fenderebest Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Er til å le av de blåskjermene, for Ola Nordmann kunne det like gjerne stått skrevet på kinesisk - jeg tipper at ikke engang de som har laget/kodet windows vet hva "feil i 000005040x002" betyr...Kunne de ikke heller skrevet noe mer beskrivende (om enn generelt) "feil i minneallokasjon for grafikkort" eller iallefall noe som kan gi en pekepinn på hva som er feil uten å måtte google livet av seg. Det blir nok litt urealistisk å forvente at en vanlig pc bruker skal kunne feilsøke og forstå alle mulige feil som kan oppstå på en datamaskin, like lite som man kan forvente at jeg skulle feilsøke alle mulige tenkelige feil på en bil eller en lydforsterker. 0x50 er feilkoden for PAGE FAULT IN NONPAGED AREA som beskriver feilen så nøyaktig som det er mulig å gjøre, nemlig en sidevekslingsfeil i det området av minnet som ikke er sidevekselbart. For øvrig vil jeg også si at det er bestandig en dårlig ide å "google" etter feilkodene da de aller fleste feil kan skyldes det aller meste og dermed blir håpløst å komme frem til en generell fremgangsmåte som man kan bruke for å feilsøke og rette feilen. Endret 19. mai 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
mroder Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Beklager at jeg bruker en gammel tråd. Jeg har i de siste 2 dagene vært plaget med "blåskjerm" på min stasjonære pc. Systemspec: Intel Core2Quad Q6600 2.4 ghz XFX nforce 780i SLI XFX Geforce 8800 GTS Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2GB Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2 1x WD raptor på 74 GB som windows disk 2x WD 500 GB. Problemet startet da for ca 36 timer som jeg vet, kom hjem fra en snartur på byen da jeg oppdaget at pcen restarta. Husker ikke sist jeg fikk blåskjerm, og systemet har vært svært stabilt i lang tid. Både gamer en del og pcen står på 24/7 omtrent. Kjørte Windows Vista Ultimate da problemet oppstod. Har da i går (søndag) og idag både googla og prøvd alt jeg kommer på. Jeg har nå prøvd å legge inn windows 7 RC build 7100, men problemet vedvarer. Jeg har instalert drivere opp til flere ganger, sjekket registeret for feil, kjørt virus scan med avira, kjørt CCleaner og superantispyware. Jeg har tilbakestilt CMOS og flashet BIOS på nytt. Kjørt minnediagnose 2 ganger uten resultat. Tempraturer i IDLE er: GPU 68C Høyste kjerne temp på CPU er 49 C stabilt. System: 40C stabilt. Har ikke kjørt noe slag av stresstest da problemet oppstår uansett load eller ikke. Feilmeldinger jeg har fått er: 0x00000050 0x00000024 (kom under oppstart) 0x0000001a Har googlet rundt etter årsaker til feilmelding, men er vanskelig å issolere da feilmeldinger til windows betyr både det ene og andre, så jeg tør ikke utelokke noe. Så lurer på om noen har flere tips før jeg begynner å rykke ut div hardware? Endret 25. mai 2009 av mroder Lenke til kommentar
Ariin Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 0x00000050 0x00000024 (kom under oppstart) 0x0000001a Hvilken annen tekst ser du i filmeldingene? Noe sånt som TEXT_BLA_BLA_BLA_MEMORY med masse understreker og greier. Se om du får plukket ut disse og. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Stopkodene fungerer jo som identfikator for blåskjermene, med andre ord vil ikke teksten i dem være til noen hjelp. Lenke til kommentar
mroder Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hei, ser ut som problemet er løst, noe av teksten var memory dump ja og div. Giddet ikke prøve mer med software, rykket ut 2 av rambrikkene, og siden har systemet vært stabilt. Lenge leve latskapen. Om det crasher igjen skal jeg prøve å få et bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå