Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dedikere nettverkstilkobling til program

Anbefalte innlegg

Jeg har koblet laptopen min til den stasjonære med TP-kabel.

Begge er også koblet til trådløst nettverk.

Prøver å overføre filer mellom maskinene, men får latterlig lav hastighet fordi de benytter seg av WLAN og ikke LAN. Kobler jeg av WLAN funker det fint.

Hvordan får jeg filoverføringen til å benytte seg av LAN og ikke WLAN uten å frakoble WLAN?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har vert skikkelig uheldig her så har ruteren samme IP som den ene PCen din "192.168.0.1", og da skaper konflikter hvis ruteren fortsatt er aktiv i cachen til windows. Så prøv å endre de til høye verdier, som 192.168.0.100 evt i en annen iprange 10.0.0.100

Lenke til kommentar

Som det er blitt sagt her, må du ikke ha begge interfacene på samme subnet. Hvis du setter LAN-portene på begge maskinene på 10.0.0.* eller 169.254.* subnet'et, vil det ikke oppstå konflikter mot 192.168.* subnet'et som den trådløse routeren garrantert bruker mot klientene.

Endret av Limstift
Lenke til kommentar

Det har nok sine grunner ja! Er ikke bare for å være vanskelig og vrang! :)

Driver med mye filoverføring mellom dem, men det går som sagt dårlig over wlan. Og når jeg kobler ut wlan så mister jeg logisk nok forbindelsen med dette, og begge maskinene driver som oftest med ting online hele tiden som helst ikke burde avbrytes. Derfor! :p

Nå bestemte de seg plutselig for å overføre over wlan igjen dessverre men, selv om LAN'et kjører på et annet subnet.

Virker som den velger litt fram og tilbake... noen flere tips for hva jeg kan gjøre for å få all den lokale filoverføringen over LAN og ikke WLAN?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...