trondbue Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Hei Jeg har en 14" skjerm som jeg ikke får opp i mer en 640 x 480 med 16 farger. Men jeg vet ikke hvor mange hz den har hvor kan jeg stille det? Har hat den oppe i 800 x 600 og 16 farger en gang men det var i 60hz. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Tror det gjøres på "advanced" Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 høyreklikk på desktopen din.. settings->advanced->monitor Der bør du finne det. Har du installert drivere til skjermkortet ditt? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Så vidt jeg husker, kan du ikke stille refresh rate direkte i Windows 95. Men hvis du har riktig driver til både skjermkort og skjerm, burde Windows automatisk velge optimal refresh. Det skal være et valg mellom default/standard og optimal (eller var ikke dette valget der i de første Win95-versjonene? Hukommelsen min svikter meg her). Sørg i tilfelle for at du har valgt optimal. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Nei det er ingen advance meny i den versionen jeg har. Det hjelper lite at den velger den optimale refreshen siden den ikke vet hav slags skjerm det er. Ikke finner jeg drivere til den, en Salora 44BT. Jeg har instalert driverene til mitt videologic neon 250 kort som lå på cden til det. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Da er problemet åpenbart den manglende skjermdriveren. Det er vel tvilsomt om skjermen støtter pnp, men har du prøvd å velge plug and play-skjerm i Windows? Hvis du ikke finner driver til skjermen, har du to alternativer: [*]Bruk driveren til en annen skjerm som du vet ikke klarer bedre refresh enn din. [*]Forutsatt at du vet spesifikasjonene på skjermen, skulle det være mulig å lage sin egen driver. Skjermdriverne i Windows er ikke annet enn *.inf-filer som inneholder informasjon i ren tekst om i hvilket horisontalt og vertikalt frekvensområde skjermen opererer. Se på en annen *.inf-fil og bruk den som modell. Etterpå installerer du skjermen ved hjelp av filen du har laget. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Det virket ikke med plug & play. Da kunne jeg still oppløsningen opp til 1600 x 1200 og det klarer den garantert ikke. Jeg vet heller ikke spesifikasjonene til den men jeg fant dette på nettet: Section "Monitor" Identifier "Monitor1" VendorName "Salora" ModelName "44BT" HorizSync 35.2 VertRefresh 56 Gamma 0.7 0.7 0.9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå