fotofutt Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Hei igjen Nå er det virkelig nummeret før jeg kjøper Fujifilm F 30 her (utrolig hvor tregt dette kjøpet har gått ja!) siden jeg får det til en knallpris denne uka, 2100,- Jeg hadde jo vendt meg til at minnebrikker, de heter SD de, men oppdager jo nå at Fujifilm bruker XD! Det skremmende var at jeg leste et eller annet sted her (ikke forumet) at en bedreviter lurte på om vi såg begynnelsen på slutten til XD nå som SD skulle være fremtidens minnebrikker på Fujifilm kameraer... Hva da om man på en eller annen måte taper XD minnebrikken sin og må ha ny? Er det noe å si på at man i dette tilfellet må ha XD i motsetning til SD? Bare jeg som henger meg opp i dette? På Lefdal ser jeg at man per i dag får Go Digital XD 1 GB til kr. 249,- (billig sjit?) og Lexar XD 1 GB til kr. 349,- (det er jo velkjent merke da). Sistnevnte har samme pris på Elkjøp nettbutikk (mon tro om det gjelder i butikk og- at de har den inne der?). Leste en meningsytring om at minnebrikker ikke er særs billig på Lefdal- stemmer vel ikke helt... Ska tro om man får Fujifilm F 30 enda billigere? *hehe* blir vel en tjangs å ta siden det sikkert skal selges ut fra fabrikken nå... HÅPER NOEN SVARER I KVELD DA SIDEN DET HASTER TIL DEN PRISEN DER Endret 25. april 2007 av fotofutt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Selv om SD er den rådene standarden, så synes jeg ikke at det skal stoppe deg. XD kommer sannsynligvise til å vare som standard lenger enn det du kommer til å ha det kameraet. Tom Lenke til kommentar
fotofutt Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Selvsagt ser jeg nå på nettet at man får billigere og kurant minnebrikke hos f.eks: Deal: (hvor mye blir det i porto?) Fuji xD 1 GB kr. 229,- dette var visst ikke H eller D, noe som ikke sier meg noe! Multicom: (hvor mye blir det i porto? Ser forøvrig MYE dårlige tilbakemeldinger her) Olympus xD 1 GB kr. 155,- denne var type H og D, det skal man ikke ha i mitt tilfelle? Endret 26. april 2007 av fotofutt Lenke til kommentar
fotofutt Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Kjøpte Lexar SD 1 GB på Elkjøp til kr 279,- på tilbud, vanlig pris er kr 599,-. Hva i all verden er det som gjør at den selges så "billig" der nå? *hm* Synes jo det er himla rart at man får den samme til kr 139,- på Lefdal (og som vi vet portofritt). Er det jeg som ikke er helt med her eller er dette rett? Forstår det slik (etter hvert nå *knis*) at H og D har med farta å gjøre og at Platinium har med fart å gjøre også... Så kan jeg vel bruke hva det måtte være av henholdsvis xD eller sD? Billigst mulig hvis det er like bra alt Forstår det også slik at Olympus produserer sine egne xD minnebrikker men at det er noen funksjoner (ment for Olympus kamera) som ikke fungerer på Fuji kamera med minnebrikke fra Olympus. Kan man bruke Olympus minnebrikke helt ukomplisert på Fuji likevel mon tro? Fuji sine egne er dyrere virker det som om. Endret 6. mai 2007 av fotofutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå