vivastar Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hei! Jeg har en Windows 2000 server og en Windows Xp arbeidsstasjon, men problemet er at arbeidsstasjonen ikke vil melde seg inn i domenet, den får automatisk IP ifra serveren men jeg får ikke melde meg inn i domenet. Jeg har kalt domenet mitt for Server1.no og jeg er ikke tilkoblet internett med serveren. kan det ha noe med WINS? Er det noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Får du noen feil melding? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hei! Jeg har en Windows 2000 server og en Windows Xp arbeidsstasjon, men problemet er at arbeidsstasjonen ikke vil melde seg inn i domenet, den får automatisk IP ifra serveren men jeg får ikke melde meg inn i domenet. Jeg har kalt domenet mitt for Server1.no og jeg er ikke tilkoblet internett med serveren. kan det ha noe med WINS? Er det noen som vet noe om dette? 8468221[/snapback] Det har ingenting med WINS å gjøre. Kan du fortelle oss hvilken feilmelding du får når du forsøker å melde deg inn i domenet? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kobler du til rett domenenavn ? ( tror det kan hjelpe å skrive .loc bak navnet) Har du satt opp dns på serveren ? Lenke til kommentar
Wobler Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Du må bruke domenekontrollern som DNS server på klienten(Eller en annes DNS server som er itegrert i AD) Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Jeg har satt opp DNS server på serveren og jeg kobler meg opp til rett domene, men når jeg tar den nettverks-ID veiviseren så skriver jeg inn domene, brukernavn og passord og det virker som den finner rett domene men finner ingen brukernavn på det domenet. Det er det feilmeldingen viser at den ikke finner noe brukernavn. Men hvis jeg ikke bruker Nettverks-ID veiviseren, så trykker jeg på den "Endre" knappen og skriver inn det domenet jeg har laget så kommer det denne feilmedlingen: "Kan ikke kontakte domenekontrolleren for domenet server1.no Men jeg har prøvd disse navnene for domene: server1, server1.no, server.server1.no...men ingen fungerer! Lenke til kommentar
Raven Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 .no endelse er ikke noe bra triks på et lokal domene... .lan, .local eller noe i den duren er bedre. Kan ligge der faktisk Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Du går på endre maskinnavn knappen og velge at du skal kobles til domenet. trykke ok og så dukker det sikkert opp en boks der du må skrive bruker info om en som har rettigheter til å melde maskiner inn i domenet.. Prøv med domain admin brukeren.. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 hvis du går inn i AD og ser helt øverst i tre-menyen til venstre, så skal det stå domene navnet ditt. hvis det står mer en server1.no, så prøv å skriv inn hele navnet som står der i stede for bare server1.no mulig det funker, mulig det ikke gjør det... Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Du går på endre maskinnavn knappen og velge at du skal kobles til domenet. trykke ok og så dukker det sikkert opp en boks der du må skrive bruker info om en som har rettigheter til å melde maskiner inn i domenet..Prøv med domain admin brukeren.. 8468584[/snapback] nei når du gjør sånn så kommer det ikke sånn boks fram, fordi den finner ikke domenekontrolleren! Noen som har en link til hvordan man setter opp en helt enkel lokal domene windows 2000 server? Endret 25. april 2007 av vivastar Lenke til kommentar
Wobler Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 gjør følgende på klienten Kjør---> cmd ----->nslookup 1) sjekk om klienten bruker domenekontrolleren som dns 2) skriv inn domenenavnet og sjekk om den resolver domenekontrolleren Ellers kan du innstallere supporttools fra 2000 server plata. og kjøre dcdiag Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 hvis du sender meg en PM med en E-post adresse, så kan jeg sende deg den brukerveiledningen vi bruker i IKT-Driftsfag undervisningen ved Jessheim VGS. Den guider deg gjennom oppsettet helt fra innstalasjonm til ferdig domene med brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå