Knut Marius Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Har to problemer i en oppgave jeg jobber med, og det hadde vært fint med noe hjelp: 1) Jeg skal lese og endre klassenavnet i en eksisterende class-fil i runtime. Jeg lager et byte-array (i hex) som inneholder det gamle klassenavnet. Det gamle klassenavnet skal så byttes ut med det nye klassenavnet (i hex). Beste måten å fikse dette på? Prøvde å omgjøre byte-arrayet til en String, og bruke replaceAll(gammeltnavn, nyttnavn), men det ser ut til at Stringen ikke ble lik som byte-arrayet... Derfor trenger jeg en annen måte å gjøre det på. 2) Finnes det en GOD måte for å opprette objekter av en klasse som man ikke vet navnet på før runtime (og som faktisk ikke eksisterer før runtime!) ? Slik jeg prøver å løse det nå har jeg tenkt til å editere en classfil (som nevnt i punkt 1), for så å bruke JAVA sine reflection-metoder for å få opprettet et objekt. Har ikke fått til dette enda, så hvis noen vet om en bedre måte å gjøre det på så er jeg glad for tips! på forhånd takk! Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 1. Jeg skjønner ikke hva du mener, men hvis du skal søke og erstatte noe, så kan du bruke RegEx. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Har to problemer i en oppgave jeg jobber med, og det hadde vært fint med noe hjelp: 1) Jeg skal lese og endre klassenavnet i en eksisterende class-fil i runtime. Jeg lager et byte-array (i hex) som inneholder det gamle klassenavnet. Det gamle klassenavnet skal så byttes ut med det nye klassenavnet (i hex). Beste måten å fikse dette på? Prøvde å omgjøre byte-arrayet til en String, og bruke replaceAll(gammeltnavn, nyttnavn), men det ser ut til at Stringen ikke ble lik som byte-arrayet... Derfor trenger jeg en annen måte å gjøre det på. 2) Finnes det en GOD måte for å opprette objekter av en klasse som man ikke vet navnet på før runtime (og som faktisk ikke eksisterer før runtime!) ? Slik jeg prøver å løse det nå har jeg tenkt til å editere en classfil (som nevnt i punkt 1), for så å bruke JAVA sine reflection-metoder for å få opprettet et objekt. Har ikke fått til dette enda, så hvis noen vet om en bedre måte å gjøre det på så er jeg glad for tips! på forhånd takk! 8466843[/snapback] 1) Hvorfor trenger du aa endre en class-fil?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå