KristianF Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Siden mandag har jeg hatt veldig løs mage, og det gjør utrolig vondt i magen hver gang jeg må stikke på dass (som blir veldig mange ganger dagen). Det er bare små mengder blankt vann/slim / magesyre som kommer ut, noe som gjør at det svir noe helt jævlig i fiseringen. Finnes det noe for å stoppe dette tullet? Er utrolig plagsomt.. For noen uker siden gikk jeg på kraftig antibiotika (5 kapsler dagen), og når jeg ikke fikk i meg mye mat og drikke samtidlig som pillene, så fikk jeg like løs mage (og veldig kraftig brenning i bryst og hals). Kan dette være noen seine bivirkninger av antibiotikaen? Kan jeg ha fått noen form for magesår som begynner å irritere nå? Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Siden mandag har jeg hatt veldig løs mage, og det gjør utrolig vondt i magen hver gang jeg må stikke på dass (som blir veldig mange ganger dagen).Det er bare små mengder blankt vann/slim / magesyre som kommer ut, noe som gjør at det svir noe helt jævlig i fiseringen. Finnes det noe for å stoppe dette tullet? Er utrolig plagsomt.. For noen uker siden gikk jeg på kraftig antibiotika (5 kapsler dagen), og når jeg ikke fikk i meg mye mat og drikke samtidlig som pillene, så fikk jeg like løs mage (og veldig kraftig brenning i bryst og hals). Kan dette være noen seine bivirkninger av antibiotikaen? Kan jeg ha fått noen form for magesår som begynner å irritere nå? 8465528[/snapback] Det er ikke godt og si her, men jeg vil anbefale deg og ta en tur til legen uansett hvor barsk du er. Slike ting tuller man ikke med. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Det er sikkert bivirkninger av medisinen. Hvis du har vedlegget, les det. Pleier å stå at bivirkninger av antibiotika KAN være kvalme, diare, hodepine etc. Men bare i skjeldne tilfeller. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Siden mandag har jeg hatt veldig løs mage, og det gjør utrolig vondt i magen hver gang jeg må stikke på dass (som blir veldig mange ganger dagen).Det er bare små mengder blankt vann/slim / magesyre som kommer ut, noe som gjør at det svir noe helt jævlig i fiseringen. Finnes det noe for å stoppe dette tullet? Er utrolig plagsomt.. Hei. Har du hatt noe feber eller trøtthet før løsmage begynte? Det spørs om du har fått en "liten" matforgiftning.. vaio Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Jeg var veldig forkjølt ei lita uke for 1-2 uker siden. Jeg hadde også noen ganger (3-5 ganger i uka) der jeg bæsja magesyre mellom den tiden jeg slutta med antibiotikaen og nå. Pakkene som antibioktikaene var oppi tror jeg havna i søpla for lenge siden. Men jeg vet det stod veldig mange bivirkninger jeg kunne få. Alt ifra småting til hjertestopp og døden. Men jeg får bare håpe at det slutter snart. Hvor lenge pleier det å være? Hva er best at jeg spiser / drikker? Vann og brød? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg går på penicillin nå, men kasta vedlegget for 20 minutter siden og bar ut søpla Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Et råd jeg kan anbefale for løs mage er å drikke mye vann og spise tørr mat, som knekkebrød. Det hjelper godt på. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Farmor drikker Cola mot løs mage, men iflg leger er det bare en myte som ikke stemmer. Det er ingen bindemiddel i brus. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Du driter garantert ikke magesyre, det ville du ha merka. Cola anbefales ved diare fordi den er lett å drikke og inneholder mye sukker og vann, så du ikke stryker med. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Føles da som jeg driter noe kraftige greier. Det brenner og svir noe helt sykt der bak når det kommer ut. Kjenner hvordan det etser i rævhullet og jeg blir helt klumpete / hoven der bak. Cola høres bra ut. Mamma har sagt at jeg ikke må drikke noe med sukker i.. så hu tar feil der? Jeg fikk forresten tak i noen tabletter i dag som heter "Imodium". Hjelper en del Har også bare holdt meg til tørt brød, vann og litt ris på torsdag. Jeg håper det slutter snart. Jeg savner å spise mye deilig mat Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Føles da som jeg driter noe kraftige greier.Det brenner og svir noe helt sykt der bak når det kommer ut. Kjenner hvordan det etser i rævhullet og jeg blir helt klumpete / hoven der bak. Cola høres bra ut. Mamma har sagt at jeg ikke må drikke noe med sukker i.. så hu tar feil der? Jeg fikk forresten tak i noen tabletter i dag som heter "Imodium". Hjelper en del Har også bare holdt meg til tørt brød, vann og litt ris på torsdag. Jeg håper det slutter snart. Jeg savner å spise mye deilig mat 8482103[/snapback] Jeg er fikk ikke helt med meg; Ta du antibiotika forsatt? eller har du sluttet? Hvordan? Imodium virker på den måten at du holder diaret i tarmen, istedet for å "får den ut". Den er kontraindikert for eventuelt matforgiftning... som e.coli. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Antibiotikaen slutta jeg med for ca. 4 uker siden. Edit: Brukte antibiotika etter en liten operasjon. Fjerning av 1 føflekk på arm, og 1 på rygg. Endret 27. april 2007 av Stealth- Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Hei. Etter hva du har beskrevet: Diare, uten feber, ingen trøtthet, ingen andre spesiele symptomer. Det "leses" ut som du har fått noe som kalles for: "Irritable bowel syndrom" Godt norsk er det irritert tarmproblem. Dette er svært vanlig hos de fleste, og kan kommer pga; Stress, osv.. En annen ting er: drikker du melk? Eller mat som innholder laktose? Det kan også være et problem. Laktose intolerans kan komme rundt alderen 15 og utover, uten noe som helst symptomer. "Før det blir sikkelig ille" Hvis du gjør det: STOP all melkeprodukt. la oss si 2dager.. Ser om det blir bedre. Tilsist vil jeg nevne: RIS er bra for slike problemer. Ris hjelpe mot irritert tarm.. vaio Edit: enkelte leifer.. Endret 27. april 2007 av Vaio Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg kjøpte meg en pakke med sånne vanilje-is i helga. Er vel melk i den, kan det stemme? Jeg lurte meg å spiste en ny is i kveld, og det kjente jeg i magen etter en stund. Skal holde meg borte fra alt av melkeprodukter en stund nå og se hvordan det går. Hvilke typer mat inneholder laktose? Edit: Har lest litt om Irritabel tarm syndrom (IBS), og det kan stemme godt at det er det jeg har. Kjenner meg igjen på mange punkter. Endret 27. april 2007 av Stealth- Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Hei. Godt Norsk kosthold inneholder som regel laktose. I supper, saus, ost, IS, og annet produkt "laget av melk." Jeg minner på at forumet gi ikke diagonoser, men heller som en pekerfinger på hva som har gått galt. Hvis problemene forsetter, er det alltid anbefalt å konsulere med legen. Lykketil! Vaio edit leifer igjen... Endret 27. april 2007 av Vaio Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Takker for alt hjelp fra alle som har svart her, spesielt du Vaio som har gitt mange gode tips. Virker som jeg er nokså god i dag. Kjenner minimalt med tegn til ubehag i magen, og har ikke hatt noen trengsel for å gå på do Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå