Gå til innhold

Problemer med Dell 9400

birk10

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg håper noen har noen gode råd til en som ikke er happy med sin Dell 9400.

Maskinen er utstyrt med Centrino Duo pros: 1.83 ghz, 1 gb minne, geforce go 7800 skjermkort 256 mb minne, 80 gb 72000 rpm disk.

Jeg sliter voldsomt med "lagging" i spill. Pingen er bra, men FPS`n er alltid lav, gjerne på minus siden. Dette resulterer i at jeg knapt kan spille Americasarmy spillet engang.

Er maskinen for dårlig? Grafikkortet for dårlig?

Jeg kan også legge til at maskinen blir veldig varm, med målinger ligger cpu påca 55 grader.

Håper noen kan hjelpe meg?? Nå føler jeg at de16000,- jeg ga i fjor er bortkastede penger.

På forhånd takk til dere alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at flere har hatt problemer med at Go 7800 kortet blir for varmt og yter dårlig. Var visst noen som fikk byttet mot 7900GS uten å betale ekstra. Ville tatt kontakt med Dell hvis jeg var deg. Ellers er vel ikke 55 grader på CPU særlig ille -- hva er tempen på GPU?

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å rense maskinen for støv? Oppsamling av støv vil ofte redusere kjøleeffekten av viftene og resulterer i at (spesielt) grafikkortet blir for varmt. Kortet har en innebygd sikkerhetsfunksjon som reduserer klokkefrekvensene når temperaturen overstiger en grense hvilket igjen gir dårligere ytelse som resultat.

For å sjekke om dette er problemet kan du laste ned ATI Tool og stressteste kortet mens du sjekker temperaturen.

Om temperaturen blir svært høy under testen og du får feilmeldinger, ville jeg først ha forsøkt å blåse maskinen ren. Kjøp komprimert luft på boks og blås gjennom ventilene. Husk at maskinen skal være avslått og frakoblet batteri/AC. Kjør testen en gang til for å se om ytelsen er blitt bedre.

Edit: Leif

Endret av jon_o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...