Betabob Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 For noen uker siden kjøpte jeg meg bredbåndsrouteren DLink 614+ og har frem til jeg nå trodd at det var et bra kjøp (tester og sånt sier iallefall det). Det er derfor med stor forundring jeg leser på dette forumet at brukere har store problemer med routeren? Jeg har selv ikke fått testet routeren mot bredbånd (bestiller 1mb hos Catch i dag - tar dessverre minst 3 uker før jeg får det), og kan derfor ikke si at jeg har noe å utsette på oppkoblingen mot bredbånd. Det er allikevel med bekymring at jeg ser at mange skriver at det er så mye tull med routeren. Det eneste jeg foreløpig har vært misfornøyd med er rekkevidden. Jeg har vært i den tro at WLAN skulle rekke 100 meter inne, men det er nok ikke tilfelle slik jeg har testet det. Var borte hos naboen som bor 60-70 meter lengre bort og dit rakk ikke WLAN. Det er 2 hus mellom meg og naboen, og jeg regner med at dette har noe å si. Det står forøvrig at routeren skal rekke inntill 100 meter inne og 400 meter ute, hvor nøyaktig er det? Jeg vet at vi har prøvd naboens trådløse telefon bortover til oss, og den har akkurat rukket. Noen som har hatt erfaringer med slik, og hva kan jeg evt gjøre for å øke rekkevidden uten å legge masse kabler til diverse antenner på taket. BB Lenke til kommentar
bertie Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 det er nok mye forlangt at det skal rekke 100 meter. Hvertfall slik som den er. Har ikke noe særlig kunnskap om antenner og slikt, men med rett utstyr skal det ikke være noe problem å få til 400 meter.(tror jeg :-) bertie Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har akkurat den samme routeren og den funker FETT! Prøv og vri litt på antenna eller gjør slik at den peker mot huset som skal mota "WLAN". Hvis du skriver inn 192.168.0.1 i internett feltet kommer du inn på routeren og derfra kan du justere styrken og hastigheten på det trådløse nettverket. (Hvis du ikke har gjort det før er brukernavnet: admin, og der du skal skriver passordet skriver du ingenting) Lenke til kommentar
Konge Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Rekkevidden er "relativ" om man kan kalle den det . For at du skal oppnå stabilt nett på en slik strekning villet jeg nok gått for en utendørs antenne hos begge husstander . F.eks en ANT-0800 i din ende og tilsvarende i andre enden , eventuelt en ANT24-0600 retningsbestemt innendørs i andre enden (som man kan plasseres i vinduskarm) . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå