Gå til innhold

vill GTX passe i dette kabinettet+flere spørsmål

Anbefalte innlegg

Har lite kunnskap om hvor mye plass som kreves, kan noen komme med en kvalifisert gjettning om 8800 GTX vil få plass her?

05enlargedViewbw.jpg

04enlargedView.jpg

02enlargedView.jpg

http://www.thermaltake.com/product/Chassis...x/vd3000bwa.asp

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320517

hvis noen har bedre forslag til kabinett med god luftgjennomstrømning og som ikke er større enn 35cm(bredde)-52cm(dybde)-53cm(høyde) så er det bare å fyre løs ;)

utseende er det ikke så farlig med.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro det skal få plass, men du kan jo "sjekke" da. du vet hvor stort det er fra enden, der skjermkontaktene på kortet går utenfor. Mener 8800GTX er 8 eller 9.5" langt. Jeg vil også anbefale Antec P180 elelr oppgraderingen Antec P182. Det er skikkelige kabinetter. meget god luftflyt, stille (tre lags vegger med plast-aluminium-plast for å minske støy og vibrasjoner osv.

Lenke til kommentar

det vil bli ganske trangt, men det skal nok gå.

et 8800gtx er noen få mm lengre enn et normalt atx hovedkort er bredt, så da vet du det.

ok så er de fleste kasser i dag ganske trange når du skal ha inn et 8800 gtx kort. mitt forslag er dette: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=STCT01BL&mcat=c127

men det er ca 6cm dypere enn du ville ha (noen spes grunn til dette?) en det er veldig god plass og veldig god kjøling, to ting som er viktige når du har high end systemer.

Lenke til kommentar

men det er ca 6cm dypere enn du ville ha (noen spes grunn til dette?)

8472586[/snapback]

Hadde egentlig tenkt å plassere pcen i ett skap med åpning foran og bak, slik at det blir bedre plass på skrivebordet, mindre støy fra maskinen og litt mer levelig for Madammen.

Kom på en lur måte å ommøblere på nå, så kabinettet kan være så stort det vil :) Den stackeren du linket til så utrolig digg ut, men prisen blir litt overkill for meg(har lyst til å bruke penger på andre deler og kommer neppe til å få bruk for det store byggepotensialet i den uansett :( )

men har den bedre plass til GPU enn kabinettet i første post?

takk..

Lenke til kommentar

Nope, du skal ikke plassere pcen din i noe skap. Det er det mest idiotiske du kan gjøre. Hvor mener du den varme luften som blir produsert skal havne. Det spiller liten rolle om skapet er åpent foran og bak. Det blir for innestengt. Madammen får synes hva hun vil, dette er oppe og vedtatt.

Edit: Opps. Nå leste jeg resten av posten der du sa at du hadde slått dette fra deg :blush:

Endret av ptta
Lenke til kommentar

1200kr virker kanskje som mye penger å betale for et kabinett, men jeg betalte 1800 for min stacker (830 utgaven) og jeg angrer ikke et sekund. stacker gir deg mye mer for penga enn andre kasser, både i kvalitet, plass og kjølemuligheter (dette gjelder også den gamle som jeg linka til lengre opp)

du vil ikke angre et sekund dersom du velger stacker (husk at du får den i to fargeutgaver ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...