mariust Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg vurderer sterkt å handle et av de nevnte kamerene. jeg er på nivå 0+, så jeg tenker et av disse er bra å start med. Når det gjelder dette med objektiver til disse, er det vel slik at det må være innebygd i objektivet, siden det ike er i huset. Er det noen av dere der ute som kan si noe om valgmuligheter/pris dette har å bety, feks sammenlignet med canon 400 eller nikon d70? har lest her om et populært billig teleobjektiv, var det tamron 55-300 for en høvding? Passer det på det nevnte kameraet/ene? Er D40x verdt de ekstra pengene? Annen ting: Noen som kan si litt om bærevæsker til disse? Originalt/3.part/størrelse? Har intrykk av at blits/objektiver er dyrere til canon enn til nikon, eller er det bare meg som ikke har studert prisene godt nok? Marius Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Når det gjelder veske er Lowepro et godt valg, selv har jeg kun d70s med kit-objektivet og bruker en lowepro snutebag til det. Lenke til kommentar
TStensland Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Heisann! Jeg har akkurat kjøpt et Nikon D40 og lurte på hvilken/hvor stor veske\bag jeg trenger til dette. Utstyret jeg skal ha plass til er: Nikon D40 m. kit objektiv Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 Minnekort Nikon SB-400 Blits (+ kanskje ekstra batteri etterhvert) Lenke til kommentar
@Halvor@ Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Til trådstarter, litt rar formulering av objektiver der. "Objektivet må jo være innebygget i objektivet siden det ikke sitter no o kameraet"... Alle speilreflekskameraene som er nevnt i denne tråden kan skifte objektiv veldig enkelt, så å si alle digitale slr du kjøper i dag kan skifte objektiver. Når det gjelder priser så er det hundrevis av alternativer, sjekk ut fotovideo.no eller mpx.no for å få en oversikt. 0-3000kr er et rimelig objektiv, 3000-10,000 er en normal prisklasse og 10,000+ da begynner ting å bli dyrt. Selvfølgelig objektivt sett, men sånn cirka med tanke på kvalitet osv.. Nikon/canon=samkssak hvis du ikke har noen spesielle ting du er ute etter, sjekk det ut i butikk og finn et som du liker å holde i. Lykke til Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Jeg oppfatter det iallefall slik som at trådstarter har fått med seg at det ikke er innebygget fokusmotor i D40/x og at han behøver objektiver med innebygget autofokusdrift. Om du er på 0+ stadiet ser jeg på 18-55mm AF-S DX II + 55-200mm AF-S DX VR som en knall startpakke- og du kan sikkert få den veldig billig sammen med SB400 blitsen nå (ca 7500,- for alt sammen). Og nei, jeg ser ikke at D40x skal være verd det ekstra over D40 for din del. Endret 27. mai 2007 av Svein Gunnar Kjøde Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Mitt tips: Kjøp D40 kit med 18-55. Hos enkelte fotoforhandlere får du nå også Nikon 55-200 AF-S DX og Nikon bag med for 1500 kroner ekstra. Og ut juni (tror jeg) så får du også med en SB400 blits i Nikon sin Flashback-kampanje. Tamron sine objektiver vil ikke fungere med autofokus på D40/D40x, ettersom de ikke har fokusmotor i objektivene. Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg har en slik lowepro bag selv. Er disse vanntette? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg har en slik lowepro bag selv. Er disse vanntette? 8725558[/snapback] De er laget av vanntett materiale. Glidlåser og andre åpninger er ikke vanntette. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Min Lowepro i AW-serien (all weather) er definitivt ikke "vanntett" - det blir skikkelig fuktig (ikke vått) på innsiden når man er ute en stund i regn - imidlertid har baggen en innebygd "regnfrakk", som man trekker utenpå. Da er den vanntett og glidelåsene er tildekket. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Nå vet jeg ikke hvilken sekk du har Anew, men på Mini Trekker AW, kan du selv se at: Outer fabric: water-resistant 600D TXP™ and 600D TXP ripstop. http://lowepro.com/Products/Backpacks/allW...Trekker_AW.aspx Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) http://lowepro.com/Products/Toploading/all...ader_75_AW.aspx Som du kan se står det også der "water resistant" - jeg vet av erfaring at den blir nokså fuktig (men altså ikke våt) innvendig etter en stund ute i rufsevær. Muligens er det fordi min delvis er lagd av mye grovere (2000 denier i tillegg til 600 denier) materiale... hva vet jeg - poenget er uansett at en AW-bag ikke nødvendigvis er værtett sånn helt uten videre, og at en Loweprobagg som ikke er AW definitivt ikke er det. Endret 28. mai 2007 av Anew Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jepp Hvis du vil ha skikkelig vanntette sekker uten å måtte bruke AW coveret, tror jeg du må titte på f.eks. LowePro's "Dryzone" serie. Disse kan du angivelig kaste på elva uten at de synker eller innholdet blir vått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå