Gå til innhold

nye skjermkort veldig sarte?

Anbefalte innlegg

Nå har tydeligvis skjermkortet mitt gått dukken igjen. Drev å rota med vannkjølinga dvs. radiator og pumpe , og når jeg skulle sette maskina igang så kom det bare svart skjerm og no signal. Dette har vart i nesten 2 måneder!! Mitt forrige sa takk for seg da jeg flytta det til en annen maskin og bytta kjøler og satte ramkjølere på. etter noen dager slo maskina seg av helt uten videre , på reboot var det artifacts og til slutt stoppet hele greiene å virke. Jeg har vært forsiktig med å ikke komme borti ting og eller å ta på viktige ting på kortet men det hjelper visst ikke. Mitt gamle ati kort fra 2000 som ikke klarer standardoppløsningen til skjermen min 1400x900 engang det fungerer helt fint etter å ha blitt brukt som testkort lenge. Var skjermkortene mer solid før?

Begynner å bli lei av å bytte skjermkort hver gang jeg skal gjøre noe med maskina!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dét, jeg la et GeForce 2 MX200 i vinduskarmen for en (god) del år siden. Mistet det 3 etasjer ned, i noen busker, i regnvær. La det til tørk et døgns tid, og det virket helt fint :) Det hadde passiv kjøling. Mange kort i økonomiklassen har skranglete vifteløsninger, ødela engang viften på et nytt X700PRO-kort fordi en kabel kom borti den et lite sekund.

Vil nok tro at kortene tåler mindre og mindre; hard konkurranse, det er vel om å gjøre for produsentene å presse produksjonskostnadene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...