maan Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Har kjøpt meg en Honda PX. Lurer på om noen vet hvor mange prosent olje man skal ha i bensinen, 2 eller 4%. Hva er nummeret på pluggen? Bør man ha i bly i bensinen? Er det 6 eller 12 volts batteri? Årsmodell rundt midten av 80 tallet. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Det er ingen fasit på dette, en liten dæsj oppi bensin-kanna holder(7L bensin og ca. 1 - 1.5 DL olje). Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Har kjøpt meg en Honda PX. Lurer på om noen vet hvor mange prosent olje man skal ha i bensinen, 2 eller 4%. Hva er nummeret på pluggen? Bør man ha i bly i bensinen? Er det 6 eller 12 volts batteri? Årsmodell rundt midten av 80 tallet. 8467040[/snapback] Blandingsforholdet står som regel på oljekanna, siden det varier etter hvem type olje man bruker. Med Motorex olje jeg bruker nå blandes bare inn med 1%, men med en annen olje jeg har så skal denne blandes inn med 2-4%.. Hvet ikke om man trenger bly i bensinen, men det kan jo hende den går bedre med 98 oktan enn 95, slik som mange eldre biler. Spenningen på batteriet står vel på batteriet? Ellers så er det jo bare å måle den.. Kan du ikke bare spørre den forrige eieren om dette da? Lenke til kommentar
maan Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Har kjøpt meg en Honda PX. Lurer på om noen vet hvor mange prosent olje man skal ha i bensinen, 2 eller 4%. Hva er nummeret på pluggen? Bør man ha i bly i bensinen? Er det 6 eller 12 volts batteri? Årsmodell rundt midten av 80 tallet. 8467040[/snapback] Blandingsforholdet står som regel på oljekanna, siden det varier etter hvem type olje man bruker. Med Motorex olje jeg bruker nå blandes bare inn med 1%, men med en annen olje jeg har så skal denne blandes inn med 2-4%.. Hvet ikke om man trenger bly i bensinen, men det kan jo hende den går bedre med 98 oktan enn 95, slik som mange eldre biler. Spenningen på batteriet står vel på batteriet? Ellers så er det jo bare å måle den.. Kan du ikke bare spørre den forrige eieren om dette da? 8472965[/snapback] Forrige eier visste ikke. Ingen batteri satt i mopeden. Har forhørt meg på mc verksted. 12 v batteri med selvstart, 6 v uten. 2% oljeblanding. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Har kjøpt meg en Honda PX. Lurer på om noen vet hvor mange prosent olje man skal ha i bensinen, 2 eller 4%. Hva er nummeret på pluggen? Bør man ha i bly i bensinen? Er det 6 eller 12 volts batteri? Årsmodell rundt midten av 80 tallet. 8467040[/snapback] Hvet ikke om man trenger bly i bensinen, men det kan jo hende den går bedre med 98 oktan enn 95, slik som mange eldre biler. 8472965[/snapback] Man trenger ikke noe mer enn 95oktan på moped, selvom de kraftigste trimsylinderne anbefales til 98blyfri, så trengs det ikke, det er ikke nok kompresjon til å få det til å selvantenne - Mopeden går ikkenoe bedre med høyere oktan, å gamle biler går ikke noe bedre med høyere oktan En tommelregel er 3% olje uansett, ta av den gamle pluggen og kjøp lik , og google.com på batteriet, ellers så skal det stå på det gamle batteriet. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Mopeden går ikkenoe bedre med høyere oktan, å gamle biler går ikke noe bedre med høyere oktan En tommelregel er 3% olje uansett, ta av den gamle pluggen og kjøp lik , og google.com på batteriet, ellers så skal det stå på det gamle batteriet. 8475819[/snapback] Det med at mange gamle biler går bedre med 98 oktan er sant. Enkelte biler gikk veldig dårlig med 95. Du bør som sagt gå ut ifra at det skal blandes inn 3% olje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå