Gå til innhold

Nintendo advarer mot modding til wii

rjpa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har sikkert vært en "hærskare" som har prøvd å spilt super paper mario uten å ha siste update og dermed bricket wii-en, og så sendt den inn til nintendo for reperasjon. Kanskje derfor de kommer med en advarsel hvor de sier at de ikke kommer til å reparere dem, og at garantien frafaller.

Lenke til kommentar

Er vel litt vanskeligere å chippe konsoller i dag ettersom man har alle slags systemer og oppdateringer til konsollen hele tiden. Sannsyneligheten for å bricke den er dermed megastor, og hvem vil vel sitte på en 2500 kr dyr papirpresse.

Lenke til kommentar
Det har sikkert vært en "hærskare" som har prøvd å spilt super paper mario uten å ha siste update og dermed bricket wii-en, og så sendt den inn til nintendo for reperasjon. Kanskje derfor de kommer med en advarsel hvor de sier at de ikke kommer til å reparere dem, og at garantien frafaller.

8470734[/snapback]

Mest sannsynlig er det dette her som har skjedd ja.

Derfor har de vel gått ut offentlig for å si at garantien ikke dekker slike type reprasjoner. De har jo ikke engang noe slik "garanti klistremerke" på sine maskiner.

Lenke til kommentar

Nintendo tjener pr. konsoll de selger.., og de lever på en utrolig bølge for tiden. Skulle ikke forundre meg om Nintendo kun vil opplyse alle om at Wii er billig og den er chippet, løp og kjøp. Førsteprioritet å få flest mulig konsoller ut til forbrukerne, så kan piratvirksomheten bekjempes senere.

Lenke til kommentar

Et bra tiltak for å begrenese moddinga ville ha vært å fjernet soneinndelingen på spill. Det vil antageligvis bli gitt ut RPGs i USA som aldri kommer til Europa. For å få spilt dem, så er det greiest å modde.

Sånn har det ihvertfall vært for PS2. (Ja da, vet om Swap Magic).

Lenke til kommentar
Et bra tiltak for å begrenese moddinga ville ha vært å fjernet soneinndelingen på spill. Det vil antageligvis bli gitt ut RPGs i USA som aldri kommer til Europa. For å få spilt dem, så er det greiest å modde.

Sånn har det ihvertfall vært for PS2. (Ja da, vet om Swap Magic).

8474925[/snapback]

Ja, det var en giga tabbe av nintendo og fremdeles tviholde på disse sonene..

Er jo eneste maskina på markedet som tviholder, og det oppfordrer selvsagt til modding.

Lenke til kommentar

Øh, nei.

Mannen i gata importerer ikke.

Han går i en elektroforretning og ser seg rundt..

Åh! Det så kult ut, det vil jeg ha!

Så kjøper han det.

Og INGEN modder en konsoll fordi de skal KJØPE spill fra andre regioner.

Ei heller backup.

Aldri hørt om noen som har chippa konsollen sin og ikke gjort ulovlige ting med den etterpå.

Lenke til kommentar

Mannen i gata modder heller ikke konsollen sin. Det er ikke han vi snakker om her.

Muligheten til å spille sonefrie spill er en god grunn til å modde, det er andre grunner også. Jeg har modda min PS2. På den har jeg spilt langt flere importerte spill enn ulovlig nedlastede spill. F.eks spilte jeg FF XII i fem måneder før det kom til Europa på en kjøpt amerikansk versjon. Min situasjon er den at det er ikke mangel på penger, men mangel på tid som begrenser min spilling.

Dette er nok ikke er den viktigste grunnen til å modde for folk flest, men den var ganske viktig for meg.

Skjønner at du ikke er så glad i piratvirksomhet og det er prisverdig det. Men man må da få påpeke forhold som er forbrukerfientlige uten at en eller annen overreagerer.

edit: leif

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Øh, nei.

Mannen i gata importerer ikke.

Han går i en elektroforretning og ser seg rundt..

Åh! Det så kult ut, det vil jeg ha!

Så kjøper han det.

Og INGEN modder en konsoll fordi de skal KJØPE spill fra andre regioner.

Ei heller backup.

Aldri hørt om noen som har chippa konsollen sin og ikke gjort ulovlige ting med den etterpå.

8475405[/snapback]

Nå var ikke dette et spill, men en film jeg kjøpte fra USA. DVD-spilleren min nektet å spille av. Jeg fant ut etter litt research at jeg måtte ha en ny fjernkontroll samt rote rundt med DVDspilleren for å få den sonefri. Da fikk jeg heller "flashet" xboxen.

Poenget mitt er at det gjerne ikke er "backup spilling" eller "brente" spill som er hovedårsak for mod av orginalt HW. Hva majoriteten får mod for vet vi godt. Og hva jeg siden har brukt xboxen til trenger vi ikke gå inn på, men utgangspunktet var problemer med soner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...