Gå til innhold

Problemer med inlegging av kart i Garmin 60CSx

Shittu

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte litt på om noen har inngående kunnskap om hvorfor noen kart forsvinner når jeg legger inn nye på Garmin 60CSx.

Det skal ikke være plassmangel siden jeg har byttet ut det orginale 64MB med et 2GB minnekort.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig gjort at du ikke skriver det slik at andre får vite det :dontgetit:

Hvis du har dine faste kart du har liggende på gps, og du ønsker å teste ut f.eks andre kart på gps, så er muligheten å lage en ny mappe på minnebrikken.

Der kan du flytte kartet du har liggende på gps til den mappen, da sletter du ikke kartet fra gps, og du kan enkelt flytte kartet tilbake etter testen.

Dermed slipper du å legge inn de kartene du bruker til daglig, tar jo litt tid å legge inn nye kart :yes:

Lenke til kommentar
Dårlig gjort at du ikke skriver det slik at andre får vite det :dontgetit:

Hvis du har dine faste kart du har liggende på gps, og du ønsker å teste ut f.eks andre kart på gps, så er muligheten å lage en ny mappe på minnebrikken.

Der kan du flytte kartet du har liggende på gps til den mappen, da sletter du ikke kartet fra gps, og du kan enkelt flytte kartet tilbake etter testen.

Dermed slipper du å legge inn de kartene du bruker til daglig, tar jo litt tid å legge inn nye kart :yes:

8480428[/snapback]

He he. Det var så logisk at det nesten er flaut. :blush:

Når du legger inn nye kart med mapsource så slettes alt som er på minnekortet automatisk, derfor så må man merke ALLE kartene man vil overføre og sende det til GPS'en i en overføring.

Mapsource viser kun et og et kart på skjermen. F.eks oslo, kristiansand, bergen, ålesund o.s.v MEN når man merker kartet så forblir det merket fordiom du bytter til et annet kart og merker det også. (? gikk det an å skjønne).

På denne måten må man merke alle kartene før man overfører.

Dette vil si at hvis du kjøper deg et nytt kart, så må du legge det inn i mapsource og overføre det + alle de andre kartene du allerede har på GPS'en på nytt, eller så får du kun det nye kartet og de andre forsvinner.

Du sparer mye tid på å bruke en minnekortleser når du overfører kartene, da går det ca 5 minutt å legge inn alle 20 topopro kartene over norge . ;)

Endret av Shittu
Lenke til kommentar
Mapsource viser kun et og et kart på skjermen. F.eks oslo, kristiansand, bergen, ålesund o.s.v MEN når man merker kartet så forblir det merket fordiom du bytter til et annet kart og merker det også. (? gikk det an å skjønne).

8480589[/snapback]

Ja, det går an å forstå, og takk for oppklaringen!

Har nettopp investert i en 60CSx, jeg også... ;)

Noen som vet hvor jeg får kjøpt kart til bilnavigasjon?

Lenke til kommentar
Etter å ha testet/lånt en 60CSx og en 76CSx i et halvt år snart vurderer jeg å kjøpe en 60CSx selv. Til deg som har satt inn 2GB minnekort: Klarer GPS'en å bruke større kort enn det lille som er med i pakken?

8480833[/snapback]

Min funker med 2GB SD micro kort, det koster 230 kroner. :)

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69361

Tror ikke du får større enn 2GB på SD micro..

Endret av Shittu
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg får kjøpt kart til bilnavigasjon?

8480736[/snapback]

Kartpakke til 60CSx finner du her: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=31159

men jeg vil anbefale deg å heller kjøpe Tomtom one for bilbruk da 60CSx ikke har mulighet til stemmestyring pluss at du får en tomtom til nesten samme pris.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=79027

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=70767

Har selv brukt tomtom i flere år og det er utrolig bra til bruk i bil.

Endret av Shittu
Lenke til kommentar
Etter å ha testet/lånt en 60CSx og en 76CSx i et halvt år snart vurderer jeg å kjøpe en 60CSx selv. Til deg som har satt inn 2GB minnekort: Klarer GPS'en å bruke større kort enn det lille som er med i pakken?

8480833[/snapback]

Min funker med 2GB SD micro kort, det koster 230 kroner. :)

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69361

Tror ikke du får større enn 2GB på SD micro..

8480848[/snapback]

Har du lagt innpå mer data på kortet enn 64MB? Slik at du er sikker på at GPS'en faktisk kan utnytte kort som er større enn det som er med i pakken..

Han fyren fra Garmin som lånte meg GPS'ene var nemlig ikke sikker på om enheten kunne benytte seg av kort som er større enn det lille som var med.

Lenke til kommentar
Har du lagt innpå mer data på kortet enn 64MB? Slik at du er sikker på at GPS'en faktisk kan utnytte kort som er større enn det som er med i pakken..

Han fyren fra Garmin som lånte meg GPS'ene var nemlig ikke sikker på om enheten kunne benytte seg av kort som er større enn det lille som var med.

8482914[/snapback]

Ja, jeg har ca 6-700MB på mitt kort. Hvis du går inn på mpx.no og finner 60CSx og scroller ned på tilbehør så ser du at 2048 kortet ligger der.

Det 64MB kortet som følger med er jo ikke stort nok til mer enn et topoprokart, og du må ha 20 for å dekke norge, samt at du får sjøkart og veikart som er over 1 GB som er kompatibelt med 60CSx.

Det var akkurat dette du nevner jeg begynte å lure på når allerede installerte kart forsvant fra gps'en når jeg la inn nye så jeg er enig i at det er dårlig at det ikke går frem hvor stort kort man kan bruke noen plass... :roll:

Endret av Shittu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...