Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Guide: Slik får du bedre kjangs på damene!(BASIC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har du noen kilder du kan vise til her eller...?

8476728[/snapback]

Du kan lese boken, og det er vel en bra nok kilde? :ermm:

8477403[/snapback]

Jeg snakket med en kamerat av meg som har lest boken nå.. Spurte han om han hadde sett noe som lignet akkuratt det jeg skrev, men da svarte han at det står ikke noen liste med ting som dette, men boken var skrevet mer som en fortelling av han selv i møtet med en fyr som visstnok kunne ALT om å tiltrekke jenter.

Så vet ikke jeg, men har hvertfall ikke lest boken enda. Tror ikke jeg skal gjøre det heller pga at jeg syns det er idiotisk å prøve å tjene penger på akkuratt dette her. Spesielt når han (Neil) har lært det han kan av ANDRE.

Lenke til kommentar
Du kan lese boken, og det er vel en bra nok kilde? :ermm:

du anklager noen for plagiat, noe som er en relativt alvorlig anklage. jeg synes du bør kunne vise til noen form for online dokumentasjon som underbygger det du sier. jeg ser ikke noen grunn til at jeg skal løpe rundt i haugevis av bokhandlere for å spørre etter en bok jeg i utgangspunktet ikke er interisert i å kjøpe.

Lenke til kommentar
du anklager noen for plagiat, noe som er en relativt alvorlig anklage. jeg synes du bør kunne vise til noen form for online dokumentasjon som underbygger det du sier. jeg ser ikke noen grunn til at jeg skal løpe rundt i haugevis av bokhandlere for å spørre etter en bok jeg i utgangspunktet ikke er interisert i å kjøpe.

8477772[/snapback]

Jeg skal sjekke boken, selv om jeg er 90 % sikker paa at det var der jeg leste det. Jeg vet i alle fall at jeg har lest den noeyaktig samme listen paa engelsk ett eller annet sted.

Lenke til kommentar

8477772[/snapback]

Jeg skal sjekke boken, selv om jeg er 90 % sikker paa at det var der jeg leste det. Jeg vet i alle fall at jeg har lest den noeyaktig samme listen paa engelsk ett eller annet sted.

8477814[/snapback]

Da kan jeg fortelle deg med en gang at Neil Strauss er det ikke, for nok en gang sier jeg det; Har ikke lest boka.

Men du har sikkert lest det ett annet sted også og det er fordi jeg var OGSÅ en person som ikke fikk meg noe som helst av jenter før, og derfor har jeg lest det meste innen emne som er verdt å lese. Forskjellen er at jeg har testet det ut og har erfaring med det og har skjønt at det fungerer for meg.

Lenke til kommentar
Da kan jeg fortelle deg med en gang at Neil Strauss er det ikke, for nok en gang sier jeg det; Har ikke lest boka.

Men du har sikkert lest det ett annet sted også og det er fordi jeg var OGSÅ en person som ikke fikk meg noe som helst av jenter før, og derfor har jeg lest det meste innen emne som er verdt å lese. Forskjellen er at jeg har testet det ut og har erfaring med det og har skjønt at det fungerer for meg.

8477908[/snapback]

Som sagt, jeg har lest den samme listen ett eller annet sted. Om det er Neil Strauss saa synes jeg det er dumt av deg aa legge dette ut paa forumet uten aa si at det faktisk ikke var du som kom opp med dette.

Har jeg derimot lest det paa et annet forum, saa skal jeg ikke klage.

Og hva er det du anntyder i den siste paragrafen? At det du sier ikke funker for meg (det virker nesten slik).

Det som staar i foersteposten er et faktum og det funker for de fleste om de tar seg tid til aa prove det ut.

Lenke til kommentar
(...)

Hvorfor må jeg få henne til å lene seg inn til meg, mulig det er noe jeg ikke skjønner her, men er det ikke like greit å lene seg inn til henne?

(...)

8473174[/snapback]

Måtte bare hoppe på denne...

Svaret er enkelt - hvis du er helt i startfasen av sjekkingen og lener deg inn for å høre hva hun sier så flagger du for mye interesse og dreper tiltrekningen hun kanskje og kanskje ikke føler for deg.

For å sitere Bill Engvall, en amerikansk standup-komiker; Det er som å skulle gå på jakt, bare for å åpne døra og finne en fyr utenfor som gir deg et ferdigskutt rådyr og sier "Glimrende skyting, kamerat."

Å lene seg inn fjerner spenningen, fordi hun vet med noen grad av sikkerhet at hun "har" deg, at du er interessert og at du antagelig vil selge sjela di for henne hvis hun lar deg holde på. Dessuten fremstår du gjerne som underdanig når du lener deg inn og mister dermed sosial status, noe som er gull verdt på sjekkemarkedet.

Som Twiggy sier, det er du som er premien her og jeg ser for meg at en pokal som man får gratis ikke vil være så ettertraktet som en man faktisk må anstrenge seg for å få. Anstrengelser -> høyere status -> mer interessant.

Det er såklart en balansegang her, men å være litt kostbar er noe man generelt tjener på.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Twingy: Kan du ikke oppdatere første post med noen triks, Hvordan bryte isen?

Altså, starte samtalen/komme i kontakt med. Det kan ofte være kipt (iallefall for meg)

Om man ikke har truffet vedkommende før blir det litt bonete å bare gå bort til henne å si; "Halla balla, ossen står det til!"

Når jeg først kommer i kontakt med de er det ikke vanskelig å holde samtalen i gang om jeg og hun er interessert, men det stopper ofte før jeg har snakket med henne... :(

Guts? Never had it...

Husker at jeg ikke torde å be opp jenter til dans noen for noen år siden, er egentlig fortsatt slik, men det har kommet seg...

Lenke til kommentar

Øyet sier mer enn tusen ord.

Er det en ting som avslører mer enn noe annet hvem du er som person, så er det øynene, med kroppsspråket som en god nummer to. Menn i Norge er katastrofalt dårlig til å kommunisere med øynene. Man går på gaten og falmer med øynene ned på bakken eller ut i intet. Det er ofte ubehagelig å ha øyekontakt med vilt fremmede på offentlig plass. Jenter som gutter er dårlige på dette, men gutter spesielt.

En fin ting å trene på er å forsøke å oppnå øyekontakt med alle kvinner du møter, og poenget er å ikke bryte kontakten før hun ser bort. Betyr dette et brøkdel av et sekund eller ti minutter, så ikke blunk, ikke mist fatningen og jenter vil ofte vri hodet sitt bakover i det du går forbi. Har du aldri opplevd jenter som går på trynet, kræsjer i et tre eller får nakken vridd 180-grader, så har du et forbedringspotensiale.

Det finnes tre forskjellige versjoner av det samme blikket. Det første er det blikket sjefen din har på deg i det du er på vei inn på jobbintervjuet. Det dominerende blikket som holder på å spise deg, det blikket du ser for deg i andre kulturer når du går inn i en mørk bakgate hvor en gjeng holder til. Blikket som kan drepe og som analyserer deg for den minste svakhet.

Blikket til lederen med andre ord.

Vi har blikket som med ett utløser hormoner i kroppen, som får adrenalinet til å pumpe og lykke-kjemikalier ala de du får ved forelskelse, som pumper ut i blodet. Dette er et intenst blikk der kremen skilles fra fløten. Ser du ned i bakken eller viser tegn på feighet, så er dette en avbildning av deg som person. Og dette er sannheten. Er du sjenert, så har du et sjenert blikk, men det kan alltids forandres.

Den siste av denne typen blikk er, nei, nå glemte jeg det, men alle gode ting er tre.

For all del, hvis folk ikke respekterer deg, ikke tollerer det. Lær deg å snakk for deg, ikke ta i mot drit. Det betyr ikke at du skal bli fysisk, men ikke forsvar deg hvis noen prøver å slenge deg full i drit, bare la det prelle av og ikke ta deg nær av det. Hvis det er nødvendig, ikke vær redd for å forsvare deg. Ikke minst forsvar damen din og vennene dine.

Vennene dine burde betyr mer enn en tilfeldig jente helt til dere kjenner hverandre rimelig godt. Ikke overse vennene dine hvis de kommer og snakker til deg mens dere sitter i en løs samtale. Vis for andre at du har det gøy sammen med vennene dine, og aldri kritiser folk. Denne egenskapen er noe alle store ledere har. De kritiserer ikke, de roser gode ting.

Et ordtak går slik.

I made a mistake and everyone noticed.

I did it excelent twice, but none noticed.

Det er sånn verden er, og det er derfor det er så få gode ledertyper. Folk som får deg til å føle godt, er folk du har lyst til å være med og ergo denne personen blir ettertraktet.

Det er så mye man kan lære i så mange lag av samfunnet, en fellesfaktor er at ikke alle er like gode til å behandle medmennesker.

Edit. Hvis tråden hadde vært plagiat, så hadde det ikke vært Neil Strauss. *Listen* i førsteposten er en god blanding av informasjon man kan finne i mange forskjellige kilder, og jeg kan gå god for at dette ikke er en ren oversettelse. Likevel ligner den litt på noen verk, men så er det ingen copyright på allmenn kunnskap.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar
Eneste håret du skal ha på kroppen er på hodet, under arma og kanskje litt i skrittet! (Er ikke SÅ morro å se ut som en baby der nede, så derfor gidder jeg ikke shave bort alt, trimmer det en del bare)

8467718[/snapback]

Einsaste kroppshåret som er greit å ta er det på hovudet og ansiktet! :mad:

Men ingen liker dårlig hygien og dårlige klær så klart. Men det skjønner vel alle ..

8468082[/snapback]

Faktsik ikkje. :hmm:

Lenke til kommentar
Dere gutter som hele tiden skal spille "hard to get", tror dere jenta gidder å bry seg når dere skal leke likegyldige hele tiden?

8495946[/snapback]

Tror du vi gutter gidder å bry oss når dere jenter spiller hard to get og leker likegyldige hele tiden?

Man viser interesse bare ved å gå bort til en fremmed jente og starte en samtale. Trodde ikke det var nødvendig å nevne det. Og dessuten klager dere over at dere blir "sjekka" opp av gutter HELE tiden, så da må det da være fint med en gutt som ikke er så ALTFOR frampå, hvor du ikke helt er sikker på om han liker deg eller ikke... og heller ikke hva han vil oppnå.

Jeg mener man har større kjangs for å få nummeret til en jente OG få ho til å bli intressert i å møte deg igjen om man faktikskt leker litt uintressert, eller overlegen da. Ikke viser så sinnsykt mye interesse med en gang du møter ho. For sannheten er jo også at du ikke har noen grunn til det fordi du ikke kjenner ho så godt enda.

Pluss at du viser interesse igjen ved at du spør om nummeret hennes på slutten av samtalen.

Dessuten har jeg en regel... Klarer jeg ikke å "få" jenta innen 3 dager (Ikke på rad, men sammenlagt), så gidder jeg ikke mer(... med mindre ho viser interesse idet heletatt). Og den jenta får jeg ikke hvis jeg BARE gjør det jeg har skrevet i denne guiden, selvfølgelig.

Endret av Twingy
Lenke til kommentar

Andre vaner du kan slutte med: Bite negler, pittle deg i nesen(ja, har sett at folk gjør dette offentligt) og smatte.. Biter negler selv, hører ofte att det er ganske turn-off :wee:. Men smatting er noe av det verste jeg vet! Smatter ikke selv touh..

Jo, og enda en ting, LØFT BEINA DINE NÅR DU GÅR! Halvparten av slabbadaskene på skolen løfter ikke skoa når de går, barra drar dem fremover.... Ganske plagsomt.

Kjempe bra tråd btw!

LasH

Lenke til kommentar
Twingy: Kan du ikke oppdatere første post med noen triks, Hvordan bryte isen?

Altså, starte samtalen/komme i kontakt med. Det kan ofte være kipt (iallefall for meg)

Om man ikke har truffet vedkommende før blir det litt bonete å bare gå bort til henne å si; "Halla balla, ossen står det til!"

Når jeg først kommer i kontakt med de er det ikke vanskelig å holde samtalen i gang om jeg og hun er interessert, men det stopper ofte før jeg har snakket med henne... :(

Guts? Never had it...

Husker at jeg ikke torde å be opp jenter til dans noen for noen år siden, er egentlig fortsatt slik, men det har kommet seg...

8487058[/snapback]

Jeg kan prøve å gi denne et skudd i mellomtiden...

"Halla balla" er nok litt på kanten, men "Hei, står til?" fungerer helt utmerket. Dette fungerer særlig bra i grupper, da de i mange tilfeller vil anta at du kjenner noen av de andre, og innen du blir avslørt så har du forhåpentligvis fått såpass innpass at det går greit likevel.

Guts? Gotta work on it to get it...

Eneste måten du kan få denne "åpningsvegringen" under kontroll på er å faktisk gjøre det. Jeg har brukt, og bruker fremdeles, følgende taktikk; Øv inn et samtaleemne på forhånd. Spørsmål de kan mene noe om er best, men unngå å tråkke over i personlige saker eller bli for "sjekkete".

Gå bort til ei jente (eller ei gruppe med jenter, de er paradoksalt nok lettere å holde på med), starte en samtale med det innøvde temaet og holde det gående i maks to minutter før du unnskylder deg og trekker deg tilbake.

Den jeg brukte sist var denne; "Hei. To sekunder, jeg har bare et spørsmål. Du heter ikke tilfeldigvis Christina?"

Christina var et navn jeg bare fant på i farten, hvorpå jeg dro en tre setningers historie om at hun minnet meg om en venninne jeg hadde en gang som het Christina og spurte om det virkelige navnet hennes, siden hun opplagt ikke het Christina.

Når de to minuttene jeg hadde satt av var omme så unnskyldte jeg meg og gikk ut for "røykepause".

En kompis av meg brukte "Hvem lyver best, menn eller kvinner?" ganske lenge, før han gikk over til annet materiale.

Den generelle strukturen på sånne rutiner er som følger: initiativ - falsk tidsbegrensning - nøytralt, usjekkete spørsmål - begrunnelse (hvilken av disse to som kommer først er egentlig likegyldig) - kjør diskusjon.

For spørsmålet mitt blir det da f eks "Hei. To sekunder, vi har en diskusjon her og trenger et kvinnelig innspill. Hvem lyver best, menn eller kvinner? Jeg mener at menn er best på de små løgnene, mens kvinner er best på de store. Hva syns dere?"

Hør på svarene og kom med innspill, gjerne for å holde diskusjonen i gang en liten stund.

Har du et bra spørsmål så kan det hende det går strålende, men tving deg selv til å si takk for deg etter de tilmålte to minuttene og snakk med noen andre istedet. Øv, øv, øv og øv igjen, helt til dette går glatt og du har nok "guts" til å gjøre dette uten altfor mye nerver. Bare pass på så du ikke blir sett på som ei verpesjuk høne som vimser rundt :p

Og for å sitere Wayne Gretsky helt på tampen - 100% of the shots you don't take don't get in. Med andre ord, du må prøve for å få resultater.

Uansett, lykke til :)

Lenke til kommentar
Dere gutter som hele tiden skal spille "hard to get", tror dere jenta gidder å bry seg når dere skal leke likegyldige hele tiden?

8495946[/snapback]

Win! :w00t:

En av de få jentene som poster i tråden er uenige. Forøvrig synes jeg sjekkemetodene i denne tråden er noget feilslåtte.

Jeg står på at det ikke finnes en oppskrift for å dra damer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...