Gå til innhold

Hvilket kameraprogram bruker du mest?

Hvilket kameraprogram bruker du mest?  

115 stemmer

1. 1. Hvilket kameraprogram bruker du mest?

• Full automat (Grønn firkant)
      10
    • Program (P)
      25
    • Blenderprioritet (Av*)
      55
    • Lukkerprioritet (Tv*)
      5
    • Manuell
      20
    • Andre forhåndsinnstilte programmer
      0

Anbefalte innlegg

1

Full automat (grønn firkant)

2

Program (P)

3

Blenderprioritet (Av*)

4

Lukkerprioritet (Tv*)

5

Manuell

6

Andre forhåndsinnstilte programmer

Hvilket progam bruker du hyppigst?

Kan du si litt om når du bruker de forskjellige programmene?'

Bare litt morsomt å se hva dere bruker av funksjoner, om dere er konsekvente med hva slags programmer dere bruker til gitte forhold.

* Gjelder i hvert fall Canon 400D

*Avstemning lagt til av moderator*

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blei bare nysgjerrig på hva slags programmer dere bruker til forskjellige tidspunkt, om dette er konsekvent...

8470604[/snapback]

Har jeg behov for å styre blender, så styrer jeg blender. Har jeg behov for å styre lukker, så styrer jeg lukker. Har jeg behov for å låse eksponeringen over flere eksponeringer, så jobber jeg helt manuellt. Det gjør jeg også når jeg bruker blitz kreativt. Til enkle snapshots i hagen bruker jeg P.

Lenke til kommentar

Hei,

ender vel ofte opp med å bruke Av.

Deretter TV, P og M.

Men det kommer litt an på. Jeg blir vel den første som banner i kirken og sier at jeg bruker grønn auto også når jeg bare skal ta enkle bilder av ting, hvor jeg ikke har preferanser.

Skal jeg ta et bilde fort og gale, så hvorfor ikke ?

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Jeg selv forstår ikke hvorfor folk kan ta til godt å bruke grønn auto når det finnes noe som heter P. Der har du akkurat det samme som Grønn Auto , bare LITT instillingsmuligheter.

8475086[/snapback]

Det er jo fordi det ikke er noen innstillinger å tenke på at jeg bruker grønn auto. Hvis jeg vil endre noe så bruker jeg blenderprioritet.

Lenke til kommentar
Må bare spørre her nå... Ser at det er MANGE som bruker Av, hva er fordelen med Av kontra å kjøre alt manuelt?

8476376[/snapback]

Du slipper å stille alt manuellt. Mine tidligere kameraer har bare hatt muligheten for 100% manuell, så jeg synes det er deilig latskap å kompensere når det trengs, i steden for å foreta en vurdering for hvert bilde. Man sparer tross alt litt tid når man kun må velge blender, og det er jo blender som er det viktigste valget i mine bilder.

Lenke til kommentar
Er ikke noen instillinger å tenke på med P heller  :!:

8475831[/snapback]

Jo, auto iso, som PMnormal nevnte. Skal jeg bruke P må jeg inn i menyen og aktivere auto iso. Og når jeg går tilbake til A så må jeg da deaktivere auto iso igjen i menyen. Ser ingen grunn til å velge P bare for å gjøre det mer tungvint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...