Alf Inge Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg har en gammel PentiumII 400Mzh maskin med 128 mb ram.(2x64) Stadige meldinger om for lite virtuelt minne kom på skjermen, og fant da ut at mer RAM må være flotte greier. Vet at Ram brikkene må være av en spesiell type, og gikk til innkjøp av 2 x 256 mb ram brikker fra Micro Memory i en Expert butikk. PLukket ut mine 2 64mb brikker, og satte i 2x256 mb. Tror du det virket ? Nei. Min gamle maskin er en såkalt Pc100 maskin mens brikkene er Pc133. Kan det være problemet. De nyinnkjøpte brikkene er Dimm brikker som de gamle. Hva kan problemet være? Som de fleste av dette forum forstår har jeg ikke så veldig peiling på disse greiene, men håper likevel på hjelp. ANYONE ?? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Det skal ikke ha noe å si om brikkene er 133MHz, de vil bare kjøre på PC100 (100MHz). Er du sikker på at hovedkortet ditt støtter så mye RAM ? Har du prøvd med bare en 256MB-brikke ? Lenke til kommentar
Alf Inge Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Takk for svar. Ja jeg har prøvd med bare en brikke, men hvordan finner jeg ut hvor mye hovedskortet støtter? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 1. Finn ut hvilket hovedkort du har. 2. Finn frem til produsentens hjemmeside. 3. Les... Lenke til kommentar
Alf Inge Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg prøver det, men må ikke hovedkortet være ganske utdatert for ikke å klare 256 mb ??????? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Takk for svar.Ja jeg har prøvd med bare en brikke, men hvordan finner jeg ut hvor mye hovedskortet støtter? Virket det med en brikke? Last ned SioSoft Sandra for å skjekke hvor mye det takler, men det skulle vel ikke ha problemer med 256MB. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg prøver det, men må ikke hovedkortet være ganske utdatert for ikke å klare 256 mb ??????? Cinet PC'er med Asus hovedkort, P2 266Mhz har dette problemet. Jeg tipper at det er hovedkortet som ikke støtter brikkene. Yoda Lenke til kommentar
Alf Inge Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Takk for alle svar. Må se å komme meg hjem fra jobb for å sjekke dette... God Jul alle sammen Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Sjekker på Hovedkortprodusents hjemmeside. enkelte PC133 minnebrikker fungerer ikke med Intel sitt BX-Chipset. vær klar over dette!! :o Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Sjekker på Hovedkortprodusents hjemmeside. enkelte PC133 minnebrikker fungerer ikke med Intel sitt BX-Chipset. vær klar over dette!! :o Hvor har du lest det? Kan ikke huske å ha sett at bx brikkesettet har broblemer med enkelte pc133 minne brikker. Har du en link til den infoen. Lenke til kommentar
Alf Inge Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 :-? Som noen ganske riktig sa, tar ikke hk mer enn 128mb brikker. Gikk i butikken og byttet mine 256 brikker til 128.Prøvde på nytt, men ikke f.... om det virket. Kan det være at kortet må ha brikker av et spesielt fabrikat eller?? Ganske frustrerende dette her..... Lenke til kommentar
stampa Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Nå har alle pratet om RAM, men var det ikke det virtuelle minnet det var for lite av? Isåfall så må jo dette justeres i Windows. Det avhenger også av hvor mye diskplass du har igjen. Lenke til kommentar
QTC Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Lever brikkene tilbake til butikken og gå på http://www.qxl.no og kjøpe deg PC 100 SD-ram , ja man får dem jo råbilli der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå