Gå til innhold

Hjelp til kjøp av surround anlegg, maks 5000

Anbefalte innlegg

hei..

jeg vil kjøpe et nytt anlegg.

har et fra før men det er litt dårlig.

er det noen som vil prøve å hjelpe meg med kjøp av nytt??

har sett litt på disse:

dette

og

dette

jeg skal koble det opp mot data`en, ps2/ps3 og Tv`n.

går dette med noen av dem??

kom gjerne med nye alternativer, men det må ikke koste mer enn 5000 kr

er dårlig i dette her, så håper noen vil hjelpe meg :)

*Moderator hjalp til litt med emnefeltet :)*

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et absolutt krav at alt skal komme i samme pakke?Eller er du villig til å kjøpe løskomponenter? For om du gjør dette vil du få en del mer ut av pengene dine,og det vil da alle ;)

Virker for eksemplel ganske lovende dette Gnomiz linket til.

Og BTW, er helt enig i at den slags sett ikke holder mål i det hele tatt. At noen kan kreve sånne summer for dem skjønner jeg ikke på noen måte.

Lenke til kommentar

Hva med Cambridge 340A sammen med PSB Image B15?

Disse er stativ og vil da ikke ta så mye plass i rommet ditt eller være overkill.

Alternativt disse prosonene sammen med Cambridge 540R. Så kan du utvide til hjemmekino etterhvert.

Vil du ha link til ledninger og? Det er ikke verre enn at du spør om det om du er en tur innom Hifiklubben. Og har du peiling på hva slags ledninger du vil trenge for å koble det opp til alt du ønsket det brukt med?

Lenke til kommentar
Hva med Cambridge 340A sammen med PSB Image B15?

Disse er stativ og vil da ikke ta så mye plass i rommet ditt eller være overkill.

Alternativt disse prosonene sammen med Cambridge 540R. Så kan du utvide til hjemmekino etterhvert.

Vil du ha link til ledninger og? Det er ikke verre enn at du spør om det om du er en tur innom Hifiklubben. Og har du peiling på hva slags ledninger du vil trenge for å koble det opp til alt du ønsket det brukt med?

8478564[/snapback]

fint at du kommer med tips... :)

men vet du om det koster mye for surround pakke?

Lenke til kommentar
Tror du må være litt mer spesifikk enn det. Hva slags surroundpakke snakker du om?Noe ala det du linket til i førsteposten,eller for eksempel om du ønsker Dynavoice serien?

8480857[/snapback]

noe som i den første posten ja.

hva er Dynavoice?

er dårlig i dette tema

Lenke til kommentar

Vel.du burde få med deg hva Gnomiz sa i det første svaret til deg. Sett som det er ikke verdt pengene på noen måte, og det er faktisk ikke så vanskelig noen skal ha det til å sette opp et skikkelig anlegg. Det finnes gutter som gjør dette nedi 11 års alderen så :D

Dynavoice er et høyttalermerke som har fått veldig mye skryt siden de kom med F6.

Senere har de kommet med modeller som kompletter anlegget til hjemmekino med C-4 og S-4.

Lenke til kommentar

Du får jo H/K AVR 132, en liten surroundreceiver til ca 3000,-, det er jo lov å håpe at den klarer en pakke med for eks:

Dynavoice F-6 - 1290,- per par

Dynavoice C-4 - 590,- per par

Dynavoice S-4 - 690,- per par

Prisene er hentet fra dynavoice.no/surround.no, så du kan helt sikkert få ned prisene, eller få tak i hakket heftigere modeller for ca samme pris fra andre forhandlere! :)

Sub er jo noe du kommer til å trenge etterhvert da, da det mangler en del dypbass i dette oppsettet..

Ellers kan du velge blant alle de microsurround/flathøyttaler-settene som finnes! :p Slike som du har sett på selv.. :)

Lenke til kommentar
Ellers kan du velge blant alle de microsurround/flathøyttaler-settene som finnes! :p Slike som du har sett på selv.. :)

8483204[/snapback]

har ikke plass på rommet til store høytalere, så må gå for små.

er det noen som har noen tips innen dette?

er dette bra?

....

Endret av larsi111
Lenke til kommentar
har ikke plass på rommet til store høytalere, så må gå for små.

er det noen som har noen tips innen dette?

er dette bra?

....

8487026[/snapback]

Langt bedre enn det du linket til i starten i hvertfall. Så en del fremgang, ikke verst det. PSB er et helt greit merke det.

Hva tenker du om forsterker og kabler ved siden av dette? Om du skal ha det settet så vil du ende opp med å gå over din 5000 totalgrense.

Lenke til kommentar

Dynavoice er et godt valg.

Sjekk også ut denne pakken: Andersson R1/ L1/02 5.1.

Forsterkeren koster utenom settet ca 2500kr så du får høyttalerne for ca 500kr (de koster nærmere 3000kr for seg selv).

Jeg skal ikke påstå at høyttalerne er noe særlig men forsterkeren derimot er veldig bra (testvinner) så det er vanskelig å tape på det..

Og høyttalere kan selvsagt skiftes ut etterhvert (de gir en helt ok lyd men ikke noe utrolig)..

Lenke til kommentar
Dynavoice er et godt valg.

Sjekk også ut denne pakken: Andersson R1/ L1/02 5.1.

Forsterkeren koster utenom settet ca 2500kr så du får høyttalerne for ca 500kr (de koster nærmere 3000kr for seg selv).

Jeg skal ikke påstå at høyttalerne er noe særlig men forsterkeren derimot er veldig bra (testvinner) så det er vanskelig å tape på det..

Og høyttalere kan selvsagt skiftes ut etterhvert (de gir en helt ok lyd men ikke noe utrolig)..

8488045[/snapback]

ok, trenger bare et anlegg je kan gjøre det jeg skrev i første inlegg så, trenger egentlig ikke så bra lyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...