Gå til innhold

hjelp til å velge mellom to bærbare

melkn

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe meg ny bærbar pc. Har tenkt å bruke den som reise kamerat+ litt skole arbeid. Jeg har sett meg ut to alternativ foreløpig:

FS

og

HP

Pc'en vil i hovedsak bli brukt til film og litt spill. Kravene mine er max 14 skjerm og billigst mulig. Hovedargumentet for å velge hp'en er grafikkkortet. Har hørt at intel sine kort er fryktelig dårlige til å spille på. Er det verdt å kjøpe hp'en over fs'en?

Håper noen har erfaringer med disse pc'ene eller om noen har et bedre forslag :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har erfart ein del krøll med HP-bærbare, så av den enkle grunn ville eg styrt unna HP. Fira bærbare HP-maskiner i min omgangskrets har tatt kveld pga. varmeproblem. Maskinene blir ståande å bråka, fordi kjølesystemet ikkje har fungert godt nok. Etter ei tid ser det ut til at viftene ikkje lenger klarer å jobba 100%, og resultetet blir defekt hovudkort.

Eg har også sett HP-maskiner som har vert inne til service og fått nytt hovudkort og fiksa kjølesystem, og likevel har problema oppstått på ny.

Kanskje det er tilfeldig?

Kanskje HP har større problem rundt dette enn andre...

FS, Acer, Dell og Lenovo-maskinene rundt her har ikkje vert plaga med samme problemtypen.

Lenke til kommentar
Sats på denne du, med ekstra minne i samme slengen:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46829

Da får du i forhold til HP'n både bedre prosessor og bedre grafikkort, og til en billigere penge.

8467925[/snapback]

Det såg bra ut det, men tror den blir litt stor å dra rundt på. Vil helst ha en maskin mindre enn 15tommer.

Tenkte å se litt på bedrift sortimentet til dell. Noen som vet om det går å handle herfra som privat person? Hvordan er disse pc'ene sammenlignet med "vanlige" som er tiltenkt forbrukermarkedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...