ShredLord Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Ein totalt ny type prosessor kalt Cell, som er den desidert kraftigste du finn i ein konsoll, og Blu Ray-speler, som er eit HD-medium. Kunne vel nevnt Sixaxis-kontrollaren i tillegg, men det er tilnærma å flamebaite her. Endret 25. april 2007 av ShredLord Lenke til kommentar
trydis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Blu-Ray er vel fra 2002? Så det er vel bare at vi er trege med å ta det i bruk http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc_Association Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Ein totalt ny type prosessor kalt Cell, som er den desidert kraftigste du finn i ein konsoll, og Blu Ray-speler, som er eit HD-medium.Kunne vel nevnt Sixaxis-kontrollaren i tillegg, men det er tilnærma å flamebaite her. 8471266[/snapback] Cell pross er jo ikke noe unikt for ps3 selv om den ikke brukes i xbox, den er jo ibm/motorola utviklet tror jeg. Blu ray er sony utviklet men ikke noe mer revolusjonerende enn hd drive. (hd bluray greia er en krig som så vidt har begynnt og ingen vet resulatet på) Da er det vel strengt tatt ikke noe volsomt nytt spennende, bare snakk om valg av hva man bruker. Trodde det var ett eller annet virkelig spennende jeg Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Cell Broadband Engine er ett sammarbeidsprosjekt, de tre viktigeste utviklerene i den prosessen er IBM/Sony/Toshiba, altså ikke ett IBM/Motorola prosjekt. Bluray er utviklet av mange, selv om veldig få har så mange patenter i det som Sony. Angående XNA, så er det ikke din kode, du har kanskje skrevet kildekoden, og gjort alt arbeidet. :-/ Men det er ikke ditt. Du kan ikke la andre spille spillene du har lagd, dersom de ikke har ett abonemang på XNA, og betaler penger til Microsoft da de vil spille det. Du lager altså program som benytter seg av Microsoft sin libraryer, og kan bare kjøres av personer som betaler penger til Microsoft. Det var ihvertfall slik jeg forsto det fra MS sine uttalelser, og derfor jeg ikke giddet å se nærmere det, meg inn i det. Uansett, å lage homebrew på PS3 er lovlig, det kan du fint gjøre med å laste ned Cell SDK gratis fra IBM, da har du tilgang til deres åpne lybraries. Og du kan da skrive din egen C-kode til SPE'ene, og C++ til PPE'en, du har tilgang til compiler, og du kan kjøre spillene på din egen PS3 om du vil, eller til dine venner, uten at noen tar betalt for det. Det er homebrew, da det er din eiendom. XNA er mere make-something-to-rent-a-short-time-from-microsoft-brew. Tror det er compileren som gjør at MS får lov til dette. :-/ Men i teorien tror jeg du skal ha lov til å spre sourcet gratis, men det hjelper fint lite om ikke dine venner abonnerer på compileren. Endret 25. april 2007 av KongRudi Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 jøss..kansje eg skal laste ned det programmet og sjekke kva cell er god for med min 20 linjers kode... Lenke til kommentar
trydis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Det stilige med XNA, slik jeg ser det, er at man enkelt kan kjøre spillet man lager på PC og 360. Dessuten er det managed code, slik at man ikke trenger å holde styr på minnet, holder styr på tråder osv. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Det stilige med XNA, slik jeg ser det, er at man enkelt kan kjøre spillet man lager på PC og 360. Dessuten er det managed code, slik at man ikke trenger å holde styr på minnet, holder styr på tråder osv. 8472129[/snapback] rekner med du har adgang til GPU med xna..men dette homebrew greiene til IBM, har du adgang til RSX eller er det reine tekst applikajoner du kan lage..kun med cell.. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jepp det har du i XNA. Ikke adgang til RSX på ps3'en foreløpig nei... Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) rekner med du har adgang til GPU med xna..men dette homebrew greiene til IBM, har du adgang til RSX eller er det reine tekst applikajoner du kan lage..kun med cell.. 8472150[/snapback] Cell klarer seg uten RSX den vet du. http://www.ps3fanboy.com/2007/04/05/real-t...e-playstation-3 Det er en gammel greie dette men videoen viser real time raytracing ved hjelp av 3 ps3'er. RSX er ikke benyttet. EDIT: En til: http://www.youtube.com/watch?v=eEg7q2lk3QM...related&search= Denne er kjørt på PS3 via Linux.. Igjen ingen RSX og 6SPE'er.. Endret 25. april 2007 av Fhj Lenke til kommentar
trydis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Flott arbeid, det kjipe er jo at man bruker 3 stk. PS3'er i nettverk for å få det til. Det betyr vel at de bruker 18 SPE'er. I tillegg må man ha stålkontroll på C og C++'en, noe som utelukker de fleste av oss dessverre. Blir spennende når RSX'en blir gjort tilgjengelig. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Flott arbeid, det kjipe er jo at man bruker 3 stk. PS3'er i nettverk for å få det til. Det betyr vel at de bruker 18 SPE'er. I tillegg må man ha stålkontroll på C og C++'en, noe som utelukker de fleste av oss dessverre. Blir spennende når RSX'en blir gjort tilgjengelig. 8472467[/snapback] XNA kommer vel til å slippe ut Gears of war grafikk ved hjelp av 10 Print "Gears of War" 20 Goto 10.. Ikke sant? Se den andre videoen jeg la til du.. Det er det en PS3 som står for.. Nei, det er ikke Gears of War, men det viser at Cell ikke er avhengig av en GPU.. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 XNA benytter seg av C# som minner om en blanding av C++ og Java, men det vet du sikkert allerede. Kikket på den andre videoen også, står jo at de benytter seg av flere IBM QS20 blades for å rendere det. Disse koster vel +- 120 000 kr pr stk og har 2 stk CPU'er med 9 kjerner hver. Det blir vel som å sammenlikne epler og pærer. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Lurer på om det noen dag kommer PS3 emulator til PC Uansett, så er PS3 en fantastisk maskin, det kan ingen krangle på. Endret 25. april 2007 av rat911 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Homebrew vet man er positivt, så det er positivt vis Sony og legger seg ut på det, om så i begrenset opplegg. På PC har man jo fått mange gode spill å kose seg med, laget som "homebrews". F.eks Mount&Blade og Armadillo run. Gud hvor mange timer de spillene har tatt fra meg, sykt rart. Så jeg strekker mine hender åpent ut for homebrews til alle konsollene. Tror det kan gjøre en konsoll mer interesang. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Apropos homebrew til PC, ikke glem Action Supercross og Deluxe Ski Jumping Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Eller elastomania. Point is, se hva homebrew har betyd for PCen. Er jeg lei av å knuse aliense, sparke pixle rumper og annet spikk, kan jeg laste ned et crappy laga DX-1 spill og kose meg litt med det. Mega morsomt. Får bare håpe at det ikke blir en så krass begrensning at bare Richy Rich kan lage homebrews. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jepp Elasto Mania var vel en litt mer oppsprita versjon av Action Supercross. Jepp, håper selvsagt at MS dropper abonnementet for å kunne kjøre koden på 360'en, muligheter for å lage applikasjoner og at de gir full tilgang til nettverkskortet. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jepp Elasto Mania var vel en litt mer oppsprita versjon av Action Supercross. Jepp, håper selvsagt at MS dropper abonnementet for å kunne kjøre koden på 360'en, muligheter for å lage applikasjoner og at de gir full tilgang til nettverkskortet. 8472961[/snapback] Uten abonnement kan du jo fortsatt kjøre spillene du lager på PC da. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jepp, jeg nevnte det tidligere i tråden, i post 26. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) naa har jo studenter/professorer ved et tysk universitet klart aa lage en Quake 4 versjon som bruker real-time raytracing paa PC. En quad core qx6700 klarer nesten 17fps i 256x256, dvs. at om alt var optimalt saa greier 3 slike maskiner kanskje 15fps i 640x480. http://www.idfun.de/temp/q4rt/benchmarks.html Og _en_ QX6700 koster nesten 10.000 bare for CPU'en? Saann sett er jo PS3 og Cell ganske imponerende. Men siden alt av skalering av bilde/video sannsynligvis er lettere med RSX enn Cell er det jo synd at de har sperra av det meste av RSX i Linux mode for de som haaper paa mediacenter funksjoner med stoette for divx, x264 o.l. Endret 26. april 2007 av Flippo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå