Gå til innhold

Vil forby banning i musikk


Juden

Anbefalte innlegg

Det hadde vært ufattelig godt om det her kommer igjennom.

8478675[/snapback]

Kunne du tenke deg å utdype og forklare hvorfor du mener det? :)

8480778[/snapback]

Jeg synes banning i musikk, om det ikke er for å forsterke en mening, er tull. Jeg synes bitches and hoes er nedsettende måter å prate om kvinner. Jeg synes niggaz ikke gjør annet enn å skape enda større skille mellom sorte og hvite(gule, grønne, osv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes banning i musikk, om det ikke er for å forsterke en mening, er tull. Jeg synes bitches and hoes er nedsettende måter å prate om kvinner. Jeg synes niggaz ikke gjør annet enn å skape enda større skille mellom sorte og hvite(gule, grønne, osv)

 

 

Enig med nyhus her!

 

Hvorfor må man rappe om puling,fyll og horer for at sangen skal bli kul?

Jeg liker denne typen musikk, men når jeg hører at rapperne bare synger om puling osv osv. så gidder jeg ikke høre på sangen lenger!

De taper faktisk penger på all det drittet de synger om, om de heller lager tektser uten sånt så vil flere kjøpe sangene og la barna sine høre på det! De taper da ingenting på å skrive om tekstene om sangen blir like bra!

Og de trenger jo heller ikke å sensurere noe da låtskriverne lager tekster som er fri for slike ord! ;)

Lenke til kommentar
Det hadde vært ufattelig godt om det her kommer igjennom.

8478675[/snapback]

Kunne du tenke deg å utdype og forklare hvorfor du mener det? :)

8480778[/snapback]

Jeg synes banning i musikk, om det ikke er for å forsterke en mening, er tull. Jeg synes bitches and hoes er nedsettende måter å prate om kvinner. Jeg synes niggaz ikke gjør annet enn å skape enda større skille mellom sorte og hvite(gule, grønne, osv)

8482253[/snapback]

når svarte folk flyger rundt og kaller hverandre "niggaz" er det noe rasistisk i det da?

 

Og hvis dere ikke liker all banninga i musikken, så kan dere jo la være å høre på det. det finnes andre folk her enn dere også, som kanskje liker det ;)

Lenke til kommentar
Jeg ville heller sensurert noen av tekstene/musikkvideoene til de verste metallgruppene, fremfor Hip-hop'en.

8471170[/snapback]

Har aldri hørt metallband ha med så mye banning og nedsettende ord enn hip-hop'ere.

8482841[/snapback]

Nå var det ikke banning jeg tenkte på, men kannibalisme , drap, blod, helvete, satan og slike ting. Er det helt greit? Dessuten sa jeg ikke at alle metallband er like.

Lenke til kommentar
Jeg ville heller sensurert noen av tekstene/musikkvideoene til de verste metallgruppene, fremfor Hip-hop'en.

8471170[/snapback]

Har aldri hørt metallband ha med så mye banning og nedsettende ord enn hip-hop'ere.

8482841[/snapback]

Nå var det ikke banning jeg tenkte på, men kannibalisme , drap, blod, helvete, satan og slike ting. Er det helt greit? Dessuten sa jeg ikke at alle metallband er like.

8483466[/snapback]

 

Nå var banning det var snakk om her da. Stay on-topic.

Lenke til kommentar
hva med ytringsfrihet? må da gå an å si det du mener!

8483569[/snapback]

Tydeligvis ikke, hvis vi skal dømme ut ifra mange av kommentarene i denne tråden.

 

Nå var banning det var snakk om her da. Stay on-topic.

8483575[/snapback]

Tråden started med at grunnleggeren av plateselskapet Def Jam ville at musikere skulle bli penere i språket. Han tenkte spesielt på rap og hip-hop, men det må da være lov å diskutere oppførselen til andre musikksjangere også?

Lenke til kommentar
Han nevner enkeltord som han vil skal bort: "Niggaz", "Hoes" og "Bitches". Han nevner at dette skal gjelde populærmusikk. vil ikke gå så langt som å kalle ekstrem metal for populærmusikk.

8483640[/snapback]

La meg si det på en annen måte da: Hvis man skal forby ord som de du nevnte fra populærmusikken, hvorfor ikke forby de verste ekstreme metallgruppene?

Lenke til kommentar
hva med ytringsfrihet? må da gå an å si det du mener!

8483569[/snapback]

 

Så det går ikke an å si hva du mener uten å diskriminere negre og kvinner?

 

 

Skjønner heller ikke den mentaliteten som går ut på at negre(?) kan kalle hverandre "niggaz", men hvis en hvit sier det samme blir han nesten banka opp osv.

 

Noen som forklare meg den mentaliteten? -.0

Lenke til kommentar
hva med ytringsfrihet? må da gå an å si det du mener!

8483569[/snapback]

 

Så det går ikke an å si hva du mener uten å diskriminere negre og kvinner?

 

 

Skjønner heller ikke den mentaliteten som går ut på at negre(?) kan kalle hverandre "niggaz", men hvis en hvit sier det samme blir han nesten banka opp osv.

 

Noen som forklare meg den mentaliteten? -.0

8484010[/snapback]

Hvis du ikke skjønner det er du bare ignorant. Spør igjen om 5 år, så gidder jeg kanskje å forklare deg det.

Lenke til kommentar
hva med ytringsfrihet? må da gå an å si det du mener!

8483569[/snapback]

 

Så det går ikke an å si hva du mener uten å diskriminere negre og kvinner?

 

 

Skjønner heller ikke den mentaliteten som går ut på at negre(?) kan kalle hverandre "niggaz", men hvis en hvit sier det samme blir han nesten banka opp osv.

 

Noen som forklare meg den mentaliteten? -.0

8484010[/snapback]

Hvis du ikke skjønner det er du bare ignorant. Spør igjen om 5 år, så gidder jeg kanskje å forklare deg det.

8484187[/snapback]

 

Ja for det er vel sånne svar som iallefall ikke skaper flere ignorante mennesker.

Jeg vet bare beklaglivis hvorfor dette ikke er akseptabelt, og hadde du forklart meg det istedet for å kalle meg "ignorant" så hadde jeg sikkert nå allerede forstått det.

 

Og jeg er nok alt annet en et ignorant menneske, det hadde du skjønt hvis du hadde kjent meg.

Lenke til kommentar
Jeg ville heller sensurert noen av tekstene/musikkvideoene til de verste metallgruppene, fremfor Hip-hop'en.

8471170[/snapback]

Har aldri hørt metallband ha med så mye banning og nedsettende ord enn hip-hop'ere.

8482841[/snapback]

Nå var det ikke banning jeg tenkte på, men kannibalisme , drap, blod, helvete, satan og slike ting. Er det helt greit? Dessuten sa jeg ikke at alle metallband er like.

8483466[/snapback]

Kannibalisme er det lite av i metall du, og drap er det langt mer av i hiphoppen. Men drit nå i å prøve å dytte topic over på en annen sjanger, er hiphop det handler om her.

Lenke til kommentar
Kannibalisme er det lite av i metall du, og drap er det langt mer av i hiphoppen. Men drit nå i å prøve å dytte topic over på en annen sjanger, er hiphop det handler om her.

8484284[/snapback]

Beklager da, Nyhus. Emnetittel sier "Vil forby banning i musikk", og jeg prøver ikke å dytte tråden over i en annen sjanger. Jeg bare sammenligner de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...