Gå til innhold

Få Times og linjeavstand 1 default i word 2007

zonko

Anbefalte innlegg

Jeg har Word 2007, og når jeg starter et nytt dokument starter det med fonten Calibri, linjeavstand 1,5 og lagt til en linjeavstand foran avsnitt. Jeg vil ha det tilbake slik det er i de fleste andre word-program, der default er times 10 som skift og 1 i linjeavstand. Har lett etter innstillinger for dette, men finner det ikke. Noen som vet hvordan? Litt irriterende å måtte stille inn dette hver gang jeg starter et nytt dokument, men bortsett fra dette synes jeg word 2007 er en drøm av et program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først et par detaljer: Linjeavstanden er standard 1,15, ikke 1,5 i Word 2007. I tidligere versjoner er TNR 12 punkt standard.

Når det gjelder innstillinger for normal stilen i Word 2007 er den endelig satt opp slik den burde vært for mange versjoner siden, altså med avstand etter som standard. Du verden så mange timer jeg hadde spart på å hjelpe andre om de sluttet å lage et tomt avsnitt i mellom i stedet for å stille inn riktig avstand mellom avsnittene.

Men: hvis du vil ha det på "gamle"-måten kan du høyreklikke på stilen Normal i stilfeltet og velge Modify. Deretter klikker du Format -> Paragraph og Format -> Font og stiller inn slik du ønsker. Hak av for New documents based on this template og klikk Ok.

Lenke til kommentar

Du tok meg i to gode leifer Kjekulf, men du skjønte tegninga lell. Linjeavstanden var ren skrivefeil, den andre var rett fra husken, som tydeligvis var for dårlig.

Jeg fant faktisk ut hvordan jeg skulle få tilbake til gamlestilen, den ligger faktisk inne. Ny- mine maler - Normal 11, som er malen slik den alltid har vært. La denne opp som mal i "Tom og ny"-boksen, så da er det bare å trykke på den.

Gode gamle :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...