Gå til innhold

Landingshjul på Flight Simulator X

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har spilt litt Flight Simulator X nå, men har kommet over et problem jeg blir gal av. Jeg har flydd fra Stansted til Torp med en Boeing 747-400 og skal lande. Men landingshjulene nekter å komme ut! Jeg har trykket på "G"-tasten (standardtast for landingshjul) og spaken for landingshjulene står på "down". Men displayet i flyet sier "Gear up" og landingshjulene kommer ikke ut. Er dette en bug i spillet, eller er det noe jeg har trykt på, som gjør at landingshjulene ikke kommer ut? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Takk for tipset. Har lagret spillet et par hundre meter før landing. Tror ikke jeg rekker å skru dem av og på igjen, men jeg kan prøve. Kanskje jeg ikke trenger motorkraft for å lande. Gi full gass og skru av motorene, og så seile pent ned på landingsstripen :)

Edit: Motorene gjør ikke som jeg vil! Jeg prøvde å skru dem av, men når jeg ser på motorkontrolldisplayet (eller hva det heter), så er motorene på. Og da går ikke landingshjulene ned. Jeg prøvde å fly over flyplassen, fly høyt opp og slå av motorene. Etter mye om og men gitt de av og landingshjulene kom ned. Men da jeg skulle skru motorene på igjen, fungerte det ikke. Jeg prøvde å seile tilbake til flyplassen, men da blinket det "stall" og flyet datt rett ned (rundt 300 meter i sekunder :p )

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Hehe. Takk for tipset. Har lagret spillet et par hundre meter før landing. Tror ikke jeg rekker å skru dem av og på igjen, men jeg kan prøve. Kanskje jeg ikke trenger motorkraft for å lande. Gi full gass og skru av motorene, og så seile pent ned på landingsstripen :)

Edit: Motorene gjør ikke som jeg vil! Jeg prøvde å skru dem av, men når jeg ser på motorkontrolldisplayet (eller hva det heter), så er motorene på. Og da går ikke landingshjulene ned. Jeg prøvde å fly over flyplassen, fly høyt opp og slå av motorene. Etter mye om og men gitt de av og landingshjulene kom ned. Men da jeg skulle skru motorene på igjen, fungerte det ikke. Jeg prøvde å seile tilbake til flyplassen, men da blinket det "stall" og flyet datt rett ned (rundt 300 meter i sekunder :p )

8470413[/snapback]

Vet ikke hvor seriøst B747 er simulert i FS-X, men har du slått på hydraulikk-pumpene?

De finner du på overhead panel over kapteinens sete, for å få ut hjula på vanlig måte må det være trykk på systemet da landingshjul opereres hydraulisk.

Det trengs faktisk en hel del motorpower for å lande, med hjula nede, flaps 40 og ca 150 kts. trengs ca 50-55% N1 ved 700 ft/sek. gjennomsynk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...