Gå til innhold

Ny bærbar pc til morfar [6000kr]

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skulle altså selge min bærbare til min morfar, men den tok kvelden for noen uker siden og ville ikke la seg reparere, og siden bredbånd er bestilt må jeg nesten bestille en ny en.

Han krever ikke spesielt mye av denne, det eneste er at han kan surfe, spille sjakk mot datamaskinen, at det er trådløst nettverk og at det er norsk XP versjon på den. I tillegg skulle jeg ha kjøpt med en mus, men dette er det bare til å benytte en billig en.

Lurer på hvor jeg kan finne noe billig ala dette, så på NetShop sitt tilbud Fujitsu-Siemens Amilo Pi1536 Duo T5500, og lurte på om det følger med XP her? Det ser slik ut av beskrivelsen.

Jeg kan maks bruke 6000kr på denne, så om noen har noe bedre tilbud eller andre maskiner som kunne anbefales hadde jeg satt pris på det! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger nok med XP Home på den. Maskinen ellers er veldig grei, men jeg syns at Core 2 Duo T5500 og X1400 blir å ta litt i for et sånt bruk. Jeg ville funnet en maskin med litt svakere prosessor og mer RAM. Programmer blir mer og mer krevende for hver dag som går, og derfor vil 1GiB RAM nesten settes som nedre grense. 512MiB blir litt for kort nå til dags.

Ja, det fungerer, men jeg ville hatt 1GiB bare for å være helt sikker på at jeg ikke hadde havnet langt ute her.

Jeg har desverre ingen direkte tips til maskin valg da min viten om moderne bærbare er ikke så up to date som den kanskje skulle vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...