tness Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Har en PC (kaller den A) som jeg har styrt via VNC. Har også satt opp ftp på PC A, Kan også konfigurere den aktuelle router som PC A er kobbla til nett med. Men får ikke kontakt med PC A lengre, om windows har låst seg er usikkert. Men når jeg går inn på routeren så ser jeg at PC A er connected med router, men får som sagt ikke kontakt med denne. Finns det en løsning der jeg kan sende et reset signal til PC via router? Har en netgear wgt624 v3 router Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Mulig du kunne prøve å "release" DHCP, da ville jo den prøve automatisk å koble seg til og få ny IP-adresse. Lenke til kommentar
nets Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Det skal teknisk sett være mulig å ha slå av og på en PC via lan, selv om den er slått av. Dette enabler du i BIOS under "Power-ettellerannet", det vil det vere at du kan ta wake-on-lan og bootup on lan. Er ikke umulig at du kansje også må ha software i Windows som støttet hovedkortet ditt (hvis du har integrert LAN), eller til PCI-Nettverkskortet ditt. Neste problem da er om ruteren støtter WOL protokollen (tror den heter det). Er mye mulig at for at du skal få dette til å funke så må du finne en ruter som er mulig å reflashe til custom firmware som DD-WRT og White Russian ("linux for rutere"). Les rundt i forumet for W-Lan så finner du garantert tråder og stickyer som omhandler det å reflashe, resten må google hjelpe deg med (Vet kansje jeg brukte noen ukjente begreper her, men google er bedre til å forklare de enn meg) Lykke til! Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Ser ikke poenget med å gjøre det så avansert. Fysisk sett, hvor befinner maskinen seg i forhold til deg? EDIT: Litt OFF-topic. Men var det du som måtte ringe din mor under TG for å spørre etter noe på scenen? Endret 25. april 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
nets Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Ser ikke poenget med å gjøre det så avansert. Fysisk sett, hvor befinner maskinen seg i forhold til deg? EDIT: Litt OFF-topic. Men var det du som måtte ringe din mor under TG for å spørre etter noe på scenen? 8467066[/snapback] Hehe, vakke meg det nei. Men jeg filmet seansen Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Den er grei.. Back to topic! Lenke til kommentar
tness Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Maskinen befinner seg 10 mil unna meg. Skal teste release DHCP, noe jeg ikke har villet gjøre, siden jeg da mister kontakt med router, siden jeg ikke har mulighet til å trykke renew slik at den får en ny ip adresse, Så nå er routeren offline. Får se på dette når jeg har tillgang på maskinen jeg skal resette. Endret 25. april 2007 av tness Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Maskinen befinner seg 10 mil unna meg.Skal teste release DHCP, noe jeg ikke har villet gjøre, siden jeg da mister kontakt med router, siden jeg ikke har mulighet til å trykke renew slik at den får en ny ip adresse, Så nå er routeren offline. Får se på dette når jeg har tillgang på maskinen jeg skal resette. 8467129[/snapback] Håper du forstår at du ikke skal gjøre det på din egen maskin? Lenke til kommentar
tness Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 gjorde det, men nå er både router og PC offline, like greit. 3 Com routeren som jeg bruker her jeg sitter nå har en restart sak som er nyttig, men det har ikke den netgear routeren. Hadde kanskje funka. Men legge inn en Linux bassert firmware, er ikke det litt risky, med tanke på om det går feil, er det da mulig i kjøre inn den orginale firmwaren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå