Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Win2k Server som NAT-server... rart problem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker Windows 2000 Server som NAT-server, og har funnet et merkelig problem; jeg kommer ikke inn på enkelte web-sider lengre, f.eks www.vg.no eller www.komplett.no. Det rare er at hvis jeg skriver inn en proxy-server i nett-leseren min, så virker de.. Jeg har prøvd både med Opera og IE, og også med flere maskiner. Har også byttet nettverkskort i serveren.

Noen andre som har opplevd dette, og funnet en løsning?

Har brukt Win2k til dette formålet i ett og et halvt år nå, men for ikke så lenge siden skiftet jeg isp, og da reinstallerte jeg også win2k med sp3 inkludert...

I tillegg kjører jeg nå en tunnell fra NAT-serveren (P2TP) gjennom et lokalnett for å nå internett, men dette skal jo bare bli som et hvilket som helst annet nettverkskort i serveren det vel?

Tidligere har jeg altså brukt sp1 og sp2 med direkte tilgang til internett.

Jeg tviler litt på at det er isp'en sin feil, siden jeg har hørt at enkelte som har telenor adsl (som jeg altså ikke har), mitt tips er enten tunnellen eller sp3..

Alle tips tas i mot med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Noen andre som har opplevd dette, og funnet en løsning?

Har brukt Win2k til dette formålet i ett og et halvt år nå, men for ikke så lenge siden skiftet jeg isp, og da reinstallerte jeg også win2k med sp3 inkludert...

Hei. Dette hjelper deg ikke, men jeg har hatt samme problem. Fikk aldri noen løsning.

Spør på itpro.no

Nå kjører jeg bare ICS, og det funker fint for meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...