tonelone Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Dere gutter som hele tiden skal spille "hard to get", tror dere jenta gidder å bry seg når dere skal leke likegyldige hele tiden? 8495946[/snapback] Man viser interesse bare ved å gå bort til en fremmed jente og starte en samtale. Trodde ikke det var nødvendig å nevne det. Og dessuten klager dere over at dere blir "sjekka" opp av gutter HELE tiden, så da må det da være fint med en gutt som ikke er så ALTFOR frampå, hvor du ikke helt er sikker på om han liker deg eller ikke... og heller ikke hva han vil oppnå. 8496125[/snapback] Klager jenter over at de blir "sjekka" opp hele tiden? Aldri hørt, er ikke bare gutter som "sjekker" opp heller btw, Veldig bra Marley, du har forstått det! Endret 30. april 2007 av tonelone Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Ohmygosh... Vil dere si at en som bor i en campingvogn, lukter dritt og drikker øl hver eneste dag er mer attraktiv enn en som følger tipsene i denne guiden? JO, det finnes faktiskt en "oppskrift" (Som dere kaller det) på å "dra" damer. Og i denne guiden har jeg jo ikke engang sagt noe om hva dere burde GJØRE engang, bare ting dere IKKE burde GJØRE. Marley har endelig skjønt det.. Jenter liker deg uansett hvordan du oppfører deg (Enten ser du ut som barbi-Ken i trynet, eller så har du bare flaks, eller så ER du allerede den personen jeg beskriver, hvis du får deg jenter DU selv har lyst på) Endret 30. april 2007 av Twingy Lenke til kommentar
tonelone Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Ohmygosh... Marley har endelig skjønt det.. Jenter liker deg uansett hvordan du oppfører deg 8505519[/snapback] Uansett? yeah, dream on boy Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Ohmygosh... Marley har endelig skjønt det.. Jenter liker deg uansett hvordan du oppfører deg 8505519[/snapback] Uansett? yeah, dream on boy 8505616[/snapback] Ja? Er det ikke det du sitter å sier da? EDIT: Tenk deg en person som er så sinnsykt morsom... Du blir glad bare du ser han, dere kjeder dere aldri fordi han er så kul å være sammen med... dere finner alltid på noe å gjøre fra dere møtes til dere drar hjem! Han er spennende, mystisk.. det er MASSE du ikke vet om han som du gjerne vil få vite! Uforutsigbar...osv Hvorfor kommer du her å sier at om du blir den personen så har du ikke større kjangs på jentene enn du hadde før? Ikke det at man blir den personen av å lese denne guiden, men tok et eksempel. Det syns jeg nesten er som å si rett ut til en som ikke har det så bra med seg selv og har et problem med å få seg en kjæreste at: "DU kommer ALDRI til å få deg en kjæreste! Det er sånn du er født og det er sånn du kommer til å forbli resten av ditt liv!!" ..... og drømmedama kommer ikke hjem til deg og banker på døra og spør om du vil gifte deg med ho. Noe du syns er helt vanlig for deg er helt unaturlig for andre... F.eks det å bare gå bort til en jente og snakke med ho. Sikkert mange der ute som lurer på HVORDAN! HVORDAN flørter man egentlig? Er det sikkert mange som lurer på... HVORDAN skal JEG klare å få en jente til å føle seg bra?.... osv HVORDAN skal JEG få en jente til å like meg? (Ihvertfall ikke ved å være seg selv! Det har jo bevist seg å være helt feil i den her personens tilfelle) Det høres jo ut som om jeg prøver å selge en bok jeg har skrevet for å tjene mer penger, men jeg gjør jo ikke det heller... Jeg prøver bare å få enkelte av dere til å innse at det ER mulig å forbedre seg på den måten at man blir sett på som attraktiv og tiltrekkende. Tonelone: Kan du beskrive kroppspråket til den siste personen du møtte som utstrålte masse selvtillit? Endret 30. april 2007 av Twingy Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Ironien ble utydeliggjort for meg, nå. Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Tonelone: Kan du beskrive kroppspråket til den siste personen du møtte som utstrålte masse selvtillit? 8505623[/snapback] ..................... Endret 30. april 2007 av Twingy Lenke til kommentar
tonelone Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Ohmygosh... Marley har endelig skjønt det.. Jenter liker deg uansett hvordan du oppfører deg 8505519[/snapback] Uansett? yeah, dream on boy 8505616[/snapback] Ja? Er det ikke det du sitter å sier da? EDIT: Tenk deg en person som er så sinnsykt morsom... Du blir glad bare du ser han, dere kjeder dere aldri fordi han er så kul å være sammen med... dere finner alltid på noe å gjøre fra dere møtes til dere drar hjem! Han er spennende, mystisk.. det er MASSE du ikke vet om han som du gjerne vil få vite! Uforutsigbar...osv Hvorfor kommer du her å sier at om du blir den personen så har du ikke større kjangs på jentene enn du hadde før? Ikke det at man blir den personen av å lese denne guiden, men tok et eksempel. Det syns jeg nesten er som å si rett ut til en som ikke har det så bra med seg selv og har et problem med å få seg en kjæreste at: "DU kommer ALDRI til å få deg en kjæreste! Det er sånn du er født og det er sånn du kommer til å forbli resten av ditt liv!!" Tonelone: Kan du beskrive kroppspråket til den siste personen du møtte som utstrålte masse selvtillit? 8505623[/snapback] Hvis denne personen er så morsom, koselig, mystisk, uforutsigbar og spennende, da gir han ikke katta i hva som skjer rundt seg. Det kan godt være det er mange som trenger kanskje tips og alt det der til å "sjekke" opp noen. Men hvis man bare skal være likegyldig i hva jenta sier og virke uinteressert er det jo selvfølgelig ikke noe jenta gidder å bry seg om, er det vel? Jeg sier ikke at den personen har større kjangs på jentene enn andre, bare det at det hjelper ikke å ikke bry seg, å være likegydig! Den siste personen med masse selvtillit så temmelig normal ut, gikk rak i ryggen og smilte. Men hva hadde det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 And I just had to... @Marley: Jeg føler pittelitt for å protestere, da jeg holdt meg ganske lenge til den oppleste og vedtatte "vær snill gutt og vær deg selv"-oppskriften, noe som bare førte til at jeg passerte 30-årsdagen min som upult. Etter et halvt år med å følge oppskrifter som den Twingy kommer med (and then some); Sjekka opp ei dame på nettet, møtte henne og... Vel, det ble lite soving den natta. Selv om denne tråden hovedsaklig er sjekkeorientert så tør jeg påstå at hver eneste "oppskrift" jeg har vært borti har som mål å utvikle deg selv og gjøre deg til en mer interessant person. Etter at jeg begynte å pløye gjennom sånne oppskrifter så har selvtilliten steget flere hakk enn jeg gidder å telle, jeg har plukket av meg en masse uvaner jeg ikke visste jeg hadde engang, men som konsekvent spente bein for meg på sjekkemarkedet, jeg har blitt bedre til å snakke for meg, jeg har blitt tryggere på mine egne avgjørelser og tør å stå for dem, jeg har tatt ansvar for hvor livet mitt går istedenfor å vente på at noen andre skal peke ut veien, jeg er ikke lenger avhengig av å følge saueflokken og tør å skille meg ut (skuddpremie på janteloven anyone?) og jeg er blitt mer bevisst på avgjørelsene jeg tar og konsekvensene av dem. Dette er noe som har påvirket hele livet mitt, og sjekking er bare en liten del av det, en glorifisert hobby som jeg bruker et par kvelder i uka på. Noen er heldige og får alt dette kastet i fanget, andre må finne oppskrifter og jobbe for det. @tonelone: "Hard to get" funker som faen, iallfall hvis man skal dømme etter antallet innlegg i diverse fora der trådstarter er hekta på noen som spiller kostbare og gjør seg selv splintrende sprø fordi de har jaktet på denne drømmepartneren i x antall måneder og absolutt -vil- ha ham/henne. Likegyldighet er derimot feil. Det handler ikke om å ikke vise interesse i det hele tatt, da har du tapt. Som det gamle ordtaket sier - det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet. Det handler derimot om å unngå fella mange går i, nemlig å vise for mye interesse for tidlig. En av guruene i det amerikanske sjekkemiljøet, en mann som kaller seg Mystery, forklarer dette på en fin måte. Følg med meg her nå... Forestill deg at du har en papirball hengende på et snøre og leker med katten din. Hvis du lar den få tak i den og ikke gir noe motstand så vil katta klore og bite litt, og så gå lei etter noen minutter og stikke for å finne noe annet å gjøre. Hvis du holder ballen for langt utenfor rekkevidde så gjør den kanskje et par forsøk før den blir frustrert og går vekk. Holder du den derimot såvidt utenfor rekkevidde, slik at pus må jobbe litt for å få tak i den, da kan du underholde den i lange tider. (kortversjonen av "catstring theory") Dette opplegget funker innmari fint på mennesker også. Hvis de må jobbe litt for å få tak i premien, nemlig deg, så er du straks mye mer interessant enn hvis du enten er fullstendig kald eller gir dem alt på en gang. Feilen jeg ser mannfolk gjenta til det kjedsommelige er at de er villige til å selge sjela si for dama fem minutter etter at de har hilst på henne for første gang. Jeg har selv opplevd et par kvinnfolk som har sagt at de tror det er skjebnen som har ført oss sammen og gjorde det klart at de var klare for villa, Volvo, bikkje og 2,4 unger en halvtime etter at jeg hilste på dem for første gang. Det var ikke akkurat en opphissende opplevelse for å si det sånn, heller en av de største turnoffene jeg har vært borti. Desperasjon er veldig lite tiltrekkende, og mange mannfolk oppfører seg som om dama de prøver å sjekke opp var det siste hunkjønnet på denne planeten. Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hue, og mange menn jeg ser har barberkniven godt inn i nakkevirvlene mens de tror de gjør en glimrende jobb og lurer på hvorfor dama er sur og stikker etter fem minutter. Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 @Raven_Heart: Jeg er HELT enig i det du skriver! VELDIG bra innlegg! "Som om jeg skulle sagt det selv" Lenke til kommentar
tonelone Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 @Raven_Heart: Det er jeg mer enig i! Var bare en del av det som stod i "oppskriften" som virket temmelig likegyldig, og jeg fattet ikke bare hvordan i huleste det kunne funke! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ohmygosh... Marley har endelig skjønt det.. Jenter liker deg uansett hvordan du oppfører deg 8505519[/snapback] Uansett? yeah, dream on boy 8505616[/snapback] Jeg tror han misforsto grovt. Ikke vær for slem. Jeg er en patetisk taper, et dårlig eksempel på et menneske. Jeg har ikke utseende, jeg har ikke sjarmen, jeg er dårlig på skolen, you name it. (Ethvert motsigelse av dette blir slått hardt ned på ) Selv jeg har funnet jenter som liker meg for den jeg er. Man skal ikke trenge å gjøre om oppførselsen sin for å kapre ei jente. Ja, man forandrer seg litt rundt noen man liker, men det er naturlig. Av erfaring vil jeg si at machoguttene som er barske og er frekke mot jentene gjerne finner jenter av samme slaget. Noen tenåringsjenter tiltrekkes av dette, men hvorfor vet jeg ikke. De som konsekvent er hard-to-get blir ofte skuffet når den virkelig herlige jenta kommer og hun håpte på mer initiativ. Oppfør deg naturlig, det vil alltid være noen for deg. Det er rådet mitt. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg er en patetisk taper, et dårlig eksempel på et menneske. Jeg har ikke utseende, jeg har ikke sjarmen, jeg er dårlig på skolen, you name it. 8513556[/snapback] Jeg kan bekrefte dette. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Og til hele dette "foredraget" om hvordan man skaffer seg kvinnfolk, så velger jeg å bare være meg selv. Den som velger å adoptere til alle tipsene i denne tråden, vil måtte adoptere en annen personlighet også, og det er dumt, for når dere er sammen, så må hun bli kjent med DEG en gang også, og da kan det hende hun finner ut at hun ikke liker deg likevel, så hvorfor skal man egentlig ta til seg tipsene i denne tråden. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Og til hele dette "foredraget" om hvordan man skaffer seg kvinnfolk, så velger jeg å bare være meg selv. Den som velger å adoptere til alle tipsene i denne tråden, vil måtte adoptere en annen personlighet også, og det er dumt, for når dere er sammen, så må hun bli kjent med DEG en gang også, og da kan det hende hun finner ut at hun ikke liker deg likevel, så hvorfor skal man egentlig ta til seg tipsene i denne tråden. 8515697[/snapback] Så du mener at om man liker å spise maten sin, for å så spy den opp, så skal man fortsette å gjøre dette, siden dama vil finne det ut senere? Enkelte ting må endre om man vil ha seg dame, men man trenger ikke gjøre om livet. Utrolig få trenger å endre ALT etter å ha lest guiden, selv fant jeg kun 2 ting jeg kunne blitt flinkere på, og det endrer ikke meg som person. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Så du mener at om man liker å spise maten sin, for å så spy den opp, så skal man fortsette å gjøre dette, siden dama vil finne det ut senere? Enkelte ting må endre om man vil ha seg dame, men man trenger ikke gjøre om livet. Utrolig få trenger å endre ALT etter å ha lest guiden, selv fant jeg kun 2 ting jeg kunne blitt flinkere på, og det endrer ikke meg som person. 8515731[/snapback] Du har et poeng der. Det jeg er imot, er at dette er blitt et helt felt. Selv om det handler om å bli bedre som person, og andre ting som ikke trenger å endre seg, så er dette baktanker, en slags kunnskap som baserer seg på at troen på å få seg kvinnfolk, ligger i å optimalisere sine beste prestasjoner. Jeg mener at det er feil. Jeg mener at man kan få kvinnfolk uten å optimalisere noenting. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg mener ikke at man skal endre personligheten sin, og det sies det ikke i guiden heller. Man må jo beholde sin unikhet, men om folk lurer på hvorfor de ikke får draget på damene, så kan det jo ligge i dårlig ånde, altfor interessert eller andre ting som fremheves i guiden at man ikke bør gjøre. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg er ikke imot at folk skal pusse tennene. Som sagt, at dette er blitt et helt felt, er hva jeg primært reagerer på. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Så du mener at om man liker å spise maten sin, for å så spy den opp, så skal man fortsette å gjøre dette, siden dama vil finne det ut senere? 8515731[/snapback] Om du har bulimi burde du være et sted for å få behandling, ikke på date. Endret 3. mai 2007 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Faktumet er at, det provoserer meg også at jentene ikke engang reagerer på denne tråden og protesterer. Gir man dem luksus, så holder dem kjeft. Valgfrihet er fint, men for noen er det kostbart. Det er faen ikke rart at halve samlivsverdenen skiller seg og oppløses så lite intelligent som folk er idag, som henger seg opp i smådetaljer og petty-krav som dem setter til hverandre. Det er pokker ta meg ikke rart at folk skiller seg. Det er også derfor jeg primært aldri heller synes synd på dem som skiller seg av kompliserte årsaker. Dem som setter kompliserte krav til hverandre VIL skille seg med kompliserte årsaker, og da fins det ikke rom for medfølelse for hverandre, for man forstår seg ikke på hverandre lengre. Det er liksom ikke ÉN dypere mening, som man kan forstå hverandre på. Men det er som fortjent. Endret 1. mai 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Oppfør deg naturlig, det vil alltid være noen for deg. Det er rådet mitt. Joda, men problemet er at mange menn faktisk ikke gjør dette. Jeg har sett utallige eksempler på at mannfolk skyter seg selv i foten fordi de tar "snill gutt"-opplegget minst seks hakk for langt, oppfører seg som underdanige hundevalper og legger alt til rette for å bli den nye bestevenninna til dama istedenfor å oppføre seg som kjærestemateriale. Pokker heller, jeg har selv gått i den fella flere ganger enn jeg gidder tenke på, og når jeg nå ser tilbake så slår det meg at dette er ikke meg slik jeg egentlig er. Jeg fikk bestandig høre at jeg var alle damers drømmemann før jeg fikk nok og begynte å lete etter svar på egen hånd, og jeg ble fortalt av så godt som alle venninnene mine at de ønsket seg en mann som meg og håpet å finne ham en dag. Merkelig nok var jeg selv aldri aktuell for stillingen som drømmekjæreste - det eneste jeg fikk var klager over alle drittsekkene som fantes der ute, og som de stadig falt pladask for. Det var ikke før jeg begynte å studere emnet at jeg oppdaget alle fellene jeg hadde gått i, og som sagt - det var virkelig ikke meg. Jeg var bestandig veldig forsiktig når jeg skulle bli kjent med ei ny jente, jeg gjorde det aldri klart at jeg var interessert, jeg tenkte bestandig at hun var for god for meg, jeg var veldig påpasselig med å gjemme sider av meg selv som jeg trodde ville ødelegge sjansene mine og jeg gjorde