Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger litt hjelp med utgifter på en bil!

Scotty

Anbefalte innlegg

Flere enn meg synes det er utrolig kunstig og beregne verdifallet med i kostnader ved å ha bil??

Helt enig, verdifall har ingenting med utgifter på bilhold å gjøre. Blir som å regne en utgift to ganger, om jeg spiser mat for 100kr og dritter etterpå og ikke får en dritt(:p) igjen så betyr ikke det at jeg har betalt 200kr for maten

Endret av trra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk å ta med avskrivning.

8467999[/snapback]

Hvorfor? Avskrvning er jo ikke en reel utgift. Man betaler jo ikke en eneste krone selv om bilen faller i verdi. De pengene er jo allerede brukt når man kjøpte bilen.

Flere enn meg synes det er utrolig kunstig og beregne verdifallet med i kostnader ved å ha bil??

8494015[/snapback]

Hvis du kjøper en ny bil og selger den etter f.eks. tre år er avskrivning en reell utgift fordi bilen er mindre verdt enn da den var ny.

Lenke til kommentar
Husk å ta med avskrivning.

8467999[/snapback]

Hvorfor? Avskrvning er jo ikke en reel utgift. Man betaler jo ikke en eneste krone selv om bilen faller i verdi. De pengene er jo allerede brukt når man kjøpte bilen.

8494015[/snapback]

Hvis du kjøper en ny bil og selger den etter f.eks. tre år er avskrivning en reell utgift fordi bilen er mindre verdt enn da den var ny.

8494184[/snapback]

Hvis man ser på bilen som en invistering ja. Men det er kun gamle klassikere (som faktisk stiger i verdi) jeg vil kalle det. Skal man f.eks si at det koster x antall kr i året å ha en PC for at prisen på delene ramler fort?

Lenke til kommentar
Hvis man ser på bilen som en invistering ja. Men det er kun gamle klassikere (som faktisk stiger i verdi) jeg vil kalle det. Skal man f.eks si at det koster x antall kr i året å ha en PC for at prisen på delene ramler fort?

8494236[/snapback]

I mange tilfeller er jo en bil en investering (ikke bare klassikere), og da er det viktig å se på hvilket verditap som kommer.

Det samma gjelder jo PC, selv om det vel er normalt å avskrive ting til 0 når det kommer under en viss sum (10-15.000 elns?)

I trådstarters tilfelle er nok ikke avskrivninger viktig siden det gjelder bilhold, men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...