Gå til innhold

Videokamera til ski

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om noen på rappen som tåler bank, men jeg ville heller kjøpt et helt vanlig.

De super fancy med altslags greier vil nok senke kvaliteten på opptakene. Hadde jeg vært deg, ville jeg heller bare vært forsiktig under opptak.. Eventuel kan du jo kjøpe et vanlig kamera med videofunksjon. Der er det flere som tåler bank, foreksempel dette

Lenke til kommentar
Nææh, han ser etter et videokamera.

Fant et til deg som tåler bank og er godt annbefalt rundt om.

Action Camera

Lykke til :thumbup:

8469595[/snapback]

Men det der er jo bare lagd for og feste til hjelmen o.l.

Har du noen andre? kjører jo ved siden av, må kunne "se" hva jeg filmer, hvis du skjønner...

Lenke til kommentar
Den kan jo justeres slik at den peker på det du skal filme da.

Det er et kikkehøl på den.

8478445[/snapback]

jaja, men da ender jeg heller opp på et sony handycam (harddisk) med 3års 100% foriskring.

Lenke til kommentar
Hei!

leter etter et relativt ok videokamera somjeg kan miste i snøen, og som gjerne er litt støtsikkert. Har virkelig null peil på maeraer o.l.!

takker for all hjelp!

8468541[/snapback]

Denne maskinen fra Samsung tåler mye, og har en ekstern linse du kan feste på kroppen, og som tåler snø.

Spesiallaget for sportsopptak. Koster ca 4-5 tusen i norge

Lenke til kommentar
men finner ingen informasjon om at selve kroppen tåler snø, bare linsa da. ettersomjeg vil ha en bra film, må jeg holde det foran meg.

8521953[/snapback]

samsungen har en ekstern linse som er 100% vanntett fram til inngang på kamera.

ta en tur til en expert og se på det der.

Lenke til kommentar
Den kan jo justeres slik at den peker på det du skal filme da.

Det er et kikkehøl på den.

8478445[/snapback]

jaja, men da ender jeg heller opp på et sony handycam (harddisk) med 3års 100% foriskring.

8483946[/snapback]

IKKE kjøp kamera med harddisk til denne typen fotografering. HDDene dine vil dø som fluer

Lenke til kommentar

Somsagt, ikke kjøp harddisk.

Du kan jo selv tenke deg å ha med PC'en ut i knall og fall. Harddisk tåler nesten ingenting. Jeg husker når jeg hadde mp3 spiller med harddisk. Merk deg at jeg sier hadde.

MiniDV er min varmeste ambefaling. Da får du best kvalitet, og det tåler en del bank. Flashminne er somregel preget av mye komprimering (noe som vil gå utover kvaliteten). Du kan jo selv tenke deg om du har 2-4 gb flashminne og får tatt opp en time. MiniDV tar 30 gb for en time. Men flashminne er nok det som tåler mest bank likevell. Det er jo tross alt ingen mekaniske bevegelser der (sånn som i kasettspilleren). Men MiniDV er nok det aller beste. Gå for det!

Edit: En annen fordel med MiniDV er at kasetter tar 60 minutter med beste kvalitet (du har også LP som tar opp i 90 minutter på 60 minutters kasettene, men det pleier ikke å bli særlig vellykket). Iallefall. MiniDV er lett å få tak i, billig og enkelt. (Hørtes ut som svaret på naturfagprøven i forrige uke på spørsmålet om hvorfor kondomer er best for ungdom..:p)

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...