Gå til innhold

Google Tutorial av Jonas. a.k.a Exogen

Exogen

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke mere mass xD

Den jeg bruker mest:

Jeg bruker den mest til å laste ned filmer, Finne bilder av bestemte ting du ikke fant på google.com da du søkte over lang tid, Og ikke fant det på Image search:

Vel da kan du bruke

?intitle:index.of? jpg electric car = La oss si du skal finne et bilde av en elektrisk bil, men finner det ikke på bildesøk eller orker ikke lete på den vanlige måten, da skriver du bare

?intitle:index.of? jpg electric car, Da vil du se mange linker, som f.eks =

www.ecolo.org/photos/electric-car/ <---- der finner du bilde.

Ok, La oss si du skal finne en film om skateboard eller noe.

Da ender du bare fil formatet = ?intitle:index.of? jpg electric car <---- Ser du at det står Jpg, Endre det til Mpg. så søker du på ?intitle:index.of? mpg skateboard, da vil blant annet denne linken komme opp, yloreau.free.fr/divers/humour/ gå inn på den og trykk på "skateboard.mpeg 15-Dec-2004 16:48 360k"

Tadaaa, Dette kan du blant annet gjøre til å finne bilder, filmer, Mp3 osv av hva som helst.

Bare husk og endre filformat :

?intitle:index.of? jpg electric car <---- JPG = Bilde

?intitle:index.of? mpg electric car <---- Mpg = film

?intitle:index.of? mpg electric car <---- mp3 = Sang

Help Site:www.google.com = Når man søker med dette på google vil man finne alle "Help" sidene på Google.com.

altså Hvis du f.eks : skriver Per Site:www.biip.no, I google søkemotoren vil det komme opp alle tingene med per på den siden :

www.biip.no/Per-Fredrik_Pekki

www.biip.no/per-christian

www.biip.no/Per-fekt

--------------------------------------------

Hvis du skriver allintitle: (Også etterfult av 1-1000 ord) så vil den lette på alle sider i verdnen etter de ordene.

f.eks = allintitle:blomster og jord

Blomster-Finns filosofi - Mellom himmel og jord - NRKnull,Jeg har barn, og jeg har en mor å snakke med. Jeg vil gjerne være sammen med barn og barnebarn. Ved siden av blomstene gjør det meg glad, ...

www.nrk.no/programmer/radio/mellom_himmel_og_jord/2683667.html - 47k -

Drøbakveien Jord og Hagesenter: Blomster og planterPlace your website description in this area. This is read by some search engines.

www.drobakveienjord.no/gallery2.htm - 13k -

---------------------------------------------

intitle:

intitle:google search =

GoogleAdvanced Search · Preferences · Language Tools. Search: the web pages from Canada. New! Create and share personalized Google Maps. ...

www.google.ca/ - 5k - 12. apr 2007 - I hurtigbuffer - Lignende sider

Google Image SearchThe most comprehensive image search on the web. Advertising Programs - Business Solutions - About Google. ©2007 Google.

images.google.com/ - 6k - I hurtigbuffer - Lignende sider

GoogleOffers the choice of searching the whole web or web pages from Australia. Also advanced search, image and groups search, news and directory from the Open ...

www.google.com.au/ - 5k - 12. apr 2007 - I hurtigbuffer - Lignende sider

Nesten det samma som allintitle.

---------------------------------------------------

allinURL:

Ikke noe nyttig egentlig, f.eks allinURL:lol emo, vil finne alle url med Lol og emo i sitt domene.

---------------------------------------------------

cache:

Hvis du f.eks leter etter et spesielt ord, som Potet på biip kan du skrive =

cache:www.biip.no potet

Da vil alle "Potet" bli merket.

---------------------------------

link:

Hvis du skal f.eks finne ut hvem som har Linket biip på sin side kan du skrive link:www.google.no

da vil du finne alle andre sider som har linket google.

----------------------------------

related:

Hvis du f.eks vil på en annen søkemotor en google og ikke vet hva du skal søke på, kan du skrive related:www.google.no, da vil du få en liste over Lingnende sider, som f.eks kvasir, Norge.no, altalavista osv.

........................................

info:

Sier seg selv. Om du f.eks søker på info:www.google.com vil du få beskrevet hva det er.

--------------------------------

Define:

Dette blir sikkert veldig nyttig hvis du ikke vet hva du skal søke på, hvis du f.eks har om Hitler.

Define:Hitler <<<--- Da vil du få alt fakta om han.

--------------------------------

Du kan også bruke google som kalkulator :

skriv 5*5 og du vil få svaret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...