Gå til innhold

DivX rippe program

verwooks

Anbefalte innlegg

Skal rippe en dvd jeg har .. er ute etter max kvalitet ..

Så må vel bli SVCD vel ?

Var på doom9.org å kikket litt .. men lurer på om det er mye forskjell på divx5 og svcd oplegget ? .. Kan man f.eks. spille av SVCD av på en dvd spiller ? .. Hvilket av formatene tar mest plass ? Kan iallefall ikke ta mere enn to cder ..

Hvor lang tid vil det ta på putern min forresten ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal rippe en dvd jeg har .. er ute etter max kvalitet ..

Så må vel bli SVCD vel ?

Var på doom9.org å kikket litt .. men lurer på om det er mye forskjell på divx5 og svcd oplegget ? .. Kan man f.eks. spille av SVCD av på en dvd spiller ? .. Hvilket av formatene tar mest plass ? Kan iallefall ikke ta mere enn to cder ..

Hvor lang tid vil det ta på putern min forresten ?

Ja, du kan spille av SVCD på en DVD-spiller. Er ikke sikker på størrelsesforskjellene, men hvis du skal brenne en DVD-rip som SVCD, går det på tid, ikke størrelse. :)

Lenke til kommentar

du må nok regner med par timer. SVCD tar lang tid forhold til å lage divx filmer. Men uansett er det digg å se filmer på tv'en med skikkelig surround! Du kan også bruke nero til å lage svcd, men resultatet blir ikke den beste. Men helt greit. Cd'er kommer helt an på filmen. Det varierer helt fra 2-4 cd'er.

Lenke til kommentar
Ja, du kan spille av SVCD på en DVD-spiller

Det er ikke sikkert. Du skal ALLTID skjekke at dvd-spilleren din takler Svcd eller VCD pga ikke alle spillere gjor det.

Anngående rippinga så bruk Guardian denne guiden for å hjelpe deg.

Du kan også bruke Gordian Knot for å rippe fra dvd-Svcd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...