bestandig meg selv til et minst mulig mål i tilfelle jeg skulle komme til å si noe som kanskje, en natt med fire fullmåner, medvind, mors kjøttkaker til middag og fanden selv på skøyter i bakgrunnen kunne finne på å gå på tvers av hennes meninger eller gjøre henne sint. Jeg var dessuten tilgjengelig 36 timer i døgnet, jeg hørte på alle historiene om alt fra brukne negler til kjærlighetssorg fordi det siste rasshølet hun falt for viste seg å ikke være så innmari flott likevel, jeg tok med få unntak initiativet til alle samtaler og det eneste resultatet jeg kunne vise til var å være hobbypsykolog for 30 damer. Etter at jeg begynte å studere hvordan dette med sjekking faktisk fungerer så tør jeg påstå at jeg aldri har vært så mye meg selv som jeg er nå. Jeg er ikke lenger opptatt av å få henne til å "like" meg (uten at det tipper over i uhøflighet og ren arroganse), jeg viser gjerne de fleste sider av meg selv, og paradoksalt nok er den noe sære, svarte humoren min som jeg tidligere stakk under en stein ett av de største trekkplastrene jeg har, jeg har begynt å vurdere om hun er god nok for meg, jeg er ikke redd for å utfordre henne, jeg tør å ha egne meninger og jeg har satt en pris på meg selv og min tid. Vil hun ikke betale den prisen? Så synd for henne da. Dette høres kanskje litt kynisk ut, men for meg er det iallfall bedre enn å løpe rundt som en tulling og være opptatt av at alle damer jeg møter skal og må like meg innen de første to minuttene for at jeg ikke skal få nervesammenbrudd. Den som velger å adoptere til alle tipsene i denne tråden, vil måtte adoptere en annen personlighet også (...) Jeg beklager, jeg får ikke den argumentasjonen til å henge helt på greip. For meg er dette en ferdighet jeg har lært meg, på lik linje med f eks å kjøre bil. Jeg kan hele tiden bli bedre, med tid og øvelse vil den kunnskapen bli en del av meg og i gitte situasjoner kan jeg ta andre valg enn jeg ellers ville ha gjort fordi jeg vet at jeg har det som skal til, men jeg kan ikke si det har påvirket kjernen av hvem jeg er i særlig grad. Man hører jo såklart om skrekkeksempler som har latt konkurranseinstinktet ta fullstendig overhånd og kjører det hele over stokk og stein, men for meg er dette en interesse på lik linje med de 1001 andre interessene jeg har. Dessuten, for å vri litt på et sitat fra en av disse guruene - Du har en eneste konkurrent, og det er deg selv. Men ja, jeg har forandret meg. Jeg har blitt mer optimistisk, et "nei" fra ei jente er ikke lenger noe verdensødeleggende nederlag, selvtilliten er hentet hjem fra permanent adresse i Australia, jeg har blitt mer sosial og utadvendt av meg, jeg kan sove godt uten å bekymre meg om hvorvidt kassadama på Rema'n likte meg eller ikke, jeg har blitt mer bevisst på hvordan vi mennesker kommuniserer og hvordan mine avgjørelser påvirker både meg og de rundt meg, og jeg har dumpet ett containerlass med negativ mental ballast som holdt meg tilbake. Så, hvis dette er galt av meg og noe jeg kommer til å brenne meg på en dag er det helt klart en risiko jeg kan leve med. Forresten, hva er så galt med optimalisering? Såklart, verden er full av eksempler på at man kan få seg dame uten å gjøre en tøddel, men for min del er det ensbetydende med at jeg godtar hva som helst som tilfeldighetene måtte slenge ned på dørstokken min, være det seg drømmedama eller verdens verste troll. Jeg vet ikke hvordan det er med resten, men jeg vil gjerne ha litt mer kontroll over valget av en potensiell livspartner enn det skjebnens terningkast gir meg. Dessuten, hvis man ikke skal optimalisere, hvorfor driver du da med grip-trening? Er ikke det også en form for optimalisering? Du -trenger- vel strengt tatt ikke en grepsstyrke på 160 kg, så hvorfor ikke bare godta det du ble født med? Kan det være fordi du har lyst til å se hvor langt du kan nå? Fordi du har lyst til å utvikle deg selv og være det beste du kan? Kanskje det gir et lite kick å dele en bragd med 5 andre i hele verden? Ble du en annen person idet du etter noen måneders intens trening klarte å lukke no. 1? Kan være verdt å tygge litt på... My 2c Endret 2. mai 2007 av Raven_Heart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg