4588pkdkrikue5c Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Heisann, Har et aldri så lite problem. I garasjen vår har vi bare en bryter for å åpne/lukke. Den er inne i huset. Derfor må vi inn hver gang for å lukke den, foreksempel når vi skal ha ut syklene. Altså trykke på knappen, gå ut og hente sykkelen, for så å gå inn igjen å trykke på den. Dette har ikke min far tatt tak i, så derfor tenkte jeg å imponere han med en bryter som virker begge plasser Altså, det kommer en helt vanlig sånnen ledning ut fra portløfteren inne i garasjen. Den går helt inn i huset, og til knappen naturlig nok. Men kan jeg kutte over den, og ha en bryter inne i garasjen også? Så bare videre inn i huset på samme ledningen som allerede er lagt opp? Sånn at jeg har en bryter begge plasser liksom? Beklager litt rotete forklaring.. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Dette er fullt mulig. Ønsker du en forklaring på hva du trenger etc? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Du kan parallellkoble to brytere. En skisse vil se noe slikt ut: | _________| | | | | |||| |||| ||||ny |||| gammel bryter | | | | |_________| | | Begge av = av En på = på Begge på = på Endret 25. april 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Ja en ytterlige forklaring hadde vært godt. Bryteren er sånn at når du klikker på den, spretter den opp igjen på en måte. Så den er liksom aldri på, eller av.. Er det fremdeles mulig? Beklager, jeg er helt grønn på dette her. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Dette er mulig ved hjelp av f.eks en fjærbasert bryter. Men jeg får ikke hjulpet mere nå, jeg skal hjem og lage noe mat og slikt. Slutter på jobben. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Okei, tusen takk så langt. Jeg har sliken fjærbasert (sånn som spretter opp igjen) inne her.. Har en europris rett borti her, så jeg kan stikke å kjøpe en helt lik til og ha ute. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Om det er vanlig tokanals bryter kan du bruke en vanlig ledning med to kanaler eller leder inni. Så bare kobler du de rett i kontakten der den andre ledningen er koblet til portåpneren med den andre ledningen. Men om det er en ordentlig kontakt, type stikkontakt el liknende så kan du feste dem i lednignskontakten. Det gjøres lettest ved å skru opp kontakten og feste begge ledningene i den. Beklager rotete forklaring, men er ikke så god på navn og defisnisjoner Men du skjønner nok det meste om du prøver, da jeg har prøvd å forklare rett fram Lenke til kommentar
Snowface Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hva med og ringe elektrikker?? :!: :!: Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Nei, det var ikke en del av planen.. Er det så vanskelig da? Jeg forstod ikke helt forklaringen her, kan noen utdype litt? Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Du gjør bare slik som Thorsen har tegnet så flott. Og bryteren du bruker er en helt vanlig ringeklokke bryter, som du da får kjøpt hos blant annet Europris. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Vanlige ringeknapp(er) fungerer utmerket til dette formålet, da parallellkoblet med den orginale. Har montert opp tre slike på portåpneren til min far. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Akkurat som Thorsen har tegna. Du parallellkobler to brytere. Tegnet et eksempel Endret 19. juli 2007 av Zuluzion Lenke til kommentar
Toonnes Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Man parallell kobler to stk. en-polte brytere å koble det slik: Endret 27. april 2007 av Toonnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå