Gå til innhold

Utlysning: 3D programmering av Vallhall / The X

Anbefalte innlegg

Hei folkens

For oss vil det være svært nyttig med en 3D modell av Vallhall.

Fordeler:

-øke synlighet

-foregripe problemer

-velge plassering infotavler

-planlegge rømmningsveier

-plassere bannere og stands

-planlegge kamera og presseplassering

-plassere scene / arena

-gi deltakere og besøkende en oversikt i forkant

I dette programmet må det med andre ord være mulighet for å oppdatere forløpende.

Det vil være et pluss dersom det er mulig for lesere å ta en virutell tour, men dette er nice-to-have og ikke need-to-have.

Er det noen som føler seg moden for denne utfordringen?

Avlønning/belønning vil avhenge av løsningsforslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt hva du er ute etter.

Vil du ha programmet eller modellen eller begge deler?

3D modelleringer er ikke kjent for å være programmereres sterkeste side ;)

Skal dette programmet være koblet opp mot internett for forløpende oppdatering?

Har du noen tekniske tegninger eller andre former for dokumentasjon av området?

Har du noen krav til programmet f. eks: må ha versioner for linux,vista,mac osv..

Min. krav til maskinene som skal kjøre programmet sånn ca(cpu, minne, gpu)

Trenger modellen teksturer?

Endret av Giddion
Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt hva du er ute etter.

Vil du ha programmet eller modellen eller begge deler?

3D modelleringer er ikke kjent for å være programmereres sterkeste side  ;)

For all del, ikke sett vekk modeleringsarbeidet til programmerere! :)

I mine ører høres dette mer ut som en jobb for noen som driver illustrasjon eller CAD enn 3D programmering. Hvis VT tour skal anvendes tror jeg Flash bør anvendes (gjerne med enkle ovenfra-ned 3D illustrasjoner av bygning/rom sammen med info.) Det er svært få som vil ta seg bryet å installerer 3D plugins for nettleseren sin for å vise interaktiv 3D-grafikk.

Lenke til kommentar
I mine ører høres dette mer ut som en jobb for noen som driver illustrasjon eller CAD enn 3D programmering. Hvis VT tour skal anvendes tror jeg Flash bør anvendes (gjerne med enkle ovenfra-ned 3D illustrasjoner av bygning/rom sammen med info.) Det er svært få som vil ta seg bryet å installerer 3D plugins for nettleseren sin for å vise interaktiv 3D-grafikk.

8471722[/snapback]

Jeg ville bare si at jeg støtter punktene dine.

Lenke til kommentar

Jeg er helt fullstendig kategorisk grønn her.

Nevnte jeg at jeg ikke har peiling?

Jeg (vi) har et ønske om hva vi ønsker å vise, men ikke hvordan vi skal gjøre det.

Vi ønsker modellen som et sluttprodukt, men dersom det er realistiks å anta at vi kan få et program som gjør at tilogmed en idiot som meg kan bruke det for oppdatering ville det være det idelle.

...jeg har ikke klart å finne noen 3Dstudiomax eller autocad karer her på huset.

Både Flash, 3D studio eller AUTOCad er jo mulige løsninger ja. Men igjen, vi har i dag ikke den kompetansen i crewet.

MEN det jeg har forstått er at det er høyt nivå på C++ kompetansen her...derfor lurte jeg på om dette kunne løses her. Vil helst løse det internt på diskusjon.no naturligvis ;)

-Er det realitstisk å håpe på en forløpende oppdatering mot internett? Ikke påkrevd.

-Vi har arkitekt tegninger av området. Kom gjerne med krav/ønsker til tegniner.

-Programmet må kunne benyttes i XP (flesteparten av lesermaskinene)...helst også linux slik at jeg komme meg helskinnet forbi driftsavdelingen ;) Alt annet er luksus.

-Min. krav til maskinvare er sunn fornuft...

-Teksturer? Skjønner ikke helt spørsmålet. Modellen må fremstilles grafisk. C64 grafikk er vel mer realistisk enn Crysis.

Edit: Vi kommer muligens til å benytte Second Life til å bygge opp hangaren (vi har kjøpt en øy her). Dersom vi kan gjøre det enklere/raskere/bedre enn dette vil vi gjerne det.

Endret av CWH
Lenke til kommentar

vel jeg har litt! erfaring med 3d studio og jeg kan sikkert kaste inn noe tid, men pga min lille erfaring kan jeg bare modellere enkle ting, sammtidig får jeg mer begrenset tid ettersom skolen nærmer seg slutten.

Så kort sakt så kan jeg delta med litt tid som del av en større gruppe.

Finnes det en tidsfrist?

Lenke til kommentar

Tidsfrist i morgen? :)

Så fort som mulig egentlig, men senest i løpet av august dersom vi skal få utnyttet dette ordentlig.

Har du noe du har gjort som du kan vise eksempler på?

Dersom jeg ikke husker helt feil har vi en ACer Ferrari skjerm vi muligens kunne bruke til premiering dersom vi blir enige. Er det en mulighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...