fudun Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Hei, jeg har lenge planlagt å bygge en killer-HTPC, og fant endelig det perfekte kabinettet, Silverstone SST CW-01 - omtrent på samme tid som Databutikken sluttet å sende til Norge. Komplett.no, som er eneste importør av Silverstone til Norge, er ikke interessert i å ta inn kabinettet, så jeg har vært i kontakt med Silverstone i Tyskland. De kunne sende meg kabinettet direkte, men dette blir fryktelig dyrt! For det første er prisen deres fra fabrikk allerede dyrere en fra butikk i Sverige, i tillegg legger de på 17% tysk moms. Såvidt jeg kan forstå det da, legges den norske momsen oppå dette igjen, og da begynner det å bli dyrt. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Endret 25. april 2007 av fudun Lenke til kommentar
Makky Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Ta en biltur til fabrikken Den tyske mva'en skal trekkes fra når den sendes ut av Tyskland, men som du nevner må norsk mva regnes når den kommer til Norge. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Takk for tipset, har vært inne på tanken! Men nå ser det ut til å løse seg, komplett har sagt seg villig til å importere. Tråden kan dermed stenges. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 ette rønske fra trådstarter stenges tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg