pumba50 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg vet ikke hvordan det er med resten, men jeg vil gjerne ha litt mer kontroll over valget av en potensiell livspartner enn det skjebnens terningkast gir meg. Her ser man et godt eksempel på en mindre intelligent person, som tror han kan forandre personlighet idet innledende tiden i et forhold for så å holde på denne "personligheten" gjennom hele forholdet. Som sagt, det er ikke rart at halve samlivsverdenen skiller seg. Du kan ikke forbedre deg bare for å få en gevinst, når skal du skjønne det? Men ja, jeg har forandret meg. Jeg har blitt mer optimistisk, et "nei" fra ei jente er ikke lenger noe verdensødeleggende nederlag Man blir ikke optimistisk når man er jomfru oppi 30 års-alderen, og nei det kan umulig være et nederlag når du ikke engang vet hva det vil si å ha ei dame. Forresten, hva er så galt med optimalisering? Optimalisering i forbindelse med jentesjekking, det er bare dumt, for alt som gjør at en adopterer en annen personlighet enn hva man har til vanlig, er dumt. Da har du flere personligheter å velge mellom på hylla di, det er en veldig dårlig egenskap som dama di ikke kommer til å like særlig i fremtiden. hvorfor driver du da med grip-trening?Jeg minner trådens brukere om hvor lite intelligent denne personen er, og hvor lite profesjonell personen er som bringer inn personlige opplysninger, om trening som ikke engang passer i denne tråden. Personopplysninger er for folk som vil gjøre personangrep. Hvorfor kan du ikke debattere uten å grave i mine personopplysninger, er du så dårlig på debattfronten at du må ty til personlige debatter? Hvorfor kan ikke folk holde seg profesjonell og til tema, hvorfor må folk bestandig ty til personlige debatter når dem taper en debatt? Forventet du at jeg skulle hysje og la kommentaren om treninga gå ukommentert eller forventet du at jeg skulle forgifte denne tråden med upassende kommentarer i et tema som ikke hører hjemme her? Dessuten er grep trening en viktig faktor i markløft, tygg du heller på den. Du har ikke peiling på grep-trening. Hvis du tar opp flere personlige debatter, så vil ikke jeg diskutere med deg flere ganger. Denne tråden er offentlig. Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 @Databamse: Du gjentar hele tiden hvor uinteliigente personer som følger slike tips er. Damer er ikke logiske. Hadde de vært det så hadde det vært simpelt. Når du har en prøve, så leser du til den, suger til deg kunnskapen og satser på å klare den. Har du blitt noen andre enn deg selv, etter å ha øvd til denne prøven? Det eneste som har skjedd er at du har MYE mer kunnskap enn det du hadde før du leste og det er BARE positivt. Men.. Du vil vel kalle psykologer for uintelligente som i det heletatt tror de kan hjelpe andre folk? Ikke det at jeg er noen utdanna psykolog, men det er jo faktiskt det dette handler om. Følelser er ikke noe du kan bestemme over. Og det å vite HVA som skaper slike følelser og HVORDAN, er gull verdt. Underbevisstheten.. blablabla. Det er DU som er Uintelligent som er så totalt blokkert for den muligheten at det faktiskt går ann å forbedre/oppdra/utvikle seg selv. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) @Databamse: Du gjentar hele tiden hvor uinteliigente personer som følger slike tips er. Damer er ikke logiske. Hadde de vært det så hadde det vært simpelt. Det var for å få Raven_Heart til å forstå at han ikke kan drive å blande inn treningstemaet i dette forumet, jeg ble irritert. Men nok om det, finito, avsluttet! Når du har en prøve, så leser du til den, suger til deg kunnskapen og satser på å klare den. Har du blitt noen andre enn deg selv, etter å ha øvd til denne prøven? Det eneste som har skjedd er at du har MYE mer kunnskap enn det du hadde før du leste og det er BARE positivt. Men.. Du vil vel kalle psykologer for uintelligente som i det heletatt tror de kan hjelpe andre folk? Ikke det at jeg er noen utdanna psykolog, men det er jo faktiskt det dette handler om. Følelser er ikke noe du kan bestemme over. Og det å vite HVA som skaper slike følelser og HVORDAN, er gull verdt. Underbevisstheten.. blablabla. Det er DU som er Uintelligent som er så totalt blokkert for den muligheten at det faktiskt går ann å forbedre/oppdra/utvikle seg selv. 8518784[/snapback] Jeg er ikke imot å forbedre seg som person, det er der du tar feil. Jeg er imot at man skal bli så radikal som folk i denne tråden er, å gå så langt gjenspeiler dårlig selvtillitt, og jeg mener at man må angripe problemet fra en annen vinkel, og det tror jeg de fleste i likhet med meg allerede har fattet. Endret 2. mai 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg sier det IGJEN. Om man må legge om LIVSTILEN sin for å følge guiden, så har man gjort seg kjent overalt innenfor landets grenser, så da hjelper det faen ikke å fortsette å være seg selv. Man må jo ikke endre seg noe serlig spesielt, for faen, det er bare å endre noen vaner, ikke mer! Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) I love the smell of napalm in the morning... Men spøk til side - Det med trening var absolutt ikke ment som noe personlig angrep, kun som et forsøk på å få deg til å tenke i andre baner ved å gi deg et eksempel du kunne relatere til på det personlige plan. Jeg ser imidlertid at jeg formulerte meg vel aggressivt og ga solid rom for misforståelser, så beklager - det kommer antagelig til å skje igjen, en eller annen gang Nå tror jeg neppe vi kommer til å bli enige her, men siden jeg liker utfordringer så har jeg lyst til å prøve en siste gang. Kall meg gjerne idiotisk sta... Her ser man et godt eksempel på en mindre intelligent person, som tror han kan forandre personlighet idet innledende tiden i et forhold for så å holde på denne "personligheten" gjennom hele forholdet. Som sagt, det er ikke rart at halve samlivsverdenen skiller seg.Du kan ikke forbedre deg bare for å få en gevinst, når skal du skjønne det? Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her, men jeg sitter igjen med en følelse av at du tror damedrag er en personlig egenskap, og at det å følge rådene i denne tråden vil føre til gjennomgripende forandringer i personligheten din. Jeg ser det imidlertid ikke på denne måten. For meg er damedrag en ferdighet, noe jeg har tilegnet meg og øvd opp. Jeg har kun i svært liten grad forandret personligheten min - det jeg imidlertid har forandret er verktøyene jeg bruker til å formidle den med. For å bruke meg selv som eksempel denne gangen - jeg er en brukbar hobbysvømmer som er innom svømmehallen for å trimme sideflesket 3-4 ganger i uka. Da jeg først lærte meg å svømme så svømte jeg bokstavelig talt som en hund, kavet med armene og prøvde å få noen lunde koordinasjon med beina. Det funket, jeg holdt meg flytende og kom meg framover, men det var ikke særlig effektivt. Så begynte vi med svømming i gymtimene på skolen, og jeg lærte meg skikkelig brystsvømming. De første gangene gikk det heller dårlig, men etter hvert fikk jeg teken og ble en ok svømmer. Jeg lærte litt teknikk, fikk til og med tak på et brukbart beinspark og med ett gikk det ganske fort framover. Jeg avanserte fra 25 meter på 5 minutter til 25 meter på 35 sekunder og følte meg ganske fornøyd med meg selv. Så til poenget - bikkjeteknikken var mitt første møte med svømming, og siden det fungerte så kunne jeg ha holdt meg der og vært såre fornøyd. Jeg var imidlertid -ikke- fornøyd, siden de fleste andre gjorde det bedre enn meg, så jeg la om stilen og prøvde noe som for meg var fremmed og uvant. Teknikken og måten jeg angrep problemet på var totalt forandret, men jeg svømte fremdeles. Forskjellen var at nå gikk alt så mye bedre og jeg oppnådde bedre resultater med mindre pes. Herfra vil jeg så (u)elegant trekke parallellen over til sjekking, personlighet og diverse råd, tips og oppskrifter - personligheten min har i svært liten grad forandret seg, men teknikken og måten å angripe problemet på har forandret seg drastisk og jeg får som følge av dette bedre resultater med mindre pes. Man blir ikke optimistisk når man er jomfru oppi 30 års-alderen, og nei det kan umulig være et nederlag når du ikke engang vet hva det vil si å ha ei dame. Ok... Gjennomsnittlig Frustrert Fyr-psykologi 101 - Mange mannfolk tar et nei fra ei dame de prøver å sjekke opp som et personlig nederlag, denger seg selv hemningsløst fordi de føler seg utilstrekkelige som menn og tar etter hvert knekken på selvtilliten sin fordi de ikke klarer å få napp og ikke ser noen åpenbare feil i taktikken sin. Den (u)logiske konklusjonen er da at det er de selv det er noe galt med, og selvbildet går til helvete i åpen båt fordi de prøver og prøver uten å få resultater. At mange av de samme mennene setter likhetstegn mellom suksessen på sjekkemarkedet, eventuelt mangelen på sådan, og selvbildet sitt samt verdien de har som mann, menneske og individ gjør heller ikke saken bedre. Jeg har sett, og selv erfart, ganske mange eksempler på en tankerekke som, iallfall tilsynelatende, går sånn: Jeg klarer ikke å sjekke opp ei dame = Jeg er verdiløs som mann, menneske og individ. Irrasjonelt? Ulogisk? Selvsagt. Hvorfor? Gudene vet, men mitt inntrykk er iallfall at mange mannfolk tenker sånn. Jeg har også trådd vannet der i mange år, men etter at jeg faktisk fikk en viss suksess og fant ut at det faktisk er meg selv som definerer min egen verdi og ikke hvor mange hakk jeg har i sengestolpen så forsvant denne tankegangen etter hvert ut i intet. Når det gjelder meg og min optimisme så er det resultatet av en menge sjelesøking, et par koffertlass med ubehaglige spørsmål jeg måtte stille meg selv og en storrengjøring i hjernen der jeg kastet ut en masse ubrukelige ideer, negative holdninger og dårlige tankemønstere. Jeg er optimistisk fordi jeg vet at det ett sted der ute er en fantastisk kvinne som passer meg perfekt, og når hun kommer så har jeg verktøyene som skal til for å nå inn til henne. Og som en fotnote - Hun som tok dyden min ble også min første kjæreste. Det ble til slutt brudd fordi jeg måtte flytte 50 mil unna for å fullføre studiene mine og hun fant ut at hun ikke taklet å bare ha meg på besøk en gang hver 14. dag, men vi vi skiltes som venner og vi har fremdeles kontakt den dag i dag. Så, det jeg i bunn og grunn forsøker å si er dette - "optimaliseringen" min har stor sett bestått av å forbedre selvtilliten min, bli mer selvstendig og uavhengig av hva andre måtte mene om meg, bli mer i stand til å leve i øyeblikket og bli bedre til å kommunisere og vise hvem jeg virkelig er, ikke hvem jeg tror andre vil jeg skal være. Følgene har blitt en generelt bedre livskvalitet, et bedre forhold til de rundt meg, mer respekt og tillit fra mine medmennesker og nærmest som et frynsegode - bedre damedrag. Ja, jeg har gjort et helt felt ut av det, men det er fordi det er et helt felt å ta av, nemlig livet mitt. My last dime. PS: Hvis du tror dette er radikalt, hva da med de som går ut 4 kvelder i uka med det ene formålet å sjekke og praktisere ferdighetene sine? De finnes... Endret 2. mai 2007 av Raven_Heart Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Eneste håret du skal ha på kroppen er på hodet, under arma og kanskje litt i skrittet! (Er ikke SÅ morro å se ut som en baby der nede, så derfor gidder jeg ikke shave bort alt, trimmer det en del bare) Gjennomsnittsalderen her er kanskje ikke høy, men noen damer foretrekker faktisk menn(!) med hår på brystet. Hår på ryggen kan du barbere bort, men det er ikke gitt at damer liker en mannskropp tilnærmet blottet for kroppshår. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her, men jeg sitter igjen med en følelse av at du tror damedrag er en personlig egenskap, og at det å følge rådene i denne tråden vil føre til gjennomgripende forandringer i personligheten din.Jeg ser det imidlertid ikke på denne måten. For meg er damedrag en ferdighet, noe jeg har tilegnet meg og øvd opp. Jeg har kun i svært liten grad forandret personligheten min - det jeg imidlertid har forandret er verktøyene jeg bruker til å formidle den med. Damedrag er ingen ferdighet. Du kan få opp selvtilliten og justere adferden til en viss grad, men når du står der med en dame og skal konversere er det lite like trenbart å sjekke damer som å få seg nye venner. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her, men jeg sitter igjen med en følelse av at du tror damedrag er en personlig egenskap, og at det å følge rådene i denne tråden vil føre til gjennomgripende forandringer i personligheten din.Jeg ser det imidlertid ikke på denne måten. For meg er damedrag en ferdighet, noe jeg har tilegnet meg og øvd opp. Jeg har kun i svært liten grad forandret personligheten min - det jeg imidlertid har forandret er verktøyene jeg bruker til å formidle den med. Damedrag er ingen ferdighet. Du kan få opp selvtilliten og justere adferden til en viss grad, men når du står der med en dame og skal konversere er det lite like trenbart å sjekke damer som å få seg nye venner. 8522018[/snapback] På hvilken måte? Du lærer både historier som er morsomme, engasjerende osv og samtidig verktøyer for å lage dine egne historie litt-om slik at de blir verdt å fortelle. Ofte er det en del rutiner og triks som er ganske "kule". Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Eneste håret du skal ha på kroppen er på hodet, under arma og kanskje litt i skrittet! (Er ikke SÅ morro å se ut som en baby der nede, så derfor gidder jeg ikke shave bort alt, trimmer det en del bare) Gjennomsnittsalderen her er kanskje ikke høy, men noen damer foretrekker faktisk menn(!) med hår på brystet. Hår på ryggen kan du barbere bort, men det er ikke gitt at damer liker en mannskropp tilnærmet blottet for kroppshår. 8521986[/snapback] Jeg snakker kanskje mest om jenter fra 18-28 år, for det er de jeg er ute etter. Jeg syns hår på brystet er kult jeg.. Men etter det jeg har hørt og erfart så liker de fleste jenter ikke så mye hår. Jenter og gutter er to forskjellige ting, men JEG syns ikke det er noe fint med hårete jenter. Selv har jeg et par koteletter nedover kinna og det vet jeg faktiskt ikke om jenter liker eller ikke, men det SKAL jeg ha. Men selvfølgelig, jeg har jo ikke noe mindre drag selvom bare pga det. Så om du vil ha hår på brystet så er det vel opp til deg ... og på hvilket grunnlag kan du si at damedrag ikke er noen ferdighet? Endret 2. mai 2007 av Twingy Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg er en patetisk taper, et dårlig eksempel på et menneske. Jeg har ikke utseende, jeg har ikke sjarmen, jeg er dårlig på skolen, you name it. (Ethvert motsigelse av dette blir slått hardt ned på ) 8513556[/snapback] Nei, det er du ikke. (jeg tar sjansen ) Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Det med trening var absolutt ikke ment som noe personlig angrep, kun som et forsøk på å få deg til å tenke i andre baner ved å gi deg et eksempel du kunne relatere til på det personlige plan.Jeg ser imidlertid at jeg formulerte meg vel aggressivt og ga solid rom for misforståelser, så beklager - det kommer antagelig til å skje igjen, en eller annen gang Tro meg, jeg hadde lyst til å diskutere grep trening, du må ikke misforstå. Men jeg har ikke lyst til å bli moderert fem minutter etterpå. Nå tror jeg neppe vi kommer til å bli enige her, men siden jeg liker utfordringer så har jeg lyst til å prøve en siste gang. Kall meg gjerne idiotisk sta... Selv om vi begge ser ut til å være uenige, så trenger ikke det bety at vi faktisk er det. Det som skal til er å lyse opp temaet slik at begge ser "lyset i tunnellen" Jeg vil ikke skape dårlig stemning, så derfor er jeg den første her til å utdype forståelse for en konstruktiv debatt. La fortid være fortid og fremtid være fremtid, ta min hånd og la oss gå hånd i hånd Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ja, vi ville sikkert blitt et vakkert par, Databamse... Men husk, du får kun nattaklem på første daten altså Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det ligger nok ikke for alle å trikse og spille i relasjon til det annet kjønn. Et visst rollespill er naturlig for de fleste (dyr og) mennesker, men det går en grense for meg i hvertfall. Jeg kan ikke utgi meg for noen annen enn det jeg er. Selvsagt oppfører jeg meg som folk - man har da oppdragelse - og normal høflighet og hensynsfullhet pleier å holde lenge i sosiale sammenhenger. Kvinner får vel vurdere meg på andre måter enn førsteinntrykket da, for jeg gidder ikke å konkurrere med alle kjekkasene. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Tingen er at du ikke forandrer hvem du er, men du fremhever deg selv. Mange av disse "triksene" ødelegger ikke personligheten din. Mange mennesker er ofte meget sjenerte og tør ikke å gjøre diverse ting. Dette hemmer den personen i å være den personen han/hun egentlig vil. Hvis man klarer å få eliminert sjenertheten, så klarer man faktisk å leve opp til den personligheten man virkelig har. Tipsene Twiggy kommer med i førsteposten ødelegger heller ikke din personlighet. Å fjerne uvaner som f.eks å snakke for fort, dårlig kroppsholdning, snakke for høyt og å lene deg inn når du snakker til en jente ødelegger virkelig ikke hvilken person du er. Du vil alltid være den personen du er nå og det er det igrunn ingenting som kan bli forandret på. Jeg skjønner virkelig ikke at enkelte sier at de tipsene Twiggy kommer med kommer til å endre din personlighet. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Finnes ingen oppskrift på slikt. Alle jenter er forskjellige, uansett. Men ingen liker dårlig hygien og dårlige klær så klart. Men det skjønner vel alle .. 8468082[/snapback] Beklager får å måtte si det, men det er langt i fra alle som skjønner dette selv! Det er overraskende mange som driter langt i hvordan de ser ut og hvordan de lukter Og min mening er at jenter er IKKE forskjellige Vanskelig å forklare det, men det angår hjernen og psykologi. De er forskjellige på den måten at de liker forskjellige ting, men når det kommer til å tiltrekke dem, så mener jeg de er av samme ulla hele gjengen. 8468159[/snapback] Jeg er faktisk enig med deg! Vi jenter ser kanskje veldig forskjellig ut, men inni er vi ganske like. Hvertfall aller inderst inne.. Vi liker alle at en person ser noen lunne ut, ikke lukter piss osv. At en gjør en liten innsats får å se bra ut Det er helt klart at vi faller får forskjellige stiler, men vi liker at dere ser bra ut innen får deres stil. Jeg skjønner virkelig ikke at enkelte sier at de tipsene Twiggy kommer med kommer til å endre din personlighet. 8525498[/snapback] Huff, nei.. Jeg syns Twiggy har gjort en kjempe jobb! Det er så klart ikke ment at dere skal gjøre alt helt bokstavelig, men alt han sier er smart Det er en kjempe innsats du har gjort her! Endret 3. mai 2007 av Iril Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Har sittet å lest igjennom en del her nå og. Være seg selv, ja, men til en hvis grad. Det er alltid rom for bedring, så lenge du føler at du trives med det selv. Mitt beste tips er vel å prøv å være avslappet, slapper du av slapper jenta/gutten letter av. Og ting føles mer naturlig. Må si at noen av rådene her minner mer om "How to get laid". Du kan alltids forandre deg veldig for å "få napp" lettere, men over lengere tid så funker ikke det. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Jeg snakker kanskje mest om jenter fra 18-28 år, for det er de jeg er ute etter. Velvoksent alderssprik Jeg syns hår på brystet er kult jeg.. Men etter det jeg har hørt og erfart så liker de fleste jenter ikke så mye hår. Jenter og gutter er to forskjellige ting, men JEG syns ikke det er noe fint med hårete jenter. Nå var vel temaet menn og hår, ikke kvinner og hår. Jeg skrev ikke at alle jenter liker hårete menn, men jeg er ikke enig i utgangspunktet at alle jenter liker tilnærmet glattbarberte menn. ... og på hvilket grunnlag kan du si at damedrag ikke er noen ferdighet? 8523401[/snapback] Du kan legge av deg uvaner og forbedre selvtilliten, men jeg ser ikke helt hvordan du kan gjøre deg selv til en bedre kommunikasjonspartner ( les: sjekker ). Det blir bare verre å legge av seg uvaner med årene. Endret 3. mai 2007 av sumptrollet Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Man må trykke på de riktige knappene, VELDIG kort fortalt. Må nesten lage en helt ny guide for kun dette Endret 3. mai 2007 av Twingy Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Du kan legge av deg uvaner og forbedre selvtilliten, men jeg ser ikke helt hvordan du kan gjøre deg selv til en bedre kommunikasjonspartner ( les: sjekker ). Det blir bare verre å legge av seg uvaner med årene. 8531332[/snapback] Les bøker av Mystery og David DeAngelo. De vil gå innpå kommunikasjonen mellom to forskjellige kjønn. Lenke til kommentar
passivaggresivsnekkern Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Sweet nå er det rett til kiwi for og kjøpe dong! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg