Smork Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hei. Jeg trener da fotball 5 ganger i uken, men har ett seriøst stort problem. Jeg vet at jeg er en lat fyr på fotball banen. Jeg er teknisk god og alt det der sier trenerne mine, men de sier også at jeg mangler vilje til å jobbe for laget mitt. Det vet jeg også veldig godt selv, og jeg tenker veldig ofte på at jeg skal gjøre noe med det, men problemet mitt er at jeg ikke har viljen til det når jeg er utpå fotballbanen! Til og med da tenker jeg at jeg skal jobbe hardt, men jeg klarer det bare ikke! Kondisjon mangler jeg ikke har jeg funnet ut, for når vi løper og har intervall trening osv, så er jeg blandt top 3 hver ENESTE gang. Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke klarer å løpe på fotballbanen?! Jeg spiller spiss, og laget mitt sier de er veldig avheningig av meg, ettersom jeg scorer hver enste kamp, gjerne flere mål. Jeg får ofte ballen, og jeg dribler meg lett forbi motstanderne (ettersom vi egentlig er ett 1. Divisjons lag som spiller i 2. Divisjon for øyeblikket). Noen som har samme problemet? Noen som har noen ide hva jeg kan øve, prøve, trene på? Jeg er veldig villig til å prøve alle deres forslag! Jeg har veldig lyst til å bli en god fotballspiller! Endret 24. april 2007 av Smork Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Det sitter i hodet, ting som merkes som innsats for laget: Hvor mye du løper, selvom du er spiss kan du løpe mye og gjøre deg spillbar. Man kan gjerne møte dypt i banen / midtbanen. Gjenvinning av ball, så fort du eller en lagkamerat skulle miste ballen, f. eks når dere er i angrep forsøk gjenerobre ballen umiddelbart, dette vil trenere se fort om de er oppmerksomme. Spill hardt - Dette vil ikke si at du spiller stygt, men gi bånngass i alle dueller endten er det er på hodet eller langsbakken. Endret 24. april 2007 av brutti Lenke til kommentar
Smork Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Det sitter i hodet, ting som merkes som innsats for laget: Hvor mye du løper, selvom du er spiss kan du løpe mye og gjøre deg spillbar. Man kan gjerne møte dypt i banen / midtbanen. Gjenvinning av ball, så fort du eller en lagkamerat skulle miste ballen, f. eks når dere er i angrep forsøk gjenerobre ballen umiddelbart, dette vil trenere se fort om de er oppmerksomme. Spill hardt - Dette vil ikke si at du spiller stygt, men gi bånngass i alle dueller endten er det er på hodet eller langsbakken. 8465566[/snapback] Så det du sier er at jeg må trene opp viljen min ved å presse meg selv til å gjøre ting? Jeg må presse meg selv til f.eks. å gjøre meg spillbar? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Det sitter i hodet, ting som merkes som innsats for laget: Hvor mye du løper, selvom du er spiss kan du løpe mye og gjøre deg spillbar. Man kan gjerne møte dypt i banen / midtbanen. Gjenvinning av ball, så fort du eller en lagkamerat skulle miste ballen, f. eks når dere er i angrep forsøk gjenerobre ballen umiddelbart, dette vil trenere se fort om de er oppmerksomme. Spill hardt - Dette vil ikke si at du spiller stygt, men gi bånngass i alle dueller endten er det er på hodet eller langsbakken. 8465566[/snapback] Så det du sier er at jeg må trene opp viljen min ved å presse meg selv til å gjøre ting? Jeg må presse meg selv til f.eks. å gjøre meg spillbar? 8473167[/snapback] Om fysikken er i orden sitter det mellom øra, trenger ikke være spesialist for fatte akkurat dette vell. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Høres ut som du er redd for å ta initiativ på banen!?! Kanskje er det noen fotballspillere der som er spesielt gode, som du kanskje føler at du ikke kan ta plassen for? Drit i han, og så peiser du på som om du var den eneste spilleren på hele banen. Når du løper rundt på banen, kan det føles ut som du jobber mye, men hvis du hadde sett deg selv fra sidelinjen, så ville du sett at du egentlig bare daffer rundt på banen. Du må virkelig sprenge deg selv, frem og tilbake, alltid være på rett plass til rett tid, først DA ser du ut som en normal spiller fra sidelinjen. Nå er ikke jeg noen fotballekspert, er mange år siden jeg spilte selv, og har siden da aldri interessert meg, men uansett, lykke til med spillingen din. Lenke til kommentar
Smork Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Høres ut som du er redd for å ta initiativ på banen!?! Kanskje er det noen fotballspillere der som er spesielt gode, som du kanskje føler at du ikke kan ta plassen for? Drit i han, og så peiser du på som om du var den eneste spilleren på hele banen. Når du løper rundt på banen, kan det føles ut som du jobber mye, men hvis du hadde sett deg selv fra sidelinjen, så ville du sett at du egentlig bare daffer rundt på banen. Du må virkelig sprenge deg selv, frem og tilbake, alltid være på rett plass til rett tid, først DA ser du ut som en normal spiller fra sidelinjen. Nå er ikke jeg noen fotballekspert, er mange år siden jeg spilte selv, og har siden da aldri interessert meg, men uansett, lykke til med spillingen din. 8473981[/snapback] Jeg er faktisk den som mange ser opp til, fordi jeg kan det med finting og har god teknikk, gode skudd og hurtighet. Scorer mest på laget, så er nok ikke at jeg er "redd" som du sier. Jeg klarer bare ikke presse meg selv til å jobbe, selvom jeg har kondisen til det. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Du kan forsøke å løpe etter ballen. Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Vet hva du snakker om Dette er et fenomen som i psykologien kalles "social loafing". Fenomenet finner sted når dine personlige prestasjoner ikke kan måles nøyaktig. Feks når 2 lag skal trekke taukamp (eller hva det nå heter), så bruker hele laget totalt mindre krefter når de vet at det er ytelsen på hele laget som blir målt, og ikke hvor mye hver enkelt bidrar. Blir innsatsen til hver enkelt på laget spesifikt målt, så vil det totale bidraget fra laget øke. Dette slår spesielt dårlig ut hvis et lag er åpenbart dårligere enn det andre, og laget ditt er klar over dette. Feks hvis laget ditt skulle spille fotballkamp mot småjenter 15, så ville du nok ikke ha gått like hardt inn i taklingene, skutt like hardt, jobbet like hardt som om hvis dere hadde spilt mot RBK. Mot småjenter 15 holder det at alle på laget gjør "nok" for å vinne, noe alle på laget ditt er klar over. Jeg går altså ut i fra at dere vinner de fleste kampene dere spiller, og at det spesielt er i disse kampene du springer minst, mens du jobber hardere når dere spiller mot et lag som er bedre enn dere. Et godt eksempel på dette er Når chelsea med sine superstjerner møter ett av de aller dårligste lagene i england gjennom FA-cuppen. Chelsea vet at de er favoritter og gidder ikke yte mer enn "nok" for å dra i land en komfortabel seier, eks la oss si at de vinner 4 - 0 over Luton. Hadde de møtt et topplag hadde de imidlertid gitt mye mer. Dette kan også skje innad i laget. Du orker ikke løpe mer enn "nok" siden du vet at de andre spillerne er mer enn gode nok til å gjøre jobben sin bak der. Resultatet er at dere vinner kampen og mens både du og treneren din er enige om at du jobbet for lite. Vet ikke hva løsningen på problemet kan være i ditt tilfelle? Kanskje kjøpe deg en skritteller eller noe slik at du kan presse deg selv til å jobbe hardere, selv når du strengt tatt ikke må Poenget er at så lenge dine prestasjoner ikke blir målt individuelt, så vil du ikke endre atferd. Håper dette var til hjelp? Lenke til kommentar
Smork Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Vet hva du snakker om Dette er et fenomen som i psykologien kalles "social loafing". Fenomenet finner sted når dine personlige prestasjoner ikke kan måles nøyaktig. Feks når 2 lag skal trekke taukamp (eller hva det nå heter), så bruker hele laget totalt mindre krefter når de vet at det er ytelsen på hele laget som blir målt, og ikke hvor mye hver enkelt bidrar. Blir innsatsen til hver enkelt på laget spesifikt målt, så vil det totale bidraget fra laget øke. Dette slår spesielt dårlig ut hvis et lag er åpenbart dårligere enn det andre, og laget ditt er klar over dette. Feks hvis laget ditt skulle spille fotballkamp mot småjenter 15, så ville du nok ikke ha gått like hardt inn i taklingene, skutt like hardt, jobbet like hardt som om hvis dere hadde spilt mot RBK. Mot småjenter 15 holder det at alle på laget gjør "nok" for å vinne, noe alle på laget ditt er klar over. Jeg går altså ut i fra at dere vinner de fleste kampene dere spiller, og at det spesielt er i disse kampene du springer minst, mens du jobber hardere når dere spiller mot et lag som er bedre enn dere. Et godt eksempel på dette er Når chelsea med sine superstjerner møter ett av de aller dårligste lagene i england gjennom FA-cuppen. Chelsea vet at de er favoritter og gidder ikke yte mer enn "nok" for å dra i land en komfortabel seier, eks la oss si at de vinner 4 - 0 over Luton. Hadde de møtt et topplag hadde de imidlertid gitt mye mer. Dette kan også skje innad i laget. Du orker ikke løpe mer enn "nok" siden du vet at de andre spillerne er mer enn gode nok til å gjøre jobben sin bak der. Resultatet er at dere vinner kampen og mens både du og treneren din er enige om at du jobbet for lite. Vet ikke hva løsningen på problemet kan være i ditt tilfelle? Kanskje kjøpe deg en skritteller eller noe slik at du kan presse deg selv til å jobbe hardere, selv når du strengt tatt ikke må Poenget er at så lenge dine prestasjoner ikke blir målt individuelt, så vil du ikke endre atferd. Håper dette var til hjelp? 8491220[/snapback] Det hjalp nok til at jeg skulle forstå HVORFOR jeg ikke gidder å jobbe TAKK! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Du kan eventuelt gira deg opp før kamp, dvs være sur på noe slik at du løper hele tiden Lenke til kommentar
Smork Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Du kan eventuelt gira deg opp før kamp, dvs være sur på noe slik at du løper hele tiden 8537615[/snapback] Ja Akkuratt nå for tida synker ferdighetene mine og arbeidslysten, men jeg er så utrolig gla i å spille fotball at jeg MÅ pushe meg opp for å trene kondisen, viljen, ferdighetene, arbeidsinnsatsen min(e) osv, for det trenger jeg mest av alt nå! Endret 16. mai 2007 av Smork Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Ja, det ligger i hodet. Ett lite tips: -Gå inn på youtube og se videoer av Essien og Gerrard. Jeg får mye inspirasjon til å jobbe når jeg ser på dem Lenke til kommentar
drugis Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 sett på aggresiv musikk før du skal gjøre noe, få den på hjernen. foreksempel (nå vet ikke jeg om du liker sånn musikk men ) necro - push it to the limit. blir allti utrolig gira av den sangen. ett annet alternativ kan være fat joe - make it rain. Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hadde samme problemet før, men så begynte jeg å hele tiden fokusere på at jeg SKULLE hente ballen hvis den kom og løpe det jeg orket, isteden for å bare falle tilbake til gamle vaner og slacke. Jada, jeg spilte ganske dårlig da fordi jeg tenkte mer på å løpe enn på fotball men etter hvert ble jeg vant til det og det ble en vane som tok over for den gamle "ikke løpe med mindre det er absolutt nøvendig" vanen" Lenke til kommentar
Smork Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Vell, jeg har begynt å jobbe godt igjen nå. Faktisk bedre enn før, for det hjalp med tipsene deres Fått spille noen kamper med junior laget å alt, til tross for at jeg er 15 år! Det er jeg veldig takknemlig for! Takk alle sammen! <3 Endret 5. juni 2007 av Smork Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg liker å høre på musikk som champions league sangen, i will survive, glory glory og m.m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå