Kake24 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kan jeg ha både Windows XP, og f.eks Windows 98 på samme PC? Kan jeg ha flere enn to Windows, f.eks tre? Hva må jeg eventuelt gjøre for å få dette til? Takk for alle svar Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Ja det går fint. Men for å få opp en skikkelig bootmeny, slik at du kan velge hvilket os som skal starte opp - så bør du installere det eldste først (Win98) og det nyeste sist (XP). Da skal det være ganske rett frem og enkelt å få til. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kan jeg ha både Windows XP, og f.eks Windows 98 på samme PC? Kan jeg ha flere enn to Windows, f.eks tre? Hva må jeg eventuelt gjøre for å få dette til? Takk for alle svar 8469162[/snapback] Du Partisjonerer Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 En harddisk kan ha 4 primærpartisjoner , så du kan i utgangspunktet ha max 4 operativsystemer installert på en og samme hdd. Du må i tillegg ha en bootloader som evt. takler de 4 ulike operativsystemene. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Flott! Takk for hjelpen! Jeg kom til å tenke på noe annet jeg også lurer på. Hvis jeg kjøper en harddisk til (har en med Windows XP nå), og så installerer jeg Windows 98 på den nye disken, kan jeg da velge hvilken harddisk jeg vil bruke når jeg skrur på PC-en? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Flott! Takk for hjelpen! Jeg kom til å tenke på noe annet jeg også lurer på. Hvis jeg kjøper en harddisk til (har en med Windows XP nå), og så installerer jeg Windows 98 på den nye disken, kan jeg da velge hvilken harddisk jeg vil bruke når jeg skrur på PC-en? 8472261[/snapback] Hehe, kul idé! Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Da regner jeg med at det ikke finnes noen måte å få det til på? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvis du installerer Win98 til slutt, må du kjøre windows XP recovery console å skrive bootsecotren på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå