Bertelsen Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Jeg har lenge hatt lyst å svi av et par kroner på et ordentlig stereoanlegg. Problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg skal kjøpe, jeg har ikke så mye peiling innen dette. Jeg kommer hovedsaklig til å bruke steroen innen musikk, stort sett Pink Floyd. Jeg har noen B&W-høytalere fra før av, som jeg fikk av fattern. Jeg vet ikke hvor bra disse er til en stereo i 40 k-klassen, kan noen gi en pekepinn? Nå vet jeg ikke hva disse kostet.. Endret 25. april 2007 av Bertelsen Lenke til kommentar
FM Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Det er godt mulig at høyttalerne dine er gode, men da må du nesten fortelle hva de heter. B&W har høyttalere i så å si alle prisklasser, så det er litt vanskelig å si bare ut i fra at det er B&W. Pink Floyd er konge forresten. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Dali Mentor 6 er en herlig høyttaler til gitar musikk. Har en prislapp på 20 000,- Kan og sjekke ut Triangle Stratos Volante, toppserien i Stratos serien. 20 000,- for den og ca Vet ikke om du tenker på å utvide til surround senere i tid men om du bare skal ha stereo nå så kan du kikke på HEGEL H200 (2x200W in 8 ohms, 2x350W in 4 ohms) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Hva er det du skal kjøpe egentlig? Høyttalere, forsterker og cdspiller? Eller skal du beholde høyttalerene? Kanskje kjøpe en platespiller og en RIAA også? Den Hegel forsterkeren som Sjokoladekake tipser om er ikke noe dumt valg Endret 25. april 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Jeg skal kjøpe hele pakka. Forsterker, cd-spiller, høytalere osv. Anbefaler dere stereo fremfor surround? Jeg har utrolig lyst på en vinyl-spiller ja, men hva er en irra? Mener dere at jeg burde bruke mer penger? Kjøpet blir ikke før i sommer, tenkte det kunne være greit å sette meg litt mer i stereo før jeg bruker så mye penger på dette. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Du for mye morro for 40lapper, ellers er det en prioritering om man vil bruker mere eller mindre. Jeg ville kjøpt stereo, hvis du kommer til å bruke det til musikk. Film på ett godt stereoanlegg er også morro! RIAA er det det heter, jeg skrev feil i første innlegget Det er en platespiller forforsterker. Det justerer volumet slik at lyden blir like høy inn til forsterkeren som fra cdspilleren. CD/SACD spiller ville jeg tittet på Marantz SA-7001 KI (finnes ca midt på siden her) Forsterker Thule IA100 Høyttalere B&W CM7 Platespiller Rega p3 Med en pickup de anbefaler hos stereofil. Og en av Rega RIAAene de har der. + Kabler Har ikke hørt dette sammen før, men har hørt Thule + Marantz og det fungerte bra sammen Hos Stereofil har de større utvalg enn det som er på siden. Tenkte på ett forsterker sett som de har, men det ligger ikke ute på siden. Og jeg husker ikke hva det heter. Eller så kan man jo sjekke ut none Rotel sett. feks RCD-1072 Cdspiller, RA-1070 Forsterker det finner du hos Oslo Hi-Fi Center der har de også Hegel om jeg ikke husker feil. Det beste er egentlig at du går i noen hifi butikker og hører på div anlegg de har der som er i din prisklasse. Da finner du det som passer for deg! Endret 25. april 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Slår meg sammen med Sjokoladekale på denne her Kan ikke tenke meg noen bedre kombo enn Dali(Enten mentor eller Helicon 400) sammen med Hegel H200! Dette ville fått de fleste entusiaster til å sikle som noen unger, så når du først har 40 000 til rådighet mener jeg du ikke kan gjøre et bedre valg enn disse to. Han glemte visst å linke,så jeg tar meg av det: Hegel H200 Dali Helicon 400(Koster mer her,men finnes til 20 000 brukt en del steder) Dali Mentor 6 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Husk cdspiller og kabler da folkens Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Nei,sånt tenker vi ikke på Neida Kabler pleier å være ganske greit å fikse,de spør jo på Hifiklubben om du ønsker det eller om du har fra før. CD-spillere har jeg relativt lite peiling på,så det lar jeg noen bedre kvalifiserte folk ta seg av Tror nå H200 og en billigere Dali(Se Ikon serien) kunne gjort en god jobb og samtidig åpnet plass i budsjettet til cdspiller. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Tror nå H200 og en billigere Dali(Se Ikon serien) kunne gjort en god jobb og samtidig åpnet plass i budsjettet til cdspiller. 8473743[/snapback] Det høres ikke dumt ut nei. Men når man er oppe i disse prisklassene er det meste av produktene av god kvalitet. Så da blir det ofte smak og behag når man skal handle. Derfor jeg tipser om å dra på div butikker å høre seg fram til det man liker best. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Takker for bra svar til alle her! Jeg tror nok at jeg stikker innom Hifi-kjeden etterpå, og spør litt. Ser frem til store lytteopplevelser nå! Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 som cd-spiller vil jeg anbefale deg Hegel sin CDP2Amk2, latterlig god spiller. Spiller fletta av alt i prisklassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå