hansent Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Denne feilmeldinga har jeg ikke vært innom før... Oppstår ved oppstart av nytt Abit hovedkort, har ikke mulighet til å entre BIOS eller noe. Får spørsmål om å sette inn systemdisk i diskettstasjon... Noen som vet hva dette dreier seg om? Lenke til kommentar
rks Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Prøv å resette BIOS, dette gjøres ofte vha en jumper på HK. Deretter må gå inn i BIOS og Load default settings Rks Lenke til kommentar
hansent Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Hmmm, er det å resete CMOS du mener? Har gjort det uten særlig hell Andre forslag? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Denne feilmeldinga har jeg ikke vært innom før... Oppstår ved oppstart av nytt Abit hovedkort, har ikke mulighet til å entre BIOS eller noe. Får spørsmål om å sette inn systemdisk i diskettstasjon... Noen som vet hva dette dreier seg om? Lurte bare på noe eg? Har du vifter som er regulerbare. Tenker på kabinett vifter. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg er _ganske_ sikker på at det er feil med enten BIOS eller hovedkort. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Jeg får denne feilmeldingen hver gang jeg installerer ny bios .. men det funker fordi om .. haha .. Lenke til kommentar
gaaal Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Jeg fikk også denne feilen, da jeg oppdaterte biosen, men fant ut at det ikke var noe feil.. det eneste du må gjøre er å gå inn i biosen og save den en gang.. da fungere får du ikke den feilen igjen.. Lenke til kommentar
hansent Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Trøblet er at jeg ikke kommer inn i BIOS. Dere vet bildet der en skal trykke DEL for å entre BIOS kommer ikke fram. Det som kommer fram er: "BIOS ROM CHECKSUM ERROR" "Insert system disk and press enter" Ser ut som en opererer i DOS når dette vises.... Jeg har prøvd å resette CMOS med jumper, tatt ut batteri, skiftet batteri, prøvd annen prosessor..... og mye annet!!? Hvilken system disk er det det spørres etter da? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Trøblet er at jeg ikke kommer inn i BIOS. Dere vet bildet der en skal trykke DEL for å entre BIOS kommer ikke fram. Det som kommer fram er:"BIOS ROM CHECKSUM ERROR" "Insert system disk and press enter" Ser ut som en opererer i DOS når dette vises.... Jeg har prøvd å resette CMOS med jumper, tatt ut batteri, skiftet batteri, prøvd annen prosessor..... og mye annet!!? Hvilken system disk er det det spørres etter da? Har du prøvd med en bios oppdatering, Virker for meg som om det er noe galt med bios'en din? Insert system disk and press enter = Dos diskette med oppstart filer eller en harddisk med oppstart filer. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 "BIOS ROM CHECKSUM ERROR" "Insert system disk and press enter" Ser ut som en opererer i DOS når dette vises.... Insert system disk and press enter er en klassisk melding på at han trenger noe og Boote fra (Feks en diskett eller hardisk) Kan også komme NTDR mangler. (Tror det er NTDR ,men kan være litt anderledes) Bios Checksum Error skjer jo når man sletter Ep-rom`en og den er klar for forandringer. Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 har du oppdatert bios i det hele tatt før dette skjedde? klarer du å flashe biosen? prøv det vis du får det til. Lenke til kommentar
hansent Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Har prøvd med oppstartsdiskett, noe den ikke ville ha... Når en flasher BIOS spør må en jo kunne skrive kommandoen i DOS!!? I dette tilfellet er jo ikke det mulig... Nei, jeg sender skiten tilbake..... Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 reset biosn. du har ikke gjort det rett hvis du har prøvd. feilmeldingen skal forsvinne da, fordi den skyldes uriktige endringer i bios. en annen mulig feil kan være gammel bios-versjon, da må du flashe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå