Bamse_ Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Driver nå med opptaksprøve til fotofagskolen i trondheim, hvor jeg har fått oppgaven "tro". Bestemte meg da for å lage en bildeserie med tema "Ett spørsmål om tro". Kunne trengt litt kritikk på de to første bildene i serien Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 De er begge helt greie, men ingen av dem gir meg en WOW-følelse (ikke world of warcraft ) Litt platte, IMHO. Positivt: Likte lyssettingen på det øverste bildet Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Syns du har tolket oppgaven veldig direkte og "lite kreativt" (smak og behag, dog), og resultatet er ikke helt "WoW" som Osse-Mon sier. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Tja, dropp "?" og "!" iallefall. Jeg likte nr 1 veldig godt. Bildet, utsnitt og farger/lys var meget delikat. Om svaret på oppgaven er godt nok kan jeg ikke bedømme, men bildet holder mål etter min mening. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Som regel er det best å unngå at poenget i et bilde uttrykkes vha tekst. Hva er poenget med et fotografi dersom du like gjerne kunne brukt et annet medium til å uttrykke det samme? Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Det jeg syns betegner disse bildene er at de er typiske illustrasjonsfoto. Du bør kanskje også vurdere om du vil legge ut bilder som du skal bruke til opptaksprøver på forum som dette, da det ikke er usansynlig at de som senere skal vurdere bildene dine allerede har vært her inne og sett på de og lurer på hvorfor i all verden du benytter et forum for å få kritikk og forbedre bilder som i utgangspunktet skal være dine verk. Hadde jeg sittet i opptaksrådet hadde jeg sett på dette som lite selvstendig. Kanskje det er bedre å få noen du kjenner som kan noe om foto til å vurdere bildene dine i all fortrolighet i stedet for? En annen ting er at det sikkert er mange andre som også skal gjøre samme opptaksprøven som kan stjele av dine ideer og forbedre disse. Det er tross alt en konkurransesituasjon der du konkurrere om en plass med mange andre, og da gjelder det å beskytte sine ideer på best mulig måte. Lykke til med opptaket. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Takk for kommentarene :] Godt å høre at det ikke er perfekt ^_^ Får se om jeg får tid til å jobbe vidre med det eller ikke.. Og Cirrus, jeg er på en måte enig, men siden det ikke er mer enn en uke igjen til ting skal sendes er det vel mere for framvisning enn forbedring i guess.. Og vil egenltig ikke tro en opptakskommite ville brydd seg no særlig med hva jeg gjør med bildene mine.. Blir spennende å se though. Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Når man skal inn på en skole, skal man inn for å lære. Om man da bruker medium som dette, for å få kritikk på bilder (aka. for å lære) tviler jeg på at det gjør noe særlig. Lykke til, i hvertfall Jeg har sett deg på dA og vet du er dyktig! Endret 25. april 2007 av Matsi Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Fine bilder, men syntes det nederste ble litt for rotete... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå