jeg tar ut ram brikkene og om jeg tar ut skjermkortet. den skrur seg av etter 1 sec hver gang.

Om jeg kopler i den 4punkts atx kabelen fra strømforsyninga får jeg ikke starta den i hele tatt. hva er det jeg gjør galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som PSU trekker for mye strøm. Og hver gang du booter så går sansynelighvis noen sikringer varme, og du må da vente 15 min før du prøver å boote igjenn.

Prøv å start opp uten noe annet enn hovedkortet dvs. 24pinskontakten og 12V kontakten (4 pins i en firkant).

Hvis det forstatt ikke skjer noe så kan du hente f.eks en tang og kortslutte 2 ledninger i PSU!

Vet dette høres utrolig risky ut, men det er ikke det med mindre du korstlutter feil ledninger ;)

På 20/24 pins kontakta så gjør du følgende:

Ta tanga og sett den ene på GRØNN , og den andre på en valgfri SVART! Når skal PSUen starte så lenge du holder dem kortslutta, og du har ikke fare for å få strøm nå siden du bare tar på EN fase :)

Hvis det ikke skjer noe nå er jo selvfølgelig PSU ødelagt (sjekk om vifta går rundt). Så hvis PSU funker er det garantert hovedkortet ditt som er defekt.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Ser ut som PSU trekker for mye strøm. Og hver gang du booter så går sansynelighvis noen sikringer varme, og du må da vente 15 min før du prøver å boote igjenn.

Prøv å start opp uten noe annet enn hovedkortet dvs. 24pinskontakten og 12V kontakten (4 pins i en firkant).

Hvis det forstatt ikke skjer noe så kan du hente f.eks en tang og kortslutte 2 ledninger i PSU!

Vet dette høres utrolig risky ut, men det er ikke det med mindre du korstlutter feil ledninger ;)

På 20/24 pins kontakta så gjør du følgende:

Ta tanga og sett den ene på GRØNN , og den andre på en valgfri SVART! Når skal PSUen starte så lenge du holder dem kortslutta, og du har ikke fare for å få strøm nå siden du bare tar på EN fase :)

Hvis det ikke skjer noe nå er jo selvfølgelig PSU ødelagt (sjekk om vifta går rundt). Så hvis PSU funker er det garantert hovedkortet ditt som er defekt.

Lykke til !

8471382[/snapback]

vel jeg har gjort det, så jeg vet at PSU funker.

merkerli om hovedkortet ska være defekt sia jeg kjøpte det noen dager siden bare.. kjøpte det pga jeg trodde de forrige va ødelagt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...