Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppførsel som passasjer

Anbefalte innlegg

Har heldigvis ikke hatt så mange vrange passasjerer som andre her..

Verste hittil var vel en som satt et glass med sprit på dashen uten at jeg fikk det med meg mens vi var innom en bensinstasjon. Så måtte jo jeg selvsagt flytte bilen mens alle andre var inne, så når jeg kjørte bilen fremover, så fløy glasset bak i setet. Heldigvis var det bare sprit og sitronbrus, så det ble ingen merker i bilen til mor.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er morsomt med "backseat driver" som snakker om hvor og hvordan jeg kjører. :!: Liker også å ha passasjerer som følger med på veien og hva andre gjør i trafikken, så kan vi sitte å le og snakke om alle dustene der ute som kjører og surrer rundt.

Liker ikke når passasjerer begynner å bli rastløse og trykke opp og ned på vindusheisknappen, men liker å ha jentepassasjerer foran som holder på hånda mi mens jeg kjører.. :love:

Lenke til kommentar

Det bruker å sitte på en riktig co-pilot noen ganger til meg.

Han forteller meg med en gang jeg passerer 80 at hvis jeg kjører 90 i stedet for 80 blir bremselengden dobbelt så lang.

"Du har ikke en sjanse til å stoppe hvis det kommer en elg hoppende rett forran bilen"

Hvis alle skal tenke slik, går ikke trafikken så veldig godt.

Endret av david_almli
Lenke til kommentar

Midt på lyse dagen så er ikke det der noe stort problem, ikke på oversiktelige veier med gjerde, dette er jeg ikke redd for, men kjører du på en bekmørk vei og det regner osv, så bør man være ekstra OBS på ælj ;)

Det er greit å ha passasjerer som viser at de følger med, men kan bli slitsomt visst de klager for mye (eksempelvis mor)

Lenke til kommentar

Venner og bekjente vet at jeg som regel bruker mer tid på å vaske/ordne bilen enn meg selv om sommeren (den står jo nypolert i oppvarma garasje hele vinteren), så jeg slipper sånn. Åpne ølflasker / lignende er IKKE akseptert, og skitner de til noe får de ordne opp selv.

Kjørte hjem et par jenter fra fest en gang i bruksbilen min. Hun jenta jeg kjente var nesten edru, og fikk ligge og rense bilen i to timer på nattmorran fordi venninna hennes kasta opp. Skit skjer.

Lenke til kommentar

har ikke slike problemer, tror det har noe med den holdninga vis jeg ikke liker det så kan du gå. eller som noen kaller det: "si ifra vis jeg kjører som en idiot, du harjo bein å gå med" litt off topic kanskje :p

mene ja jeg har en kamis som av og til tar helt av med å trykke på knapper og slikt men det er kun når jeg er frustert så jeg får en geunn til å skjelle han ut :p hehe

Lenke til kommentar

Har kjørt en god del pirat opp gijennom åra. Hver gang jeg skal hente en kompis tar det 20 minutter med skattejakt for å finne ut hvor han står og 10 minutter å få han inn i bilen. Jeg kjører han hjem, men han har en stygg uvane med å sovne i døråpninga på vei ut, og jeg er ikke så stor og sterk at jeg klarer å løfte en to meter høy kar ut av en 323. Vanligvis sparker jeg han ut og lar han ligge. En svenske jeg kjenner satt på meg med og skulle absolutt spise burger i bilen. Det endte med at han ble sittende på bensinstasjonen i to timer kl halv fem om mårran og plukke salat/vaske dørmatter. Så er det de som aldri betaler for seg, og som du bruker to uker på å presse penga ut av, de som bommer all røyken din, din som betaler i røyk og øl, og de som vil jeg skal kjøre omveier på en halvtime fordi kebaben er bedre i horten enn tønsberg. :roll: De som er best å kjøre er de som klenger og skal beføle/kvele/slå meg/whatever og helst ligge på fanget mens jeg kjører.

Og folk lurte på hvorfor jeg slutta å være pirat i helgene...

Lenke til kommentar

Har ikke hatt bilen så lenge, men har allikevell blitt litt småirritert...

Jeg sier ikke noe snus i bilen min

DE sier seff. vi søler ikke...

Gidder ikke kommentere, men ser jeg en jøvla svart prikk så smeller det :cool:

Har forøvrig en kammerat som kjørte en gærning i fylla; han kasta snusen i taken :p

Da hadde det klikka for meg.

Lenke til kommentar

Hvis jeg er passasjer så har jeg den uvanen at jeg går i "trafikklærer/analyse" modus og følger nøye med på hva sjåføren foretar seg. Sier sjeldent noe, men for ei lita uke siden måtte jeg nesten sifra da sjåføren skulle til å svinge inn en enveiskjørt vei der det kom fullt av biler imot...

De som sitter på i min bil oppfører seg somregel pent. Mat og drikke er tillatt (kommer litt an på formen til passasjerene), men da er kravet at det skal være ryddig når de forlater bilen. Tomme plastflasker kan godt ligge igjen, men matavfall og hamburgerrester er ikke aktuelt. Det samme gjelder tomme ølflasker som blir liggende i gulvet. Hvis bilen da står parkert i sola så stinker det som fy neste dag.

Røyking i bilen er forøvrig forbudt. Mest pga. lukta som blir dersom folk stumper røyken i askebegeret og/eller ikke klarer å blåse røyken ut av bilen når de røyker.

Lenke til kommentar

En som sitter på til meg bruker aldri bilbelte så jeg må si i fra hver gang han skal sitte på, men i går skjedde det noe underlig med vedkommende! Han tok på seg bilbelte med en gang han satte seg inn i bilen uten at jeg sa noe.

Tror det var etter den gangen jeg skulle bevise at Volvo 240 ikke er egnet på svingete vei.

(240en ble hengene langt etter)

Lenke til kommentar
Har kjørt en god del pirat opp gijennom åra. Hver gang jeg skal hente en kompis tar det 20 minutter med skattejakt for å finne ut hvor han står og 10 minutter å få han inn i bilen. Jeg kjører han hjem, men han har en stygg uvane med å sovne i døråpninga på vei ut, og jeg er ikke så stor og sterk at jeg klarer å løfte en to meter høy kar ut av en 323. Vanligvis sparker jeg han ut og lar han ligge. En svenske jeg kjenner satt på meg med og skulle absolutt spise burger i bilen. Det endte med at han ble sittende på bensinstasjonen i to timer kl halv fem om mårran og plukke salat/vaske dørmatter. Så er det de som aldri betaler for seg, og som du bruker to uker på å presse penga ut av, de som bommer all røyken din, din som betaler i røyk og øl, og de som vil jeg skal kjøre omveier på en halvtime fordi kebaben er bedre i horten enn tønsberg.  :roll: De som er best å kjøre er de som klenger og skal beføle/kvele/slå meg/whatever og helst ligge på fanget mens jeg kjører.

Og folk lurte på hvorfor jeg slutta å være pirat i helgene...

8476315[/snapback]

Begynn med å være pirat igjen, så begynner du å hente meg. Så lover jeg og oppføre meg. :)

Sånn generelt.... at dere finner dere i dette. For det første hvis dere driver pirat med fremmede så skjer slikt. Er dere glad i bilen deres så la være å kjøre pirat. Likevel vi i vennegjengen kjører hverandre og har aldri opplevd noe lignende som er sagt her. Det har hendt at noen har sølt litt, men det er bare å si ifra og tørke fort opp så går det bra. Ellers hvis de klarer å ringe meg og be meg å hente dem, er de ikke så dritings at ikke klarer å oppføre seg.

Det skal jo ganske mye til før en blir så dritings før en gjør slike ting som er nevnt i tråden, men når man har på ukjente så er jo ikke de så påpasselige for de driter jo i deg. Så jeg henter aldri noen ukjente, bortsett fra å kanskje kjøre noen fra ett vorspiel som andre kamerater er på. Likevel jeg lar INGEN ukjente drikke i bilen eller spise i bilen. Kamerater lar jeg spise i bilen med mindre de har en pølse med ett tårn av ketchup, sennep, rekesalat og potetsalat som bare venter på å bli smørt utover setene.

Lenke til kommentar

Enkelte jeg kjører på klarer ikke å oppføre seg selv om de er edru!

De driter rett å slett i bilen fordi det ikke er deres bil.

Når jeg sitter på til noen så roter ikke jeg mere en eieren av bilen.

Ser jeg at eieren av bilen kaster søpplet i gulvet og driter helt i hvordan det ser ut, så gidder jeg ikke å gå ut får og kaste søpplet

Tror renhold i bil ligger i slekten! Foreldrene mine har alltid hatt ny bil, så de er nøye på at bilen skal være ren.

Unger til foreldre med rotete bil har vanligvis like rotete bil selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...