Gå til innhold

Hvordan brenne DVD?

Anbefalte innlegg

Jeg har programmet DeepBurner Pro. Tror dette er akkurat som ett hvilket som helst annet brenne program.

Jeg har en del filmsnutt på pc'en. Disse har jeg sett og alt fungerer fint på pc'en. Når jeg skal brenne deriomot er det noe som ikke virker. Av og til går det ikke, og av og til kommer bare lyden med.

Tror jeg må endre filtype? Hvrdan gjør jeg det? Alle filene er .avi står det på programmet. Går jeg på egenskap for selve filen står det: Windows Media file.

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

Skal du brenne DVD'er kan du ikke bare brenne avi klipp. De må konvertes til MPEG2 format med filendelsen .VOB.

Jeg vil ambefale deg å bruke Nero til dette, om du ikke skal gjøre noe kjempeavanserte greier med menyer og slikt. Nero gjør det svært enkelt, og konverterer alle filene for deg. Så du kan dra inn AVI, eller hvilket format du vil, og Nero vil konvertere dem.

Nero er forøvrig også det beste til alt annet innenfor brenning, mener jeg.

Nero kan du laste ned her. Der får du en 30-dagers prøveperiode. Men skal du kjøpe et brenneprogram bør du velge dette.

Når programmet er ferdig innstalert velger du Nero på startmenyen, derretter Lyd Og Bilde (tror jeg) og derretter NeroVision. Følg instruksjonen, lett som bare det.

Lenke til kommentar
Heisann,

Skal du brenne DVD'er kan du ikke bare brenne avi klipp. De må konvertes til MPEG2 format med filendelsen .VOB.

Jeg vil ambefale deg å bruke Nero til dette, om du ikke skal gjøre noe kjempeavanserte greier med menyer og slikt. Nero gjør det svært enkelt, og konverterer alle filene for deg. Så du kan dra inn AVI, eller hvilket format du vil, og Nero vil konvertere dem.

Nero er forøvrig også det beste til alt annet innenfor brenning, mener jeg.

Nero kan du laste ned her. Der får du en 30-dagers prøveperiode. Men skal du kjøpe et brenneprogram bør du velge dette.

Når programmet er ferdig innstalert velger du Nero på startmenyen, derretter Lyd Og Bilde (tror jeg) og derretter NeroVision. Følg instruksjonen, lett som bare det.

8469269[/snapback]

Tenkte meg det. Problemet er bare att nero fungerer ikke på min pc.... :dontgetit: Litt vanskelig å forklare men Installasjonen kommer opp og den blir alltid avbrutt... Noen annen måte å gjøre det på? Annet brenne prgrm som gjør det samme?

Takk

Lenke til kommentar

Har et spørsmål som passer inn her, har en DVD film på PCen som er delt inn i 5 .VOB filer. De blir tilsammen på litt under 4,7GB. Hvordan får jeg brent ut de som en DVD film i Nero? Vis jeg trykker på Lag DVD Film og legger til de filene begynner den og konvertere, og de filene er delt inn i 5 kapitler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...