Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppførsel som passasjer

Anbefalte innlegg

Hvordan er passasjeren i bilen din når du kjenner at sinne kommer til å eksplodere?

Har noen tilfeller:

Passasjeren kjøper seg en flaske øl, han åpner den, drikker en slurk, tar bort kaffeavtalekoppen, kaster den i baksetet og trykker ølflaska ned i koppholderen.

Koppholderen er litt trang til flaska så når han skal ta en ny slurk sitter flaska fast i holderen. I stedet for å lirke løs flaska fra holderen, bryter han den løs å slår flaska i et steinsprutsår på frontruta så det sprekker opp enda mere i tillegg til at han søler øl utover dashbordet. Hva gjør denne personen da?

Han finner et ark i hanskerommet som funker som garantibevis å soper ølet ned i gulvet.

Jeg fikk låne fars bil, en av passasjerene tar å setter foten på en pyntelist (med vintersko) så det blir 3 stygge riper i lista.

I taket på samme bil er det små oppbevaringsrom, en passasjer åpnet alle rommene når jeg fyllte diesel, når jeg satte meg inn i bilen så jeg ikke at rommene var åpnet, så da jeg skulle kjøre ut i fra bensinstasjonen slo jeg hodet inn i rommet så festene knakk når jeg skulle se meg til høyre.

I de 2 første tilfellene var det ikke langt fra at jeg eksploderte av sinne

I det siste tilfellet ble jeg så forbanna at vedkommende som hadde åpnet rommene erstattet skaden på stedet.

Hvis jeg er så grei at jeg kjører noen gratis, så forlanger jeg at de kan sitte normalt i bilen uten at de behøver å ha føttene på dashbordet og at de kan ta med seg søpplet ut av bilen.

Del dine historier om umulige passasjerer som oppfører seg som unger!

Endret av david_almli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste som har skjedd er vel at noen har vært klåfingra i forhold til rattet, og tatt meg i trynet og holdt hånda foran øynene mine. Ingen skader på bil sånn sett, men blir rimelig forbanna når fulle folk klår deg innpå øyeeplet når du prøver å konse litt, liksom. :)

Lenke til kommentar

Kjenner til en kar som satt som passasjer i en VW Caravelle som ble kjørt på maks hastighet på Autobahn i et par timer i fullt regnvær når det ble mørkt.

Han var så nervøs og ukomfortabel i denne situasjonen at han klarte å gnikke bort en del av plasten i håndtaket over dørvinduet inni kupeen.

Stakkars fyr :!:

Edit: Selv satt jeg engang i baksete og røyka da sjåføren bråbremset.

Endte med at sigaretten lagde et fint brennmerke i sete foran meg :cry:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Noen venner jeg kjørte hjem hadde med seg ei kjerring uten selvkontroll. Jeg jorde klart å tydelig at at røyken skulle slukkes før hu kom inn i bilen. Da hu fyrte opp en ny en og trykte den borti mitt beige dørtrekket ved et uhell (ja, hun var berusa), måtte hun gå hjem isteden :nei:

Lenke til kommentar

Da vi stoppet på en bensinstasjon på vei hjem fra klassetur, med en kliss ny Volvo S80 som jeg hadde lånt.. Da vi var to biler i følge, stoppet vi jo ved siden av hverandre, og han som satt i baksetet ikke så seg for før han åpnet døra. "KRAKK!" sa det da de klarte å smelle dørene inn i hverandre. Ble rimelig irritert da.

Eller når jeg kjørte mamma sin bil etter at vi hadde malt på russebussen. Jeg hadde selvfølgelig skiftet etterpå, noe de to som skulle sitte på ikke hadde klart. Jeg ba de om å dekke til baksetet med søppelsekker, da jeg ikke ville ha hvit maling på svarte skinnseter. De klarte selvfølgelig å dra vekk disse på tur hjem, noe som førte til at det kom maling på setene. De måtte betale for rens, og heldigvis for deres skyld gikk det bort. :)

Blir også rimelig irritert når folk ikke skjønner at når jeg sier: "Det er ikke lov å spise i bilen." Da er det faktisk ikke lov til å spise i bilen, samme hvor lite de tror de kommer til å søle. Jeg er rimelig nazi på det der, og kunne ALDRI sluppet inn noen som hadde en pølse i hånda. Har skjedd mange ganger at folk har stått ute i regnet og spist opp maten sin, mens de har sippet over at de ikke hadde sølt uansett.

