Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

'04 Mondeo VS '07 Lancer?

edge

Anbefalte innlegg

Familien skal muligens skifte bil, og står mellom en 2004 Ford Mondeo TDCI(115hk) og en ny Mitshu-Lancer bensin. Hvilken bil er smartest valg i dag? Tenker at tapet er større på ny bil enn brukt. Prisnen, med inbytte av gammel bil lir rundt 185k for mondeo og 215k for Lancer.

Noen inspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt argument for Lancer ville vært at den har 5 års/100 000 km garanti, noe som kan komme veldig godt med om noen problemer skulle dukke opp. Det kan også være en stor fordel å kunne selge den videre med garantien inntakt om dere bytter den ut igjen om ikke så altfor lenge.

Men det er en litt liten bil syns jeg, om plass er noe dere er opptatt av. Og om dere er redd for verditap så vil jo Lancer bli erstattet av en ny modell om ikke så altfor lenge, og da faller den ytterligere i pris.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med walter_melon når det gjelder garantiargumentet. Dersom du skal ha problemfri bil i en fire-fem år vil jeg mene at Mitsuen er det beste kjøpet.

Det er viktig å tenke på at det er snakk om to vidt forskjellige biler etter min mening. Du har en liten Lancer mot en i norsk sammenheng stor familiebil med en ettertraktet dieselmotor, som nok vil gjøre den lettere å bli kvitt senere.

For min egen del ville jeg nok kjøpt en Mondeo, fine biler, gode å kjøre og gitt at du kjøper stv; god plass. Men "tenker du litt NAF" er nok Lanceren med garanti det beste kjøpet.

Mener å huske et lite sitat fra en av Top Gear gutta; han sa noe i denne dur; "hver gang jeg setter meg inn i en Mondeo skjønner jeg ikke hvorfor man gidder å kjøpe noe annet".

Lenke til kommentar

Med tanke på driftsikkerhet vil nok Lancern være det beste valget, også med hensyn til verditap vil den også sannsynligvis komme bra ut. Men når det gjelder plass og kjøreglede så er Mondeoen den beste uten tvil. Fords TDCI motor er nøysom og kraftig. Litt mere feil enn i en Lancer må du regne med, men Mondeo fra 2004 skal ha mindre feil enn modellene før dette.

Jeg kjører selv en Focus 1,6 TDCi og kan ikke si meg annet en meget fornøyd. Både kjøreegenskaper og drivstofføkonomi er helt suverent. Mondeoen er et hakk mere komfortabel, men det tar Focusen igjen på kjøreglede. Kanskje Focus er verdt å se på den og?

Kjøper du fra Ford Forhandler får du 1-2 års bruktbilgaranti med på kjøpet.... Det er ikke meningen å reklamere for Ford, men jeg er såpass fornøyd med bilen min at jeg ikke har problemer med å anbefale den for andre.

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kontrakt for Mondeoen signeres i morgen.

Lanceren ble for liten fant vi ut. Men lurte på en liten ting. I Mondeoen er det et Sony-anlegg såvidt jeg vet, eller det står værtfall det på CD-spilleren. Lurer bare på om dette er noe oppgraderte greier da jeg ikke har sett det på så mange andre Mondeoer.

Spilleren ser slik ut, mens på de fleste Mondeoer jeg har sett har slik

Noen som vet om det er noen forskjell, annet enn merket?

Lenke til kommentar

Lanceren ble for liten fant vi ut. Men lurte på en liten ting. I Mondeoen er det et Sony-anlegg såvidt jeg vet, eller det står værtfall det på CD-spilleren.  Lurer bare på om dette er noe oppgraderte greier da jeg ikke har sett det på så mange andre Mondeoer.

8549037[/snapback]

Sannsynlighvis litt bedre den sony spillern utenom det er det vel ikke noe forskjell.

Lenke til kommentar

Lanceren ble for liten fant vi ut. Men lurte på en liten ting. I Mondeoen er det et Sony-anlegg såvidt jeg vet, eller det står værtfall det på CD-spilleren.  Lurer bare på om dette er noe oppgraderte greier da jeg ikke har sett det på så mange andre Mondeoer.

8549037[/snapback]

Det er vel sikkert spillern som tar 6cder dere har i bilen om jeg ikke tar helt feil.

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...