Lenke til kommentar
Kjenner til en kar som satt som passasjer i en VW Caravelle som ble kjørt på maks hastighet på Autobahn i et par timer i fullt regnvær når det ble mørkt.

Han var så nervøs og ukomfortabel i denne situasjonen at han klarte å gnikke bort en del av plasten i håndtaket over dørvinduet inni kupeen.

Stakkars fyr :!:

8467779[/snapback]

hadde jeg vert passajeren der, og jeg hadde gnokki bort plastikken, hadde jeg nektet å betale for det :p

Har selv vert sjåfør for mange folk, men ikke så mange idioter.

Ingen spising i bilen, er det jo seff ingen som hører på, så har blitt noen som må stå ute i regnet.

Samme med røyking, jeg kan ikke skjønne hvorfor folk absolutt skal røyke i en nesten ny bil, etter at jeg har sagt nei.

Edit:

Har en kompis jeg sitter på med noen ganger, og han på med meg andre ganger. Når han kjører kan vi ikke kjøre noen steder som vi andre vil, og helst så kort som mulig, men da jeg kjører, så skal han absolutt ha meg til å kjøre over alt, og gjør jeg det ikke blir han sint, akkurat som når en spør han om å kjøre dit å dit. bortsett fra at jeg spør, ahn krever...

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Det er ikke greit på vinterføre engang. Du forstyrrer ikke føreren!

8468387[/snapback]

Selvfølgelig ser jeg jo helst at de ikke gjør det i det hele tatt, men på vinterføre så stopper i hvertfall ikke bilen helt opp..

Navigere ut en liten brei i så lav fart er ikke noe problem på vinterføre.

Lenke til kommentar

Høres ut som nokså ville pasasjerer dere har.

De fleste jeg har hatt, er rolige og snille.

En kamerat klarte å lage et veldig lite svimerke i taket med sigaretten sin engang når han var litt berusa.

Han beklaga så veldig og sa at han skulle betale vist jeg skulle trekke om taket eller no sånn.

Lenke til kommentar
Det er ikke greit på vinterføre engang. Du forstyrrer ikke føreren!

8468387[/snapback]

Selvfølgelig ser jeg jo helst at de ikke gjør det i det hele tatt, men på vinterføre så stopper i hvertfall ikke bilen helt opp..

Navigere ut en liten brei i så lav fart er ikke noe problem på vinterføre.

8468525[/snapback]

Rent bortsett fra at du risikerer å miste sertifikatet hvis snuten ser deg.

Skjønner ikke hvorfor noen skal sparke bilen når de skal ha bort snøen fra skoene. Bilen har da ikke gjort dem noe. Sett seg inn med ræva først, og klapp skoene mot hverandre på utsiden av bilen. Problem solved.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Rent bortsett fra at du risikerer å miste sertifikatet hvis snuten ser deg.

Skjønner ikke hvorfor noen skal sparke bilen når de skal ha bort snøen fra skoene. Bilen har da ikke gjort dem noe. Sett seg inn med ræva først, og klapp skoene mot hverandre på utsiden av bilen. Problem solved.

Ørjan...

8469694[/snapback]

Sparke bilen :ohmy: Hender jeg har sparker i dekket (merk: IKKE felgen) for å få vekk snø..

Lenke til kommentar

I går fikk jeg 500,- for å kjøre noen til en russekro! Turen dit gikk greit.

En av passasjerene var medlem i klubben som arrangerte festen, han fikk da 0,4 øl for 20,-.

Han kjøpte øl til alle, så de ble ganske beruset utover kvelden.

På turen hjem ville de høre musikk, men de spillte så høyt at forsterkeren gikk i protectmode hele tiden.

Jeg dempet lyden litt, men da ble de så sinte at jeg fikk høre hvem som hadde betalt for bensinen på bilen.

Da det begynnte å skurre i nyhøytalerne ble jeg så forbanna at jeg trakk jeg ut sikkringa til sterioanlegget å sa at det var en 43,5 ampere så jeg var sikker på at det ikke var noen bensinstasjoner som hadde det.

(Sikkringsboksen er under rattet, så det er lett å komme til mens man kjører)

Til slutt sovnet hele gjengen, Heldigvis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...